Milá paní učitelko, pane učiteli
představuji vám tvořivý pracovní soubor „Alexova aktovková abeceda“ – hravou pomůcku, která promění poznávání písmen v radostné dobrodružství plné tvoření, objevování a spolupráce.
Soubor byl vytvořen se zájmem a porozuměním pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, ale stejně dobře potěší i prvňáčky, kteří se právě seznamují s písmenky. Každé dítě si vybere aktovku se svým oblíbeným písmenem, vymaluje si ji podle vlastní fantazie a poté mezi ostatními obrázky vyhledává ty, které začínají na stejné písmeno. Obrázky pak nalepí na svou aktovku – vznikne tak osobní, originální a hrdě vlastněná pomůcka, která posiluje vztah dítěte k písmenům i učení samotnému.
Tento způsob práce není jen zábavný, ale také rozvíjí klíčové dovednosti:
posiluje zrakové vnímání, sluchové rozlišování i jemnou motoriku,
podporuje paměť, koncentraci a jazykový rozvoj,
vede děti k samostatnosti a tvořivosti,
umožňuje spolupráci a komunikaci mezi spolužáky.
Autorka souboru hrála se svými žáky krásnou hru – děti otáčely obrázky, pojmenovávaly je, a ostatní pozorně poslouchaly. Kdo měl na své aktovce odpovídající písmenko, hlásil se. Tato aktivita rozvíjela nejen znalost písmen a slovní zásobu, ale také pozornost, trpělivost a schopnost reagovat na slyšené podněty.
Pro vás znamená „Alexova aktovková abeceda“ úsporu času při přípravě výuky, možnost diferencovat práci podle schopností žáků a zároveň přináší okamžitý úspěch a radost z učení – pro každé dítě i pro vás.
Děkuji, že s láskou a trpělivostí pomáháte dětem objevovat kouzlo písmenek. Přeji Vám, aby se s Alexovou aktovkovou abecedou stalo učení hrou, kterou si děti zamilují.












