Čtení s kostkou - M, L, P, S

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 15.05 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jitka Prchalová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 11. 2025
Sdílet:

Didaktický materiál „Čtení písmen, slov (s kostkou)“ je určen pro začínající čtenáře, zejména žáky 1. ročníku ZŠ. Pomocí hrací kostky děti zábavnou formou procvičují čtení slabik, jednoduchých slov a vět. Aktivita podporuje fonematické uvědomění, zrakovou percepci a rozvoj techniky čtení. Materiál je vhodný pro individuální i skupinovou práci, lze jej využít ve výuce, při reedukaci i domácím procvičování. Materiál je výborný pro hravou formu výuky čtení. Pomocí kostky se děti učí číst bez stresu, s radostí a motivací.

Cíl aktivity

  • Rozvoj techniky čtení slabik, slov a jednoduchých vět.
  • Automatizace fonematického uvědomění.
  • Posílení zrakové percepce a paměti.
  • Zábavná forma procvičování čtení pomocí hry s kostkou.

Pomůcky

  • Tištěné pracovní listy z materiálu.
  • Hrací kostka (klasická šestistěnná).

Průběh aktivity

1. Úvodní motivace

Seznamte děti s pravidly hry: „Hodíme kostkou a podle čísla čteme slova z příslušného řádku.“

Vysvětlete, že každé číslo na kostce odpovídá jednomu řádku se slovy/větami.

2. Práce s listem

Děti si hodí kostkou a přečtou slova z odpovídajícího řádku.

Mladší nebo slabší čtenáři mohou číst společně s učitelem nebo ve dvojici.

Po přečtení mohou slova vytleskat, napsat, spojit s obrázkem nebo složit z písmenkových kostek.

3. Rozšíření aktivity

Tvoření vět: Děti si vyberou dvě slova a vytvoří větu.

Ilustrace: Děti nakreslí, co si představují pod přečtenou větou.

Pohybová hra: Na každé slovo v řádku udělají pohyb (např. tlesknutí, skok).

Sebehodnocení: Děti označí, jak se jim dařilo číst (např. pomocí smajlíků).

Diferenciace

Začátečníci: Používejte listy s jednoduššími slovy (strany 2–5, 10-11).

Pokročilejší: Pracujte s větami a delšími slovy (strany 6–9).

Reedukace: Zaměřte se na slabiky, rytmizaci, vytleskávání a vizualizaci slov.

Další produkty od autora Jitka Prchalová

996794
Český jazyk
MŠ - předškoláci, 1.
Demonstrační obrázky - kartičky
Materiál obsahuje sady obrázků tematicky rozdělených podle samohlásek: Každá stránka představuje obrázky začínající
30.00 Kč
1005612
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Pojďme hravě naučit děti kódování a dekódování pixel obrázků. Promo materiál k dispozici zdarma!
0.00 Kč
970992
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy Věděli jste, že... malá násobilka – učíme se hravě! Objevte zábavné pracovní listy pro děti 2.-3. třídy
35.00 Kč
1007528
Český jazyk - čtení
1.
Pracovní listy
Didaktický materiál „Strašidelné učení pro 1. třídu“ je tematicky laděný materiál zaměřený na procvičování základních
25.00 Kč
Čtení s kostkou - M, L, P, S Čtení s kostkou - M, L, P, S
Didaktický materiál „Čtení písmen, slov (s kostkou)“ je určen pro začínající čtenáře, zejména žáky 1. ročníku ZŠ. Pomocí hrací kostky děti zábavnou formou procvičují čtení slabik, jednoduchých slov a vět. Aktivita podporuje fonematické uvědomění, zrakovou percepci a rozvoj techniky čtení. Materiál je vhodný pro individuální i skupinovou práci, lze jej využít ve výuce, při reedukaci i domácím procvičování. Materiál je výborný pro hravou formu výuky čtení. Pomocí kostky se děti učí číst bez stresu, s radostí a motivací.
Cíl aktivity
Rozvoj techniky čtení slabik, slov a jednoduchých vět.Automatizace fonematického uvědomění.Posílení zrakové percepce a paměti.Zábavná forma procvičování čtení pomocí hry s kostkou.
Pomůcky
Tištěné pracovní listy z materiálu.Hrací kostka (klasická šestistěnná).
Průběh aktivity
1. Úvodní motivace
Seznamte děti s pravidly hry: „Hodíme kostkou a podle čísla čteme slova z příslušného řádku.“
Vysvětlete, že každé číslo na kostce odpovídá jednomu řádku se slovy/větami.
2. Práce s listem
Děti si hodí kostkou a přečtou slova z odpovídajícího řádku.
Mladší nebo slabší čtenáři mohou číst společně s učitelem nebo ve dvojici.
Po přečtení mohou slova vytleskat, napsat, spojit s obrázkem nebo složit z písmenkových kostek.
3. Rozšíření aktivity
Tvoření vět: Děti si vyberou dvě slova a vytvoří větu.
Ilustrace: Děti nakreslí, co si představují pod přečtenou větou.
Pohybová hra: Na každé slovo v řádku udělají pohyb (např. tlesknutí, skok).
Sebehodnocení: Děti označí, jak se jim dařilo číst (např. pomocí smajlíků).
Diferenciace
Začátečníci: Používejte listy s jednoduššími slovy (strany 2–5, 10-11).
Pokročilejší: Pracujte s větami a delšími slovy (strany 6–9).
Reedukace: Zaměřte se na slabiky, rytmizaci, vytleskávání a vizualizaci slov.
UUCZ-1018247
Český jazyk - čtení genetickou metodou>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>1.
30.00