ŽERTOVNÉ PSANÍ - uvolňovací cviky před psaním

Počet stran:
44
Velikost: 7.68 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 12. 2023
Sdílet:

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ

Zásobník 40 žertovných uvolňovacích cviků před vlastním psaním, který dětem zpříjemní chvilky psaní. Obrázky jsou jednoduché a děti je lehce zvládnou po učitelce napodobit.

Mohou jej využít také rodiče a učitelky MŠ pro přípravu předškoláků na úspěšný start v základní škole.

Velké obrázky jsou zpracovány SCHVÁLNĚ několikanásobnými tahy (působící možná trochu ledabyle), aby bylo vidět, jak má vypadat výsledný obrázek dítěte:

  • lehké, rychlé, opakující se tahy
  • vrstvící se barvy na jedné ploše (obrázek se může totiž použít i jiný den s jinou pastelkou)

V malých obdélníčcích v horní části stránky najdete tahy, pomocí kterých budete postupně obrázek vytvářet. Jejich pořadí užití, si můžete sami měnit.

Důležité je, aby se jednotlivý tah rytmicky opakoval (asi tak v rytmu písně Prší, prší, jen se leje).

VLASTNÍ PRÁCE SE SOUBOREM OBRÁZKŮ

Učitelka si vybere před psaním jeden z obrázků, který bude postupně "tvořit" pomocí opakujících se čar, kliček a zátrhů na tabuli. Je dobré ukázat tento obrázek dětem předem, aby viděly, co budete v sešitě postupně tvořit. Děti budou tahy napodobovat do nelinkovaného sešitu A4. Vyberou si jednu pastelku, kterou budou při práci používat. Na stejném obrázku můžete trénovat uvolnění ruky i jiný den, obrázek pak bude krásně duhový. Pro správné uvolnění ruky je důležité, aby dítě každý tah zopakovalo alespoň 8× ve svižném rytmu. Získá tím správný cit pro psaní, ruka nebude těžká a křečovitá. Doporučuji říci dětem, aby psaly lehce, jako by obrázek „vyšívaly zlatou nitkou“, a tužku příliš „neškrtily“. Nemá to totiž ráda a píše pak škaredě :). V malých obdélníčcích v horní části stránky najdete tahy, pomocí kterých budete postupně obrázek vytvářet. Jejich pořadí užití, si můžete sami měnit. „Švih“ jednotlivých tahů by měl být asi tak v rytmu písně Prší, prší, jen se leje. Velký obrázek: tak bude „dílo“ vypadat, až jej společně dokončíte.

Cviky jsou zvláště vhodné:

  • pro předškoláky
  • prvňáčky
  • starší děti s vývojovými poruchami učení.

Přeji Vám RADOSTNÉ PSANÍ.

Další produkty od autora Michaela Burghardt

49094
Prvouka
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ Didaktická kolíčkovací hra 36 kolíčkových kartiček, na kterých si děti procvičí
49.00 Kč
49338
Matematika
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ Primární seznámení s částmi hodiny. Procvičení znalosti pojmů čtvrt, půl, tři
50.00 Kč
48148
Český jazyk - čtení
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ Didaktická hra procvičující znalost sluchového a optického rozlišování tvarově
39.00 Kč
558387
Matematika
1.
Kolíčkování
ŽIRAFA MÁ HLAD – didaktická kolíčkovací hra Didaktická kolíčkovací hra na rozvoj početních dovedností sčítání a odčítání
59.00 Kč
ŽERTOVNÉ PSANÍ - uvolňovací cviky před psaním ŽERTOVNÉ PSANÍ - uvolňovací cviky před psaním
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠZásobník 40 žertovných uvolňovacích cviků před vlastním psaním, který dětem zpříjemní chvilky psaní. Obrázky jsou jednoduché a děti je lehce zvládnou po učitelce napodobit. Mohou jej využít také rodiče a učitelky MŠ pro přípravu předškoláků na úspěšný start v základní škole. Velké obrázky jsou zpracovány SCHVÁLNĚ několikanásobnými tahy (působící možná trochu ledabyle), aby bylo vidět, jak má vypadat výsledný obrázek dítěte: lehké, rychlé, opakující se tahy vrstvící se barvy na jedné ploše (obrázek se může totiž použít i jiný den s jinou pastelkou) V malých obdélníčcích v horní části stránky najdete tahy, pomocí kterých budete postupně obrázek vytvářet. Jejich pořadí užití, si můžete sami měnit. Důležité je, aby se jednotlivý tah rytmicky opakoval (asi tak v rytmu písně Prší, prší, jen se leje). VLASTNÍ PRÁCE SE SOUBOREM OBRÁZKŮ Učitelka si vybere před psaním jeden z obrázků, který bude postupně "tvořit" pomocí opakujících se čar, kliček a zátrhů na tabuli. Je dobré ukázat tento obrázek dětem předem, aby viděly, co budete v sešitě postupně tvořit. Děti budou tahy napodobovat do nelinkovaného sešitu A4. Vyberou si jednu pastelku, kterou budou při práci používat. Na stejném obrázku můžete trénovat uvolnění ruky i jiný den, obrázek pak bude krásně duhový. Pro správné uvolnění ruky je důležité, aby dítě každý tah zopakovalo alespoň 8× ve svižném rytmu. Získá tím správný cit pro psaní, ruka nebude těžká a křečovitá. Doporučuji říci dětem, aby psaly lehce, jako by obrázek „vyšívaly zlatou nitkou“, a tužku příliš „neškrtily“. Nemá to totiž ráda a píše pak škaredě :). V malých obdélníčcích v horní části stránky najdete tahy, pomocí kterých budete postupně obrázek vytvářet. Jejich pořadí užití, si můžete sami měnit. „Švih“ jednotlivých tahů by měl být asi tak v rytmu písně Prší, prší, jen se leje. Velký obrázek: tak bude „dílo“ vypadat, až jej společně dokončíte. Cviky jsou zvláště vhodné: pro předškoláky prvňáčky starší děti s vývojovými poruchami učení. Přeji Vám RADOSTNÉ PSANÍ.
UUCZ-51362
Český jazyk - psaní>Přípravy hodiny/lekce>MŠ - předškoláci>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika
44.00