📚 Čtení, co děti opravdu baví! První věty!

Počet stran:
13
Velikost: 7.98 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 4. 2025
Sdílet:

„Já mám, kdo má?“ – hrací karty pro 1.–2. třídu ZŠ

Tato karetní hra je známá a oblíbená mezi dětmi i učiteli. V tomto souboru najdete 40 hracích karet, díky kterým si děti zábavnou formou procvičí čtení, porozumění textu, plynulost a interakci ve skupině.

Každé dítě obvykle obdrží 2–3 karty, podle velikosti třídy. Hra je velmi univerzální – můžete ji hrát s menší i větší skupinou dětí. Čím více karet jedno dítě obdrží, tím náročnější pro něj hra bude – vyžaduje soustředění, aktivní pozornost a pohotovost při reakci. I když se hra může na první pohled zdát jednoduchá, dětem dává velký prostor k rozvoji jazykových i sociálních dovedností.

Jak se hraje?

Děti si mezi sebou rozdělí všechny karty.

Každá karta obsahuje dvě části: „Já mám...“ a „Kdo má...?“

První hráč přečte nahlas celou svou kartu: např. „Já mám slunce. Kdo má měsíc?“

Hráč, který má kartu s měsícem, pokračuje: „Já mám měsíc. Kdo má hory?“

Takto hra pokračuje, dokud se neotočí všechny karty a nenajde se ta poslední.

Hru lze měřit na čas a překonávat rekordy nebo si karty seřadit jako domino do správné posloupnosti.

Co děti rozvíjí?

Plynulé čtení a porozumění textu

Reakční pohotovost a naslouchání

Vnímání pořadí a návaznosti informací

Spolupráci, respekt k druhým a komunikaci

Soustředění a trpělivost

Možné obměny:

Hra na čas (měření třídního rekordu)

Seřazení karet jako domino (vizuální přehled posloupnosti)

Hraní ve dvojicích, kdy děti střídavě čtou a hledají odpovědi

Zahrnutí prvků psaní (např. následné přepisy do psacího písma)

Díky hře si dítě zábavnou formou procvičuje plynulé čtení a porozumění textu. Učí se soustředit, naslouchat ostatním a reagovat ve správný okamžik. Hra podporuje spolupráci, trpělivost a schopnost komunikovat ve skupině. Rozvíjí také paměť, logické myšlení a schopnost dodržovat pravidla. Navíc přináší radost z pohybu, sdílení a společného zážitku.

Další produkty od autora Učíme se hrou s Luckou

600479
Nezařazené k předmětu
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Vyzdaba třídy na prvni dny.
25.00 Kč
587729
Nezařazené k předmětu
Bingo
Dětmi velmi oblíbené BINGO, téma - LÉTO.
25.00 Kč
793229
Prvouka
Školní družina, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Tento soubor obsahuje celkem 15 šablon k výrobě valentýnek. Z toho 10 šablon je ve formě omalovánek, které si děti mohou
25.00 Kč
840762
Český jazyk
Školní družina, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
🌍 DEN ZEMĚ – Čtení s porozuměním 💡 Popis aktivity: Soubor je určen pro zábavnou a smysluplnou výuku k příležitosti Dne
30.00 Kč
📚 Čtení, co děti opravdu baví! První věty! 📚 Čtení, co děti opravdu baví! První věty!
„Já mám, kdo má?“ – hrací karty pro 1.–2. třídu ZŠ
Tato karetní hra je známá a oblíbená mezi dětmi i učiteli. V tomto souboru najdete 40 hracích karet, díky kterým si děti zábavnou formou procvičí čtení, porozumění textu, plynulost a interakci ve skupině.
Každé dítě obvykle obdrží 2–3 karty, podle velikosti třídy. Hra je velmi univerzální – můžete ji hrát s menší i větší skupinou dětí. Čím více karet jedno dítě obdrží, tím náročnější pro něj hra bude – vyžaduje soustředění, aktivní pozornost a pohotovost při reakci. I když se hra může na první pohled zdát jednoduchá, dětem dává velký prostor k rozvoji jazykových i sociálních dovedností.
Jak se hraje?
Děti si mezi sebou rozdělí všechny karty.
Každá karta obsahuje dvě části: „Já mám...“ a „Kdo má...?“
První hráč přečte nahlas celou svou kartu: např. „Já mám slunce. Kdo má měsíc?“
Hráč, který má kartu s měsícem, pokračuje: „Já mám měsíc. Kdo má hory?“
Takto hra pokračuje, dokud se neotočí všechny karty a nenajde se ta poslední.
Hru lze měřit na čas a překonávat rekordy nebo si karty seřadit jako domino do správné posloupnosti.
Co děti rozvíjí?
Plynulé čtení a porozumění textu
Reakční pohotovost a naslouchání
Vnímání pořadí a návaznosti informací
Spolupráci, respekt k druhým a komunikaci
Soustředění a trpělivost
Možné obměny:
Hra na čas (měření třídního rekordu)
Seřazení karet jako domino (vizuální přehled posloupnosti)
Hraní ve dvojicích, kdy děti střídavě čtou a hledají odpovědi
Zahrnutí prvků psaní (např. následné přepisy do psacího písma)
Díky hře si dítě zábavnou formou procvičuje plynulé čtení a porozumění textu. Učí se soustředit, naslouchat ostatním a reagovat ve správný okamžik. Hra podporuje spolupráci, trpělivost a schopnost komunikovat ve skupině. Rozvíjí také paměť, logické myšlení a schopnost dodržovat pravidla. Navíc přináší radost z pohybu, sdílení a společného zážitku.
UUCZ-853941
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Didaktické hry>Já mám, kdo má>Přípravy hodiny/lekce>Školní družina>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
30.00