Čtení s porozuměním - detektivní případ Valentýnská malůvka

Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 5.81 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 2. 2025
Sdílet:

Obsah materiálu: 

  • Detektivní případ „Valentýnská malůvka“ – děti pátrají po autorovi tajemného valentýnského obrázku.
  • Seznam podezřelých spolužáků – popisy osobností, zájmů a zvyků pěti postav.
  • Detektivní hlášení a indicie k vyřešení případu – pracovní list, kde děti zapisují své závěry.
  • Indicie k vyřešení případu – nápovědy, které děti postupně dovedou ke správnému řešení
  • Řešení pro učitele
  • Odznaky pro malé detektivy – mohou sloužit jako motivace nebo odměna za úspěšné pátrání. Doporučuji napsat na ně jméno malého detektiva a zalaminovat – děti si je mohou odnést domů jako vzpomínku.

VÝUKOVÝ CHARAKTER MATERIÁLU:

Materiál je skvělým spojením zábavy a rozvoje klíčových dovedností:

  • Čtení s porozuměním – děti musí pečlivě číst popisy postav a správně pracovat s informacemi
  • Logické myšlení – díky indiciím postupně vylučují nesprávné možnosti a docházejí k závěru
  • Pozornost k detailům – hledají souvislosti mezi textem a indiciemi
  • Rozvoj komunikace – mohou pracovat ve dvojicích nebo skupinách a společně řešit detektivní záhadu
  • Hravé učení – napínavá forma zapojí i děti, které běžně čtení nebaví

METODICKÝ POSTUP:

Jak pracovat s materiálem?

  • Seznámení s případem: Děti zjistí, že na tabuli ve třídě se objevil obrázek – ale kdo ho nakreslil?
  • Čtení charakteristik podezřelých: Děti si pečlivě pročtou popisy jednotlivých postav.
  • Postupné odhalování podle indicií: Žáci krok za krokem eliminují podezřelé a hledají správného autora obrázku.
  • Vyplnění detektivního hlášení: Každý žák zapíše svůj konečný závěr a podepíše se jako detektiv.
  • Závěrečné odhalení: Učitel vyhodnotí odpovědi a rozdá odznaky detektivů jako odměnu. Zkuste se dětí zeptat, jaký byl motiv činu a diskutovat, co k tomu autora vedlo.

Kdo je autorem tajemného valentýnského obrázku? Ponořte se s dětmi do detektivního pátrání a rozvíjejte jejich čtenářské dovednosti hravou formou! Tento originální valentýnský materiál spojuje čtení s porozuměním, logické myšlení a zábavu. Děti se seznámí s podezřelými, budou krok za krokem odhalovat indicie a na závěr získají odznak detektiva jako ocenění za skvěle odvedenou práci. 

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

704725
Matematika
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 80 kartiček s obrázky různých dopravních prostředků a čísly řešení Výukový charakter: Materiál je
40.00 Kč
725752
Matematika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 14 karet s různými obrázky, na kterých děti počítají prvky (např. včelky kolem úlu, svíčky na dortu
35.00 Kč
777733
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: 3 karnevalové příběhy – Karnevalová záhada, Nejlepší tanec a Vysněný kostým 3 pracovní listy - ke
40.00 Kč
760556
Český jazyk
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: 4 originální příšerky: každá příšerka čeká na vybarvení podle slabik slov. Různé varianty písma: text
35.00 Kč
Čtení s porozuměním - detektivní případ Valentýnská malůvka Čtení s porozuměním - detektivní případ Valentýnská malůvka
Obsah materiálu: Detektivní případ „Valentýnská malůvka“ – děti pátrají po autorovi tajemného valentýnského obrázku.Seznam podezřelých spolužáků – popisy osobností, zájmů a zvyků pěti postav.Detektivní hlášení a indicie k vyřešení případu – pracovní list, kde děti zapisují své závěry.Indicie k vyřešení případu – nápovědy, které děti postupně dovedou ke správnému řešeníŘešení pro učiteleOdznaky pro malé detektivy – mohou sloužit jako motivace nebo odměna za úspěšné pátrání. Doporučuji napsat na ně jméno malého detektiva a zalaminovat – děti si je mohou odnést domů jako vzpomínku.VÝUKOVÝ CHARAKTER MATERIÁLU:Materiál je skvělým spojením zábavy a rozvoje klíčových dovedností:Čtení s porozuměním – děti musí pečlivě číst popisy postav a správně pracovat s informacemiLogické myšlení – díky indiciím postupně vylučují nesprávné možnosti a docházejí k závěruPozornost k detailům – hledají souvislosti mezi textem a indiciemiRozvoj komunikace – mohou pracovat ve dvojicích nebo skupinách a společně řešit detektivní záhaduHravé učení – napínavá forma zapojí i děti, které běžně čtení nebavíMETODICKÝ POSTUP:Jak pracovat s materiálem?Seznámení s případem: Děti zjistí, že na tabuli ve třídě se objevil obrázek – ale kdo ho nakreslil?Čtení charakteristik podezřelých: Děti si pečlivě pročtou popisy jednotlivých postav.Postupné odhalování podle indicií: Žáci krok za krokem eliminují podezřelé a hledají správného autora obrázku.Vyplnění detektivního hlášení: Každý žák zapíše svůj konečný závěr a podepíše se jako detektiv.Závěrečné odhalení: Učitel vyhodnotí odpovědi a rozdá odznaky detektivů jako odměnu. Zkuste se dětí zeptat, jaký byl motiv činu a diskutovat, co k tomu autora vedlo.Kdo je autorem tajemného valentýnského obrázku? Ponořte se s dětmi do detektivního pátrání a rozvíjejte jejich čtenářské dovednosti hravou formou! Tento originální valentýnský materiál spojuje čtení s porozuměním, logické myšlení a zábavu. Děti se seznámí s podezřelými, budou krok za krokem odhalovat indicie a na závěr získají odznak detektiva jako ocenění za skvěle odvedenou práci. 
UUCZ-784711
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Školní družina>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🔍 Šifry>💌 Valentýn
35.00