Žáci si postupně vyrobí knihu se slovní zásobou částí těla a obličeje. V náhledových obrázcích jsou použity práce žáků. Děti si postupně vytvářejí vlastní portfolio/slovníček. S knížkou lze pracovat postupně - vždy jen část hodiny.
Jedná se o dvě témata: obličej a tělo. Žáci se postupně naučí slovní zásobu. V materiálu je použita slovní zásoba: leg, head, toes, shoulder, fingers, knee, arm, foot, feet hand, nose, ear, hair, mouth, teeth, tooth, tongue, eye, face, body. Kromě toho se žáci naučí vazbu He/she has got a slovíčka short/long, blond.
V materiálu lze využít celkem 11 aktivit. Zde je krátký souhrn. V materiálu je detailněji popsáno.
- Stránka Face
- Žáci si nastříhají slovíčka z tabulky vlevo a přilepí k odpovídajícím šipkám. Slovíčka z tabulky pravo přiřadí do vět tak, aby dávaly smyl.
- Stránka My monster
- Zde si žáci podle popisu vytvoří příšerku. Tu si mohou nahoře pojmenovat. Žáci si vystřihnou, vybarví a nalepí dané části obličeje. Mohou si vybrat, zda budou chtít mít u své příšerky krátké či dlouhé vlasy a vybranou variantu vyznačí v textu.
- Stránka Monster drawing game 1 je hra při které žáci potřebují kostku podle čísel, která padnou kreslí příšerky.
- Stránka Body
- Žáci si nastříhají slovíčka z tabulky a přilepí k odpovídajícím šipkám.
- Stránka Monster drawing game 2
- Tato hra se hraje podobně jako Monster drawing game 1, pouze s tím rozdílem, že žáci kreslí postavy.
- Wordsearch a Drawing
- Žáci v osmisměrce hledají části těla a obličeje.
- V kreslení žáci nakreslí svého spolužáka - jako identikit, poté ho ostatním popisují a oni hádají, kdo by to mohl být. Obrázek slouží jako pomůcka k popisu osoby.
- Stránka Crossword
- Zde žáci vyplňují do křížovky slovíčka ze slovní zásoby.
- Stránka My friend - Monster
- Žáci pokračují v kreslení postavy. Můžou popustit uzdu fantazii. Vyplní včetně obličeje i celé tělo. Na počtu či barvě končetin atd. nezáleží. Na volné řádky dole zkusí svoji příšerku popsat. Jako doplňkovou aktivitu lze využít, že druhý žák zkusí podle popisu nakreslit stejnou příšerku.
- Tabulky Slovní zásoba
- Lze využít k tomu, že žáci si nastříhají slovíčka a nalepí na titulní stránku. Nebo jako zásoba slovíček a žáci si obrázky na titulní stránce popíší sami. Zde lze také vhodně difencovat, kdy můžeme žákům vymezit pouze určitou slovní zásobu.
Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.
Materiál rozvíjí dle RVP:
- CJ-3-1-02 zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal
- CJ-3-1-03 rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného textu, pokud má k dispozici vizuální oporu
- CJ-5-2-01 se zapojí do jednoduchých rozhovorů
- CJ-5-2-02 sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
Klíčové kompetence:
- Kompetence komunikativní – naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje
- Kompetence komunikativní – rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, běžně užívaných gest, zvuků a jiných informačních a komunikačních prostředků, přemýšlí o nich, reaguje na ně a tvořivě je využívá ke svému rozvoji a k aktivnímu zapojení se do společenského dění
- Kompetence komunikativní – využívá získané komunikativní dovednosti k vytváření vztahů potřebných k plnohodnotnému soužití a kvalitní spolupráci s ostatními lidmi