DEN ZEMĚ
Čtení, psaní, počítání, stříhání, lepení, vykreslování,…
Materiál obsahuje 36 PL k tématu DEN ZEMĚ.
Matematika + - do 20 bez přechodu přes 10.
Popis jednotlivých PL:
- 5PL vykreslování podle zadání, lepení nadpisu z přiložených písmen.
- Čtení s porozuměním: 3PL
Panda velká – Člověk ničí přírodu. Ničí i amazonské deštné lesy. Zvířata nemají dost prostoru ani potravy. Jedním z takto ohrožených zvířat je PANDA VELKÁ.
Úkol: Přečti si text, vykresli obláčky, ve kterých jsou slova z textu. Doplň vynechaný text, odpověz na otázky a kresli podle zadání.
DEN ZEMĚ 22. DUBNA - Přečti si věty a vykresluj, kresli podle textu.
- 1PL znečištění vody:
Úkol: Zjisti, kolika rybám na obrázku takto znečištěná vody ublížila. Jsou to ty ryby, které mají špatný výsu. Některá zvířata dokonce hynou a rybí maso často obsahuje i škodliviny.ledek. Tyto vykresli šedou barvou.
Ostatní ryby – se správným výsledkem vykresli barevně.
- Sprchováním ušetříme více vody než při koupání ve vaně.
Úkol: Doplň číselné řady. PL můžeme doplnit o úkoly: Vykresli kapku, která je menší než 17 a větší než 15,……
- Koupání ve vaně
Když se koupeme ve vaně, spotřebujeme dvakrát více vody
než při sprchování.
Úkol: Vystřihni bubliny vody a lep je na správné příklady.
- Matematická rozcvička KAPKY vody:
Doporučuji vytisknout na barevný papír a zalaminovat.
Možnosti využití:
Děti si mohou kapky losovat a nahlas vypočítat.
Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro kapky,
příklad z kapky opíší do sešitu a jdou si pro další.
Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný.
Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.
Kapky lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovou kapkou, kam příklady opisují.
- 2PL popis v PL
- Šetříme vodou
Každá ušetřená kapka vody je důležitá.
Úkol: Nalep kapky, které mají výsledek větší než 13 pod kohoutek
a zjistíš, kolik se podařilo Aničce dnes ušetřit vody.
- Sázíme nové stromy
Naší planetě můžeš pomoct tím, že vysadíš nové stromy.
Nasázej tyto sazenice na předem určená místa.
K výsledku hledej sazenici se právním příkladem.
- Třídíme odpad
Vykresli kontejnery správnou barvou.
Přečti si slova a vystřihni a nalep do správného kontejneru.
- Auta
V některých zemích je hodně znečištěný vzduch a auta tam mohou jezdit jen některé dny. Zjisti, která auta mohou jezdit pouze v úterý, v pátek a v sobotu. Vypočítej příklady, auta vykresli, vystřihni a nalep k jednotlivým dnům.
V úterý mohou jezdit auta s výsledkem 12.
V pátek auta s výsledkem 15.
V sobotu auta s výsledkem 18.
- Sbíráme odpadky:
Děti dostanou nakopírovaný list ,,Sbíráme odpadky“.
Natrháme papír na kusy a na ty napíšeme to, co potřebujeme procvičit. Například příklady nebo do ČJ slova k přepisu,…
Děti si chodí nebo hledají – sbírají ,,odpadky“ ve třídě a opisují příklady nebo slova na tento PL.
Materiál i obrázky jsou moje autorské.
Používejte je, prosím, jen pro svoji potřebu. Děkuji.