Mapa k pokladu kapitána Černovouse

Johohó, piráti na palubu! Čeká nás dlouhá a nebezpečná cesta oceánem! Kapitán Černovous vlastní mapu k pokladu na ostrově a pokud přežije, určitě nás k pokladu přivede. Pokud přežije. Jeho nepřítel, jehož jméno je zatím tajemstvím, zakódoval poklad číselným kódem a jen ti piráti, jejichž mysl není omámena lahodným rumem, správný kód získají. Plachty napnout, kotvy zvednout, dneska plujeme pod pirátskou vlajkou!

Etapovka Mapa k pokladu kapitána Černovouse je vymyšlená jako klasická cesta za pokladem s šiframi . Úkolem dětí je doplnit 8 slov do tajenky, získat heslo RUDOVOUS a to v posledním úkolu vyměnit za tajný kód, jehož získání může otevřít truhlu nebo být předpokladem k získání opravdové mapy, která vede ke skutečnému pokladu. Ke hře není třeba žádných dalších pomůcek.

CO V ETAPOVCE NAJDETE

  • Tajenku, do které budou děti zapisovat vyluštěná slova (4 tajenky na 1 A4) a zapíšou sem i výsledný číselný kód.
  • Úvodní stránku (s lodí).
  • 8 karet stezky číslovaných obrázky lahví.
  • Přílohu k úkolu č. 7 (Pirátská jména).
  • Závěrečnou stránku s otevřenou truhlou, kde děti získají číselný kód.
  • Pamětní listy (1 A4).
  • Náhradní otázky 1-8 (pro případ, že by šifry byly pro některé děti příliš obtížné)
  • Prázdné obrázky pro náhradní úkoly dle vaší fantazie.
  • Řešení všech šifer (s obrázkem černobílého pergamenu na pozadí)
  • Šifry ze hry určené pro tisk a kopie pro děti (pokud budete potřebovat, aby děti luštily šifry samostatně na papíře)

CO V ETAPOVCE NENAJDETE A BUDETE POTŘEBOVAT

Děti budou potřebovat pouze tužku. Výsledkem hry bude číselný kód (1-4-13-24-5-24-4-2), za který jim můžete předat mapu k opravdovému pokladu.

PŘÍPRAVA HRY

  • Celou hru vytiskněte a od Úvodní stránky přes 8 karet stezky po Závěrečnou stránku připravte na trasu / na okruh / pro děti do obálek podle způsobu, jak chcete hru odehrát.
  • Poblíž úkolu č. 7 můžete pověsit list s Pirátskými jmény - jde o přílohu potřebnou k vyluštění šifry, ale současně si mohou děti podle data narození najít i své osobní pirátské jméno. Karta může viset i na začátku trasy, pak si děti musí ale dát dohromady, podle čeho budou úkol luštit, a kde jména visí.
  • Schovejte poklad, je-li součástí hry.
  • V souboru najdete také NÁHRADNÍ OTÁZKY - jde o jednodušší kvíz, který může nahradit jednotlivé šifry, budou-li pro děti příliš náročné. Prakticky - nebude-li si dítě vědět rady se šifrou, může si říct o náhradní otázku, správná odpověď je zároveň písmenkem do tajenky (dítě tedy nezíská celé slovo, ale pouze písmeno do sloupečku s tajenkou).
  • V souboru najdete také grafiku s prázdným místem pro vaše vlastní náhradní otázky nebo úkoly (pohybové, tvořivé) atd. Můžete je využít k náhradě šifer nebo pro doplnění hry (např. tvořivé úkoly mohou prodloužit dobu hraní).
  • Hru je možné tisknout černobíle, pouze u úkolu č. 2 je pak nutné barevně označit konkrétní obrázky, podle kterých děti luští slovo.
  • Součástí souboru je i ŘEŠENÍ všech šifer, které můžete použít. Doporučujeme předem si šifry projít, abyste mohli dětem napovědět, případně je navést na správný způsob luštění.
  • Děti si zapisují správná vyluštěná slova do příslušných řádků v tajence. Ze zkušenosti ale víme, že děti mají rády papír se šiframi “v ruce”. Součástí souboru jsou tedy všechny šifry připravené na listech zvlášť (na 1 A4 2 šifry). Můžete je nakopírovat, nařezat a pod příslušnou kartou na stezce v kopiích odložit. Každé z dětí / dvojic / skupinek tak může luštit na samostatném listu individuálním tempem a děti se nebudou rušit.

