Počáteční písmeno + délka samohlásek

  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
Předmět:
Český jazyk - čtení
Ročník:
MŠ - předškoláci, 1., 2.
Kategorie:
Kolíčkování
Počet stran:
6
Velikost: 1.49 MB
Prodávající:
Nahráno: 20. 07. 2021
Cena:
42 Kč vč. DPH
  • soubor obsahuje 40 karet + online hru + několik námětů k využití pro malé i velké
  • předvádění délky samohlásky: krátká - klepneme lehce dlaní do lavice nebo tleskneme (jako tečka), dlouhá - mávneme před sebou dlouze a dodržíme pohyb seshora dolů (jako bychom psali čárku nad samohláskou). Tento pohyb, pokud je s dětmi od 1. třídy pravidelně procvičován (někteří si tak pomáhají ještě ve 4. třídě), zmírňuje u dětí chybovost v psaném textu. Velmi pomáhá dětem s poruchami učení, pravidelně využívám v hodinách pedagogické intervence.
  • ­hra: společně ukážeme (vytleskáme) slovo - krátká samohláska tlesknu, dlouhá mávnu, jako bych psal čárku nad písmenem. Jedno dítě označí na tabuli správnou odpověď.
  • samostatná práce - dítě přichází ke stolu (oknu, skříňce…) a bere si pouze 1 kartu a kolíčky. Po vyřešení nese učiteli, pokud má správně, dostává další kartu. Dítě tak může např. získávat body do celoroční soutěže.
  • správné odpovědi na kartičkách můžeme značit také fixem.
  • najdi všechno, co je: žluté, k jídlu, zvíře, začíná na stejné písmeno apod.
  • flexibilita karet pomáhá dětskému myšlení. Některé karty mají více možností odpovědí, proto je dobré, aby při kontrole vyslovilo dítě název obrázku (např. vláček, lokomotiva, mašinka nebo kočka, kotě, kočička, koťátko) a teprve poté rozhodneme, zda jsou odpovědi správné.
Počáteční písmeno + délka samohlásek Počáteční písmeno + délka samohlásek
soubor obsahuje 40 karet + online hru + několik námětů k využití pro malé i velké předvádění délky samohlásky: krátká - klepneme lehce dlaní do lavice nebo tleskneme (jako tečka), dlouhá - mávneme před sebou dlouze a dodržíme pohyb seshora dolů (jako bychom psali čárku nad samohláskou). Tento pohyb, pokud je s dětmi od 1. třídy pravidelně procvičován (někteří si tak pomáhají ještě ve 4. třídě), zmírňuje u dětí chybovost v psaném textu. Velmi pomáhá dětem s poruchami učení, pravidelně využívám v hodinách pedagogické intervence. ­hra: společně ukážeme (vytleskáme) slovo - krátká samohláska tlesknu, dlouhá mávnu, jako bych psal čárku nad písmenem. Jedno dítě označí na tabuli správnou odpověď. samostatná práce - dítě přichází ke stolu (oknu, skříňce…) a bere si pouze 1 kartu a kolíčky. Po vyřešení nese učiteli, pokud má správně, dostává další kartu. Dítě tak může např. získávat body do celoroční soutěže. správné odpovědi na kartičkách můžeme značit také fixem. najdi všechno, co je: žluté, k jídlu, zvíře, začíná na stejné písmeno apod. flexibilita karet pomáhá dětskému myšlení. Některé karty mají více možností odpovědí, proto je dobré, aby při kontrole vyslovilo dítě název obrázku (např. vláček, lokomotiva, mašinka nebo kočka, kotě, kočička, koťátko) a teprve poté rozhodneme, zda jsou odpovědi správné.
47280
Český jazyk - čtení>Kolíčkování>MŠ - předškoláci>1.>2.
42.00