Abeceda les - výzdoba třídy

Počet stran:
35
Velikost: 2.67 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 8. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje jednotlivá písmena abecedy s motivy lesní přírody, zvířat a rostlin, která jsou určena k dekoraci třídy. Každé písmeno je doplněno ilustrací spojenou s lesním prostředím, což podporuje vizuální vnímání a propojení písmen s konkrétními tématy z přírody. Výzdoba slouží jako atraktivní a edukativní prvek, který motivuje žáky k učení písmen formou spojení s reálným světem.

Cíle použití

  • Podpora osvojení si abecedy prostřednictvím tematického vizuálního podnětu
  • Rozvoj slovní zásoby spojené s přírodou a lesním prostředím
  • Podpora pozornosti a zájmu o přírodu a ekologii
  • Vytvoření příjemného a inspirativního prostředí pro výuku čtení a psaní
  • Umožnění učiteli variabilního využití dekorací během školního roku (např. jako pomůcka pro tematické projekty nebo projekty čtení)

Doporučené použití

  • Umístění materiálu v prostoru třídy, kde jsou písmena dobře viditelná a dostupná dětem (např. na nástěnce, tabuli či stěně)
  • Kombinace s dalšími tematickými materiály (pohádkové postavy, přírodniny, pracovní listy) pro komplexní podporu tématu lesa
  • Využití při procvičování písmen, slovní zásoby a tvoření vět spojených s přírodou
  • Zapojení dětí do tvorby doplňků k výzdobě (např. malování, vystřihování, přidávání přírodnin)
  • Možnost aktualizace a doplňování výzdoby o nové prvky během školního roku

Věkové doporučení

Materiál je vhodný pro děti v předškolním a mladším školním věku (přibližně 5–8 let), přičemž lze přizpůsobit aktivity podle individuálních schopností a zájmů dětí.

Pedagogické aspekty

  • Kombinuje vizuální a tematický přístup k učení písmen, což usnadňuje zapamatování
  • Podporuje multisenzorické učení (vizuální, manuální zapojení při tvorbě doplňků)
  • Motivuje děti k aktivnímu zapojení do vzdělávacího procesu a zvyšuje jejich zájem o přírodu
  • Umožňuje integraci s průřezovými tématy jako je environmentální výchova a rozvoj slovní zásoby

Technické a materiální požadavky

  • Barevný tisk na kvalitní papír nebo karton pro dlouhodobější využití
  • Možnost laminace pro zvýšení odolnosti materiálu
  • Dostupnost základních pomůcek pro připevnění (lepící páska, magnety, kolíčky)

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

543691
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, 1.
Já mám, kdo má
Soubor her je zaměřen na domácí a hospodářská zvířata. Obsahuje pexeso, domino, postřehovku, já mám - kdo má a
35.00 Kč
592228
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Domino
Materiál slouží k procvičení a upevnění učiva slovní druhy. Je vhodné do hodin i např. pro PSPP. Soubor obsahuje 4
35.00 Kč
876721
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Předkládaný soubor pěti tematických stanovišť je koncipován jako mezipředmětový celek zaměřený na vzdělávací obsah
39.00 Kč
720716
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje čtení o Ježíši, dějovou posloupnost k tomuto textu, doplňovaní slov do textu a otázky na ověření
45.00 Kč
Abeceda les - výzdoba třídy Abeceda les - výzdoba třídy
Materiál obsahuje jednotlivá písmena abecedy s motivy lesní přírody, zvířat a rostlin, která jsou určena k dekoraci třídy. Každé písmeno je doplněno ilustrací spojenou s lesním prostředím, což podporuje vizuální vnímání a propojení písmen s konkrétními tématy z přírody. Výzdoba slouží jako atraktivní a edukativní prvek, který motivuje žáky k učení písmen formou spojení s reálným světem.Cíle použitíPodpora osvojení si abecedy prostřednictvím tematického vizuálního podnětuRozvoj slovní zásoby spojené s přírodou a lesním prostředímPodpora pozornosti a zájmu o přírodu a ekologiiVytvoření příjemného a inspirativního prostředí pro výuku čtení a psaníUmožnění učiteli variabilního využití dekorací během školního roku (např. jako pomůcka pro tematické projekty nebo projekty čtení)Doporučené použitíUmístění materiálu v prostoru třídy, kde jsou písmena dobře viditelná a dostupná dětem (např. na nástěnce, tabuli či stěně)Kombinace s dalšími tematickými materiály (pohádkové postavy, přírodniny, pracovní listy) pro komplexní podporu tématu lesaVyužití při procvičování písmen, slovní zásoby a tvoření vět spojených s přírodouZapojení dětí do tvorby doplňků k výzdobě (např. malování, vystřihování, přidávání přírodnin)Možnost aktualizace a doplňování výzdoby o nové prvky během školního rokuVěkové doporučeníMateriál je vhodný pro děti v předškolním a mladším školním věku (přibližně 5–8 let), přičemž lze přizpůsobit aktivity podle individuálních schopností a zájmů dětí.Pedagogické aspektyKombinuje vizuální a tematický přístup k učení písmen, což usnadňuje zapamatováníPodporuje multisenzorické učení (vizuální, manuální zapojení při tvorbě doplňků)Motivuje děti k aktivnímu zapojení do vzdělávacího procesu a zvyšuje jejich zájem o příroduUmožňuje integraci s průřezovými tématy jako je environmentální výchova a rozvoj slovní zásobyTechnické a materiální požadavkyBarevný tisk na kvalitní papír nebo karton pro dlouhodobější využitíMožnost laminace pro zvýšení odolnosti materiáluDostupnost základních pomůcek pro připevnění (lepící páska, magnety, kolíčky)
UUCZ-922972
Český jazyk>Nezařazené k předmětu>Demonstrační obrázky - kartičky>MŠ - předškoláci>1.>2.
39.00