Literární tvůrčí karty (reflexe čteného textu)

Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 4.05 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající UčitELKA
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 9. 2025
Sdílet:

Reflexe četby trochu jinak? Tak na to se skvěle hodí sada 50 tvůrčích nápadů, pomocí kterých žáci kreativně, netradičně a hlavně zábavně reflektují četbu celé knihy, zadané básně, anebo klidně jen úryvku textu, s nímž pracujete. Vhodný je pro vyšší ročníky 2. stupně ZŠ či pro SŠ.

Každá kartička obsahuje krátké, jasně formulované zadání, které vybízí k netradičnímu uchopení literárního díla, zároveň ale zanechává dostatek prostoru pro kreativitu a fantazii. Každý žák si tak tvorbu může přizpůsobit k obrazu svému a zadání pojmout zcela originálně. Díky rozličným úkolům se žáci zpětně ohlíží za čteným textem. Každá z kartiček směřuje trochu jiným směrem, akcentuje jiné prvky literárního díla a aktivizuje určité předmětové znalosti a dovednosti.

U žáků tak rozvíjíme v první řadě komunikační jazykové kompetence, řešením netradičních úloh stimulujeme jejich myšlení, vedeme je ke kreativnímu řešení problémů, hledání nových způsobů vyjádření (experimentování se stylem, slovní zásobou a formou) a kritickému myšlení (žáci zkoumají text z jiných perspektiv, hledají nadčasová témata a aktualizují je pro současnost). Kartičky oživují ale i znalosti z oblasti jazyka, slohu a literatury, vyžadují porozumění textu, některé zahrnují i práci se slovníky či s ICT.

Kromě toho všeho si ale troufám říct, že jde především o MOTIVACIZÁBAVU a LEGRACI, kterou mohou zažít nejen při tvorbě, ale třeba i při společném sdílení výtvorů. S kartičkami tedy můžete procvičit mnohem více, než se na první pohled může zdát. Mají skutečně široké využití, navíc zaručeně okoření každou hodinu češtiny a poslouží i jako “záchranná aktivita” či zadání pro “rychlíky”.

Díky kartičkám se z tradiční práce s literaturou stává hravá, kreativní a motivační aktivita, která žákům ukazuje, že text může žít v mnoha podobách – je právě na nich, kterou sami vytvoří. Kromě 50 karet v souboru samozřejmě naleznete průvodní list a řadu tipů, jak kartičky v hodinách využívat + šablonu k tvorbě dle zadání.

Další produkty od autora UčitELKA

641584
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Bojovka s atraktivní samokontrolou pomocí QR kódu slouží k zopakování probíraného učiva a rychlé aktivizaci žáků na
60.00 Kč
644569
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Češtinářská minutovka Zbývá posledních pár minut do konce hodiny? Někdo má test či pracovní list dříve hotový?Je čas
55.00 Kč
648263
Český jazyk
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
OBSAH: Materiál obsahuje jednoduchou DIDAKTICKOU HRU na procvičování poměrů mezi větami hlavními. Sestává se ze 42
55.00 Kč
651569
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento materiál obsahuje celkem 40 různých kartiček s didaktickou hrou SESTAV SLOVA ZE ZADANÝCH PÍSMEN . Ke každé
45.00 Kč
Literární tvůrčí karty (reflexe čteného textu) Literární tvůrčí karty (reflexe čteného textu)
Reflexe četby trochu jinak? Tak na to se skvěle hodí sada 50 tvůrčích nápadů, pomocí kterých žáci kreativně, netradičně a hlavně zábavně reflektují četbu celé knihy, zadané básně, anebo klidně jen úryvku textu, s nímž pracujete. Vhodný je pro vyšší ročníky 2. stupně ZŠ či pro SŠ.Každá kartička obsahuje krátké, jasně formulované zadání, které vybízí k netradičnímu uchopení literárního díla, zároveň ale zanechává dostatek prostoru pro kreativitu a fantazii. Každý žák si tak tvorbu může přizpůsobit k obrazu svému a zadání pojmout zcela originálně. Díky rozličným úkolům se žáci zpětně ohlíží za čteným textem. Každá z kartiček směřuje trochu jiným směrem, akcentuje jiné prvky literárního díla a aktivizuje určité předmětové znalosti a dovednosti.U žáků tak rozvíjíme v první řadě komunikační jazykové kompetence, řešením netradičních úloh stimulujeme jejich myšlení, vedeme je ke kreativnímu řešení problémů, hledání nových způsobů vyjádření (experimentování se stylem, slovní zásobou a formou) a kritickému myšlení (žáci zkoumají text z jiných perspektiv, hledají nadčasová témata a aktualizují je pro současnost). Kartičky oživují ale i znalosti z oblasti jazyka, slohu a literatury, vyžadují porozumění textu, některé zahrnují i práci se slovníky či s ICT.Kromě toho všeho si ale troufám říct, že jde především o MOTIVACI, ZÁBAVU a LEGRACI, kterou mohou zažít nejen při tvorbě, ale třeba i při společném sdílení výtvorů. S kartičkami tedy můžete procvičit mnohem více, než se na první pohled může zdát. Mají skutečně široké využití, navíc zaručeně okoření každou hodinu češtiny a poslouží i jako “záchranná aktivita” či zadání pro “rychlíky”.Díky kartičkám se z tradiční práce s literaturou stává hravá, kreativní a motivační aktivita, která žákům ukazuje, že text může žít v mnoha podobách – je právě na nich, kterou sami vytvoří. Kromě 50 karet v souboru samozřejmě naleznete průvodní list a řadu tipů, jak kartičky v hodinách využívat + šablonu k tvorbě dle zadání.
UUCZ-973060
Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Český jazyk - psaní>Didaktické hry>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00