Soubor obsahuje:
•46 “obličejů“ s nedokončenými větami nebo úvodem do děje
Jak na to?
Veškeré materiály doporučuji vytisknout a zalaminovat. Doporučuji tisknout dvě strany na papír – aby obrázky nebyly velké –kvalitu to nezmění (na jedné A4 budete mít 4 “obličeje“).
Materiál slouží jako podnět pro tvořivé psaní a povídání, pro nakopnutí dětské fantazie. Otázky jsou vhodné také do třídnických hodin, kdy se dozvíte o dětech plno zajímavých informací.
U dětí ve třídě dle §16 rozdělím děti do menších skupinek, papírky poschovávám po třídě nebo je nechám si jeden vylosovat. Poté zkusí navázat a vymyslet krátký příběh nebo třeba jen dopovědět danou větu. Zapálíme si svíčku (stačí led svíčky ), zatáhneme závěsy a strašidelná atmosféra je na světě! Děti tato aktivita moc baví. Díky „nakopnutí“ načatým příběhem nebo nedokončenou větou se mi většinou rozmluví i ti, u kterých to není zvykem.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
ČJL-3-3-04 pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností
ČJL-9-1-06 v mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči