Pořekadla, rčení, přísloví - Já mám, kdo má

Předmět:
Počet stran:
5
Velikost: 6.51 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 4. 2024
Sdílet:

Materiál obsahuje 25 karet se známými příslovím, rčením nebo pořekadlem a jejich vysvětlením.

 

Pravidla hry Já mám, kdo má:

  • Rozdejte všechny karty.
  • Sedněte si s žáky do kruhu. Začínající žák přečte své “Kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu (např. Kdo má "kdo chce poznat něco nového, musí překonat strach"?) .
  • Žák, který má přísloví/rčení, jemuž odpovídá popis právě přečtený odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé (např. Já mám "kdo se bojí, nesmí do lesa". Kdo má...?).
  • Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet.
  • Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda popisy sedí.

 

Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně.

Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.

Další produkty od autora Petra Voříšková

444074
Matematika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Před Vánoci přichází náročné období nejen pro učitele, ale hlavně pro žáky, kteří se už vidí u vánočního stromečku s
35.00 Kč
512962
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Výukový materiál je zaměřený na samostatné procvičování žáků. V rámci práce si procvičí určování slovních druhů, ale
40.00 Kč
507090
Matematika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Zábavné hádanky, které vám pomohou procvičit posloupnost čísel, znalost číselných řádů, dělitelnost,... Využijete při
35.00 Kč
547857
Český jazyk - gramatika
4., 5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dokážete rozluštit barevné kódování slov podle slovních druhů, najít vetřelce a vyluštit tajenku? Materiál slouží k
35.00 Kč
Pořekadla, rčení, přísloví - Já mám, kdo má Pořekadla, rčení, přísloví - Já mám, kdo má
Materiál obsahuje 25 karet se známými příslovím, rčením nebo pořekadlem a jejich vysvětlením.   Pravidla hry Já mám, kdo má: Rozdejte všechny karty. Sedněte si s žáky do kruhu. Začínající žák přečte své “Kdo má...” a kartu položí doprostřed kruhu (např. Kdo má "kdo chce poznat něco nového, musí překonat strach"?) . Žák, který má přísloví/rčení, jemuž odpovídá popis právě přečtený odpoví: “Já mám... Kdo má...” a položí svou kartu jako domino k té předešlé (např. Já mám "kdo se bojí, nesmí do lesa". Kdo má...?). Takto uprostřed postupně vznikne uzavřený kruh karet. Když jsou všechny karty položené, projdeme s žáky společnou kontrolu, zda popisy sedí.   Hrát může celá třída dohromady, ale i větší či menší skupinky samostatně. Materiál obsahuje další náměty, jak hru ve třídě využít.
UUCZ-546321
Český jazyk>Já mám, kdo má>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00