Tematicky zaměřený soubor "VÁNOCE - hledání písmenek" obsahuje celkem 26 kartiček.
Na každé kartičce je v horní části slovo (s obrázkem). Úkolem dětí je najít všechna písmenka, která ve slově jsou, v dolní části kartičky.
Kartičky doporučuji zalaminovat a k označování písmen používat mazatelné fixy - materiál Vám déle vydrží a bude možné jej využívat opakovaně.
Aktivita pomáhá rozvíjet zrakové vnímání, grafomotoriku, předčtenářskou gramotnost, jazyk a řeč.
Vhodné též pro jazykovou přípravu dětí /žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ).
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV.
Klíčové kompetence:
- k učení (soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů, se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům)
- k řešení problémů (řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého, nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu)
Vzdělávací oblasti:
- Dítě a jeho tělo:
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
- očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- Dítě a jeho psychika:
- podoblast "Jazyk a řeč":
- dílčí vzdělávací cíle - osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- očekávané výstupy - poznat některá písmena a číslice, popř. slova
- podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace"
- dílčí vzdělávací cíle - osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla), vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- očekávané výstupy - vědomě využívat všechny smysly, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího), záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost, postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí
- podoblast "Jazyk a řeč":