Andersenovy pohádkové přesmyčky aneb najdi pohádku pomocí QR kódu

Kategorie:
Počet stran:
15
Velikost: 2.59 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eliška Uvírová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 3. 2025
Sdílet:

Cíle výukového materiálu:

  • Seznámení s dílem Hanse Christiana Andersena – Žáci se seznámí s dvanácti známými pohádkami tohoto autora, což jim pomůže lépe pochopit jeho literární odkaz.
  • Rozvoj jazykových dovedností – Aktivita podporuje schopnost žáků pracovat s jazykem, rozpoznávat slova a tvořit z nich nové formy (přesmyčky).
  • Podpora samostatnosti a týmové spolupráce – Žáci se budou podílet na vyřešení úkolu, a to jak individuálně, tak ve skupinách, což posiluje jejich schopnost spolupracovat.
  • Rozvoj digitálních kompetencí – Pomocí QR kódů žáci procvičí práci s technologiemi a získají informace, které jim pomohou při plnění úkolu.

Materiály: Karty s přesmyčkami Karty s názvy pohádek a QR kódy Tabulka pro zapisování správných odpovědí Mobilní zařízení s aplikací pro skenování QR kódů (např. mobil, tablet) Příprava: Vytvoření karet Karty s přesmyčkami: Na těchto kartách budou uvedena slova související s jednotlivými pohádkami, ale v podobě přesmyček (např. "yatš-šaty"). Karty s QR kódy: Na těchto kartách bude uvedeno správné slovo (např. „šaty“) a QR kód, který po naskenování žákům ukáže název pohádky (např. „Sněhová královna“). Karty s ději pohádek: Lze tisknout oboustranně - pohádky jsou očíslovány pro samostatnou kontrolu. Tabulka pro zapisování pohádek: Připravte tabulku, kam žáci budou zapisovat názvy pohádek, které se dozví pomocí správného rozluštění přesmyček.

Postup aktivity: Úvodní seznámení: Učitel žákům vysvětlí, že se budou seznamovat s pohádkami Hanse Christiana Andersena prostřednictvím zábavného úkolu. Vysvětlí jim, jak funguje QR kód a že díky němu se dozvědí názvy pohádek, které souvisejí s danými přesmyčkami. Následně hledají k pohádkám jejich děj na kartách. Rozdání karet: Každý žák nebo skupina hledá 12 karet s přesmyčkami a k nim karty s QR kódy a ději pohádek. Řešení přesmyček: Žáci si na kartách s přesmyčkami pokusí rozluštit správná slova. Příklad: Na kartě je napsaná přesmyčka „yatš“, která se správně přečte jako „šaty“. To je jejich první slovo. Skenování QR kódu: Jakmile žáci zjistí správné slovo (například „šaty“), mohou použít mobilní zařízení ke skenování QR kódu na kartě. Po naskenování se jim objeví název pohádky, která odpovídá danému slovu (například „Císařovy nové šaty“). Zapsání odpovědí: Jakmile žáci zjistí název pohádky, zapíší ho do připravené tabulky. Aktivitu mohou plnit samostatně nebo ve skupinách, kde si budou navzájem pomáhat při řešení přesmyček. Následně hledají na kartách danou pohádku podle příslušného děje. Diskuze: Po dokončení úkolu mohou žáci diskutovat o jednotlivých pohádkách, co o nich ví, jaké mají oblíbené pohádky od Hanse Christiana Andersena a jaké morální nebo tematické hodnoty se v pohádkách objevují. Závěr a kontrola: Na konci aktivity učitel projde správná řešení a zkontroluje tabulky žáků. Může se také zaměřit na to, jak se žáci vyrovnali s technologiemi, a případně probírat, které pohádky žáky nejvíce zaujaly.

