Běhačka – první čtení – věty 3

Počet stran:
12
Velikost: 7.66 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 2. 2025
Sdílet:

Hravé čtení a pohyb v jednom! Děti hledají obrázky odpovídající větám, doplňují písmena a odhalují tajemnou větu. Na závěr je čeká „výtvarný úkol“ – nakreslit větu z tajenky. Ideální kombinace pohybu, učení a tvořivosti!

Obsah materiálu:

  • 2 běhačky (liší se barvami): děti se pohybují po třídě a hledají obrázky vystihující věty na pracovním listu. Součástí každého obrázku je i tiskací písmeno, které doplní ke správné větě. Po splnění všech úkolů odhalí tajenku – věta, kterou mohou zkusit nakreslit.
  • Dvě varianty písma: velké i malé tiskací písmo. Materiál je přizpůsoben začátečníkům ve čtení i psaní.
  • Specifický výběr písmen: použita jsou pouze písmena A, E, I, O, U, Y, M, L, P, S, T, J, N, V, Z, D, K, Š, aby odpovídala znalostem prvňáčků.
  • Řešení: součástí jsou správné odpovědi pro snadnou kontrolu.
 

Výukový charakter:
Tento materiál propojuje pohybovou aktivitu s procvičováním čtení a psaní. Rozvíjí:

  • Čtení s porozuměním: Děti hledají obrázky odpovídající větám a doplňují písmena do tabulky.
  • Grafomotoriku: Pečlivé zapisování tiskacích písmen podporuje rozvoj správného psaní.
  • Spolupráci a soutěživost: Aktivita je vhodná pro práci ve skupinách i jednotlivě.
  • Tvořivost: Tajenka dětem přináší téma pro výtvarnou tvorbu.
 

Metodický postup:

Jak hrát běhačku?

  • Každé dítě dostane pracovní list s větami.
  • Po třídě jsou rozmístěny obrázky, které odpovídají jednotlivým větám. Každá kartička obsahuje velké tiskací písmeno.
  • Děti hledají ilustrace, propojují je se správnou větou na svém listu a zapisují písmeno do tabulky.
  • Po vyplnění všech písmen odhalí tajenku – větu.
  • Na závěr mohou podle tajenky nakreslit odpovídající obrázek.
  • Aktivitu lze pojmout jako soutěž – kdo první odhalí tajenku a nakreslí obrázek, získá bod.

Může se hodit: První čtení 1, První čtení 2

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

683937
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 6 názorně zpracovaných listů s vyjádřením čísel 0 až 6 30 pracovních listů pro jednotlivá čísla (lehčí
40.00 Kč
749157
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Obsah materiálu: 2 zimní příběhy - vyprávění o partě kamarádů na zasněženém kopci a rodinném výletu do lesa. 2 varianty
40.00 Kč
687296
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Obsah materiálu: Hrací plocha s loukou, kam děti přiřazují králíčky podle vybraného čísla (ideální hra na suché zipy)
35.00 Kč
783076
Matematika
Školní družina, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: 3 pracovní listy na počítání do 10 (na každém listu je 12 příkladů) 3 pracovní listy na počítání do 20
40.00 Kč
Běhačka – první čtení – věty 3 Běhačka – první čtení – věty 3
Hravé čtení a pohyb v jednom! Děti hledají obrázky odpovídající větám, doplňují písmena a odhalují tajemnou větu. Na závěr je čeká „výtvarný úkol“ – nakreslit větu z tajenky. Ideální kombinace pohybu, učení a tvořivosti!Obsah materiálu:2 běhačky (liší se barvami): děti se pohybují po třídě a hledají obrázky vystihující věty na pracovním listu. Součástí každého obrázku je i tiskací písmeno, které doplní ke správné větě. Po splnění všech úkolů odhalí tajenku – věta, kterou mohou zkusit nakreslit.Dvě varianty písma: velké i malé tiskací písmo. Materiál je přizpůsoben začátečníkům ve čtení i psaní.Specifický výběr písmen: použita jsou pouze písmena A, E, I, O, U, Y, M, L, P, S, T, J, N, V, Z, D, K, Š, aby odpovídala znalostem prvňáčků.Řešení: součástí jsou správné odpovědi pro snadnou kontrolu.
 
Výukový charakter:Tento materiál propojuje pohybovou aktivitu s procvičováním čtení a psaní. Rozvíjí:Čtení s porozuměním: Děti hledají obrázky odpovídající větám a doplňují písmena do tabulky.Grafomotoriku: Pečlivé zapisování tiskacích písmen podporuje rozvoj správného psaní.Spolupráci a soutěživost: Aktivita je vhodná pro práci ve skupinách i jednotlivě.Tvořivost: Tajenka dětem přináší téma pro výtvarnou tvorbu.
 
Metodický postup:Jak hrát běhačku?Každé dítě dostane pracovní list s větami.Po třídě jsou rozmístěny obrázky, které odpovídají jednotlivým větám. Každá kartička obsahuje velké tiskací písmeno.Děti hledají ilustrace, propojují je se správnou větou na svém listu a zapisují písmeno do tabulky.Po vyplnění všech písmen odhalí tajenku – větu.Na závěr mohou podle tajenky nakreslit odpovídající obrázek.Aktivitu lze pojmout jako soutěž – kdo první odhalí tajenku a nakreslí obrázek, získá bod.Může se hodit: První čtení 1, První čtení 2 Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-800584
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Běhací diktát>Pracovní listy>Školní družina>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
40.00