Materiál lze využít bez větší přípravy, stačí vytisknout a v případě kartiček vystřihnout.
Porozumění textu: pracovní list obsahuje krátký text, do něhož žáci doplňují slovíčka z nabídky a rozhodují, co vyplývá nebo nevyplývá z textu.
Anagramová křížovka: křížovka ověřuje slovní zásobu spojenou s halloweenem.
Kartičky pro samostatnou práci i práci ve dvojicích: žáci mají za úkol použít dané slovo ve větě a ústně jej popsat svým spolužákům tak, aniž by toto slovo použili.
Popis osoby (monstra): žáci domalují obrázek svého strašidla a poté ho co nejlépe popíšou. Aktivita zahrnuje i práci se slovníkem, bude-li potřeba.
Zdroj obrázků: Canva.com
Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.
Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:
- kompetence k učení:
- vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
- vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
- operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
- poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,
- kompetence pracovní:
- používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
- využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,
- kompetence k řešení problémů:
- vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
- samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.