- děti s LMP (lehkým mentálním postižením),
- žáky, kteří plní jen minimální výstupy,
- cizince a začínající čtenáře, kteří se teprve seznamují s češtinou a mají omezenou slovní zásobu.
- mladší děti v 1.–3. ročníku ZŠ, které potřebují jednoduchý text s obrázky,
- děti s obtížemi v porozumění čtenému textu (např. dyslexie), protože úkoly jsou vizuálně podpořené a nevyžadují složité písemné odpovědi,
- individuální i skupinovou práci, kde si každý může vybrat úroveň obtížnosti (zelená – lehčí, oranžová – střední, červená – nejtěžší).
Sešit čtení s porozuměním je určen pro děti s různou úrovní čtenářských dovedností, včetně cizinců, začínajících čtenářů a dětí s lehkým mentálním postižením. Každá stránka obsahuje krátký nebo delší text s jednoduchými větami, doplněný obrázky. Děti mají za úkol vybrat, zakroužkovat nebo označit obrázek, který odpovídá ději textu, čímž rozvíjejí slovní zásobu, porozumění textu a pozornost k detailu.