Tři nabušené vybarvovačky :-)
Tentokrát to bude trochu jiné, žáci nevybarvují podle y/ý/i/í (ty "pouze" doplní), ale vybarvovat budou podle řešeného pravopisného jevu.
Druhostupňáci v tom mívají chaos, jakou poučku kdy použít. Z prvního stupně si odnášejí znalost koncovek podstatných jmen, koncovek přídavných jmen, vyjmenovaných slov a shody podmětu s přísudkem. Co si budem, na jednoho toho může být dost a žákům to vždy nemusí hned zapálit, co vlastně řeší.
Ve vybarvovačkách si tyto čtyři pravopisné situace barevně rozliší (a samozřejmě doplní vynechaná písmena).
Pro slabší češtináře to může být hodně náročné. Doporučuji, aby tito žáci pracovali během vybarvování s pomůckami. Můžou mít vyjmenovaná slova před sebou, můžou si vytvořit myšlenkovou mapu na podstatná jména, přídavná jména, slovesa - aby to měli na očích.
Hedvika nakreslila taková záhadná stvoření, aby to starší lépe motivovalo :-) Každopádně, kdo vybarvuje nerad, může dělat jen barevné puntíky, aby si to pak mohl porovnat s barevnou kontrolou.
Každá vybarvovačka má přes 70 jevů k vyřešení ;-) Dohromady přes 200 vět a spojení.
Příjemnou zábavu přejeme!
Honza a Hedvika
Mluví jen jeden