Další produkty od autora Etapovky - Mgr. Michaela Černá

90558
Nezařazené k předmětu
Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Prasátko má na konci roku spoustu práce. Nejdřív ho chtějí na Štědrý den vidět úplně všichni, ale prasátko musí hlídat
75.00 Kč
89598
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Etapovka o pěti pomocnících Ježíška, o kterých se nikdy nemluvilo (a kdoví, jestli vůbec jsou). Letos to trochu popletli
65.00 Kč
559011
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3.
Venkovní hry - bojovka - bez vzdělávání
HRA S ČARODĚJNICKÝM BÁDÁNÍM PRO DĚTI OD 5 LET Blíží se filipojakubská noc. My lidé sháníme čarodějnice, které by byly
95.00 Kč
719253
Český jazyk - čtení
Školní družina, 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Kalendář pro děti
Tak už se to zase přiblížilo. Čas Vánoc, adventní čas. Hvězdičky v očích dětí, vůně punče a medových perníčků, třpyt
140.00 Kč
Mapa k pokladu kapitána Černovouse Mapa k pokladu kapitána Černovouse
Johohó, piráti na palubu! Čeká nás dlouhá a nebezpečná cesta oceánem! Kapitán Černovous vlastní mapu k pokladu na ostrově a pokud přežije, určitě nás k pokladu přivede. Pokud přežije. Jeho nepřítel, jehož jméno je zatím tajemstvím, zakódoval poklad číselným kódem a jen ti piráti, jejichž mysl není omámena lahodným rumem, správný kód získají. Plachty napnout, kotvy zvednout, dneska plujeme pod pirátskou vlajkou!Etapovka Mapa k pokladu kapitána Černovouse je vymyšlená jako klasická cesta za pokladem s šiframi . Úkolem dětí je doplnit 8 slov do tajenky, získat heslo RUDOVOUS a to v posledním úkolu vyměnit za tajný kód, jehož získání může otevřít truhlu nebo být předpokladem k získání opravdové mapy, která vede ke skutečnému pokladu. Ke hře není třeba žádných dalších pomůcek.CO V ETAPOVCE NAJDETETajenku, do které budou děti zapisovat vyluštěná slova (4 tajenky na 1 A4) a zapíšou sem i výsledný číselný kód.Úvodní stránku (s lodí).8 karet stezky číslovaných obrázky lahví.Přílohu k úkolu č. 7 (Pirátská jména).Závěrečnou stránku s otevřenou truhlou, kde děti získají číselný kód.Pamětní listy (1 A4).Náhradní otázky 1-8 (pro případ, že by šifry byly pro některé děti příliš obtížné)Prázdné obrázky pro náhradní úkoly dle vaší fantazie.Řešení všech šifer (s obrázkem černobílého pergamenu na pozadí)Šifry ze hry určené pro tisk a kopie pro děti (pokud budete potřebovat, aby děti luštily šifry samostatně na papíře)CO V ETAPOVCE NENAJDETE A BUDETE POTŘEBOVATDěti budou potřebovat pouze tužku. Výsledkem hry bude číselný kód (1-4-13-24-5-24-4-2), za který jim můžete předat mapu k opravdovému pokladu.PŘÍPRAVA HRYCelou hru vytiskněte a od Úvodní stránky přes 8 karet stezky po Závěrečnou stránku připravte na trasu / na okruh / pro děti do obálek podle způsobu, jak chcete hru odehrát.Poblíž úkolu č. 7 můžete pověsit list s Pirátskými jmény - jde o přílohu potřebnou k vyluštění šifry, ale současně si mohou děti podle data narození najít i své osobní pirátské jméno. Karta může viset i na začátku trasy, pak si děti musí ale dát dohromady, podle čeho budou úkol luštit, a kde jména visí.Schovejte poklad, je-li součástí hry.V souboru najdete také NÁHRADNÍ OTÁZKY - jde o jednodušší kvíz, který může nahradit jednotlivé šifry, budou-li pro děti příliš náročné. Prakticky - nebude-li si dítě vědět rady se šifrou, může si říct o náhradní otázku, správná odpověď je zároveň písmenkem do tajenky (dítě tedy nezíská celé slovo, ale pouze písmeno do sloupečku s tajenkou).V souboru najdete také grafiku s prázdným místem pro vaše vlastní náhradní otázky nebo úkoly (pohybové, tvořivé) atd. Můžete je využít k náhradě šifer nebo pro doplnění hry (např. tvořivé úkoly mohou prodloužit dobu hraní).Hru je možné tisknout černobíle, pouze u úkolu č. 2 je pak nutné barevně označit konkrétní obrázky, podle kterých děti luští slovo.Součástí souboru je i ŘEŠENÍ všech šifer, které můžete použít. Doporučujeme předem si šifry projít, abyste mohli dětem napovědět, případně je navést na správný způsob luštění.Děti si zapisují správná vyluštěná slova do příslušných řádků v tajence. Ze zkušenosti ale víme, že děti mají rády papír se šiframi “v ruce”. Součástí souboru jsou tedy všechny šifry připravené na listech zvlášť (na 1 A4 2 šifry). Můžete je nakopírovat, nařezat a pod příslušnou kartou na stezce v kopiích odložit. Každé z dětí / dvojic / skupinek tak může luštit na samostatném listu individuálním tempem a děti se nebudou rušit.
UUCZ-888849
Český jazyk - čtení>Venkovní hry - bojovka - bez vzdělávání>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>Školní družina>2.>3.>4.>🏴‍☠️ Piráti, námořníci, moře
115.00