Čtenářská lekce - (Ne)obyčejný kluk

Ročník:
Počet stran:
2
Velikost: 235.75 KB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 8. 2023
Sdílet:

Práce s úryvkem z knihy (Ne)obyčejný kluk od R. J. Palaciové. Pracovní list cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii a představivost.

Cílová skupina

6.-7. třída

 

Zaměření

V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „(Ne)obyčejný kluk“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“. Žáci mohou nahlédnout do „hlavy“ člověka s postižením a uvědomit si, do jakých situací se člověk může dostat pouze kvůli tomu, že je odlišný. 

Lekce cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii, představivost. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, co by v daných situacích dělali oni.

 

Postup při práci s pracovním listem

V úvodu žáci pracují s názvem knihy. Předvídají, o čem by kniha mohla být, a v čem může být chlapec „(ne)obyčejný“. Poté čtou první ukázku, ve které hlavní postava, Auggie, popisuje jak je pro něj život s postižením náročný. Po této ukázce následuje několik otázek, které se týkají textu. Žáci také propojují text s vlastním životem. Poté žáci čtou druhou ukázku, ve které se dozví, jak Auggie vlastně vypadá. Po přečtení ukázky, žáci písemně nebo slovně převypráví první ukázku z pohledu Augustovi matky. Na závěr se žáci pokusí napsat na volný řádek hlavní myšlenku, kterou si z práce s tímto textem odnesou. 

Pokud zbyde čas, je možné žáky seznámit s Augustovým onemocněním. Jedná se o Treacher-Collins syndrom. Můžete o této tematice s žáky diskutovat a pustit jim video, které se touto nemocí zabývá: VÍC SRDCEM NEŽ OČIMA - Rovnost tváří (https://www.youtube.com/watch?v=L1_9Q-XDD2Q). 

Další produkty od autora Nikola Gráblová

395229
Český jazyk
5., 6., 7.
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Koralina“ od Neila Gaimana. Lekce je zaměřená na práci s textem, vyhledávání informací a nácvik čtenářských strategií.
30.00 Kč
415440
Český jazyk
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál žáky provádí psaním popisu uměleckého díla za pomocí 4 obrazů vygenerovaných pomocí AI. Slouží k ozvláštnění hodin slohu, jelikož žáci jsou po celou dobu aktivní - jednak při pohybové aktivitě a jednak při samostatném psaní.
30.00 Kč
517014
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Ztracený na Nevděku“. Lekce je zaměřená na práci s textem a procvičování čtenářských strategií pomocí převážně metod kritického myšlení a diskuze.
30.00 Kč
347641
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál slouží jako motivace žáků na začátku školního roku. Žáci se zamyslí nad tím, co pro ně daný předmět znamená, jaké s ním mají zkušenosti z předchozích let a na závěr si stanoví cíle na následující školní rok.
25.00 Kč
Čtenářská lekce - (Ne)obyčejný kluk Čtenářská lekce - (Ne)obyčejný kluk
Práce s úryvkem z knihy (Ne)obyčejný kluk od R. J. Palaciové. Pracovní list cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii a představivost. Cílová skupina 6.-7. třída   Zaměření V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „(Ne)obyčejný kluk“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“. Žáci mohou nahlédnout do „hlavy“ člověka s postižením a uvědomit si, do jakých situací se člověk může dostat pouze kvůli tomu, že je odlišný.  Lekce cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii, představivost. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, co by v daných situacích dělali oni.   Postup při práci s pracovním listem V úvodu žáci pracují s názvem knihy. Předvídají, o čem by kniha mohla být, a v čem může být chlapec „(ne)obyčejný“. Poté čtou první ukázku, ve které hlavní postava, Auggie, popisuje jak je pro něj život s postižením náročný. Po této ukázce následuje několik otázek, které se týkají textu. Žáci také propojují text s vlastním životem. Poté žáci čtou druhou ukázku, ve které se dozví, jak Auggie vlastně vypadá. Po přečtení ukázky, žáci písemně nebo slovně převypráví první ukázku z pohledu Augustovi matky. Na závěr se žáci pokusí napsat na volný řádek hlavní myšlenku, kterou si z práce s tímto textem odnesou.  Pokud zbyde čas, je možné žáky seznámit s Augustovým onemocněním. Jedná se o Treacher-Collins syndrom. Můžete o této tematice s žáky diskutovat a pustit jim video, které se touto nemocí zabývá: VÍC SRDCEM NEŽ OČIMA - Rovnost tváří (https://www.youtube.com/watch?v=L1_9Q-XDD2Q). 
UUCZ-335303
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>Čtenářská gramotnost 2. stupeň
30.00