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora Eliška Uvírová

783316
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Den svatého Valentýna - čtení a šifrovačka s tajenkou Jedná se o zábavně-vzdělávací materiál určený žákům ZŠ/školním
35.00 Kč
632632
Nezařazené k předmětu
MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Narozeninovník
Narozeninovník Jedná se o pomůcku/výzdobu třídy sloužící jako přehled ročních období a měsíců + zároveň přehled
40.00 Kč
736290
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Název aktivity: Vánoční pohlednice Cíl aktivity: Cílem této aktivity je podpořit kreativitu žáků a jejich schopnost
30.00 Kč
757926
Český jazyk - čtení
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Tento materiál obsahuje 12 karet s popiskem velikonočních zvyků. Karty s velikonočními zvyky jsou skvělý způsob, jak se
35.00 Kč
Andersenovy pohádkové přesmyčky aneb najdi pohádku pomocí QR kódu Andersenovy pohádkové přesmyčky aneb najdi pohádku pomocí QR kódu
Cíle výukového materiálu:Seznámení s dílem Hanse Christiana Andersena – Žáci se seznámí s dvanácti známými pohádkami tohoto autora, což jim pomůže lépe pochopit jeho literární odkaz.Rozvoj jazykových dovedností – Aktivita podporuje schopnost žáků pracovat s jazykem, rozpoznávat slova a tvořit z nich nové formy (přesmyčky).Podpora samostatnosti a týmové spolupráce – Žáci se budou podílet na vyřešení úkolu, a to jak individuálně, tak ve skupinách, což posiluje jejich schopnost spolupracovat.Rozvoj digitálních kompetencí – Pomocí QR kódů žáci procvičí práci s technologiemi a získají informace, které jim pomohou při plnění úkolu.Materiály: Karty s přesmyčkami Karty s názvy pohádek a QR kódy Tabulka pro zapisování správných odpovědí Mobilní zařízení s aplikací pro skenování QR kódů (např. mobil, tablet) Příprava: Vytvoření karet Karty s přesmyčkami: Na těchto kartách budou uvedena slova související s jednotlivými pohádkami, ale v podobě přesmyček (např. "yatš-šaty"). Karty s QR kódy: Na těchto kartách bude uvedeno správné slovo (např. „šaty“) a QR kód, který po naskenování žákům ukáže název pohádky (např. „Sněhová královna“). Karty s ději pohádek: Lze tisknout oboustranně - pohádky jsou očíslovány pro samostatnou kontrolu. Tabulka pro zapisování pohádek: Připravte tabulku, kam žáci budou zapisovat názvy pohádek, které se dozví pomocí správného rozluštění přesmyček.Postup aktivity: Úvodní seznámení: Učitel žákům vysvětlí, že se budou seznamovat s pohádkami Hanse Christiana Andersena prostřednictvím zábavného úkolu. Vysvětlí jim, jak funguje QR kód a že díky němu se dozvědí názvy pohádek, které souvisejí s danými přesmyčkami. Následně hledají k pohádkám jejich děj na kartách. Rozdání karet: Každý žák nebo skupina hledá 12 karet s přesmyčkami a k nim karty s QR kódy a ději pohádek. Řešení přesmyček: Žáci si na kartách s přesmyčkami pokusí rozluštit správná slova. Příklad: Na kartě je napsaná přesmyčka „yatš“, která se správně přečte jako „šaty“. To je jejich první slovo. Skenování QR kódu: Jakmile žáci zjistí správné slovo (například „šaty“), mohou použít mobilní zařízení ke skenování QR kódu na kartě. Po naskenování se jim objeví název pohádky, která odpovídá danému slovu (například „Císařovy nové šaty“). Zapsání odpovědí: Jakmile žáci zjistí název pohádky, zapíší ho do připravené tabulky. Aktivitu mohou plnit samostatně nebo ve skupinách, kde si budou navzájem pomáhat při řešení přesmyček. Následně hledají na kartách danou pohádku podle příslušného děje. Diskuze: Po dokončení úkolu mohou žáci diskutovat o jednotlivých pohádkách, co o nich ví, jaké mají oblíbené pohádky od Hanse Christiana Andersena a jaké morální nebo tematické hodnoty se v pohádkách objevují. Závěr a kontrola: Na konci aktivity učitel projde správná řešení a zkontroluje tabulky žáků. Může se také zaměřit na to, jak se žáci vyrovnali s technologiemi, a případně probírat, které pohádky žáky nejvíce zaujaly. Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-806308
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Informatika>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖🌜Noc s Andersenem>🧚 Pohádky>🔍 Šifry
39.00