Materiál obsahuje 10PL pro 3. třídu, použitelné i ve 4. třídě jako opakování (nebo si učitel učivu přizpůsobí – např. u sloves mohou starší děti určit i OSOBU, ČÍSLO, ČAS). PL jsou tematicky zaměřené na jarní rostliny.
(NARCIS, SNĚŽENKA, BLEDULE, PODBĚL, SEDMIKRÁSKA, KOPRETINA, VIOLKA, KROKUS, SMETÁNKA LÉKAŘSKÁ, HYACINT)
ČESKÝ JAZYK – 5PL:
BLEDULE –(SPODOBA ZNĚLOSTI, PÁD, ČÍSLO, ROD,..) Přečti si text o rostlině a vykresli ji podle textu, odpověz na otázky. Doplň ve slovech vynechaná písmena, podle toho vykresli jednotlivé dílky a u podstatných jmen urči PÁD, ČÍSLO, ROD A (VZOR).
HYACINT –(SPODOBA, PÁD, ČÍSLO, ROD,…)Přečti si text o rostlině a vykresli ji podle textu. Odpověz na otázku. Doplň vynechaná písmena a dílky podle toho vykresli. U podstatných jmen urči PÁD, ČÍSLO, ROD, (VZOR).
SMETÁNKA LÉKAŘSKÁ –(SPODOBA ZNĚLOSTI) PŘEČTI SI TEXT O ROSTLINCE. ODPOVĚZ NA OTÁZKY, VYKRESLI OBRÁZEK. Doplň vynechaná písmena a dílky vykresli podle slovních druhů - řiď se zvýrazněnými slovy.
SEDMIKRÁSKA –(DOPLŇOVÁNÍ I,Í/Y/Ý PO VYJMENOVANÝCH SLOVECH, SLOVNÍ DRUHY) DOPLŇ VYNECHANÁ PÍSMEN - Y/Ý, I/Í. VYKRESLI PODLE ZVÝRAZNĚNÝCH SLOV - PODLE SLOVNÍCH DRUHŮ. PŘEČTI SI TEXT O ROSTLINCE. ODPOVĚZ NA OTÁZKY, VYKRESLI OBRÁZEK.
PODBĚL – –(DOPLŇOVÁNÍ I,Í/Y/Ý PO VYJMENOVANÝCH SLOVECH, SLOVNÍ DRUHY) Přečti si text o rostlině a vykresli ji podle toho. Odpověz na otázky. Doplň správné y,ý/i,í a dílky vykresli podle slovních druhů - řiď se zvýrazněnými slovy
MATEMATIKA 5PL:
NARCIS, KROKUS, SNĚŽENKA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU MALÉ NÁSOBILKY
VIOLKA – NÍSOBENÍ V OBORU VELKÉ NÁSOBILKY
KOPRETINA - + - DO 1000 S PŘECHODEM PŘES 10
Materiál obsahuje psací úkol – odpověď na otázku/y, kde odpovědi děti najdou v textu pod rostlinou. Rostlinu vykreslí a nadpis napíší s pomocí učitele – poskytne reálné fotografie rostliny nebo promítne na interaktivní tabuli. Psací úkol lze použít i jako běhací diktát, kdy spodní část učitel odstřihne a umístí někde ve třídě….žák si pro odpověď musí dojít … 😊
Materiál i obrázky jsou moje autorské.