Materiál obsahuje trojice kartiček k 15 lidovým říkadlům - název říkadla, celé říkadlo a obrázek.
Jak na to?
Listy vytiskněte a pro delší trvanlivost zalaminujte. Potom vystřihněte trojice kartiček (název říkadla, říkadlo, obrázek)
1) Obrázky a názvy říkadel můžete rozdat dětem do skupin, jejich úkolem bude přiřadit k sobě správné trojice kartiček (název, říkadlo, obrázek).
2) Každé dítě může dostat jednu kartičku a úkolem bude vytvořit správné trojice.
3) Využijte pouze říkadla nebo pouze obrázky - děti si vylosují říkadlo a mají za úkol ho pantomimicky ztvárnit. Ostatní pak hádají, o které říkadlo jde.
Doporučuji takto využít v českém jazyce či hudební výchově (děti mohou říkadla rytmizovat či k nim vymýšlet vlastní melodie).
Obrázky a říkadla je také možné využít k rozdělení dětí do dvojic (vynecháte jednu kartičku) či trojic. Každý si vylosuje buď obrázek, nebo říkadlo či název a děti se stejným říkadlem pak utvoří skupinu (či dvojici) k nějaké činnosti.