MATERIÁL obsahuje vykreslovačky – upravené pro 2., 3., i 4. třídu do českého jazyka, matematiky, do angličtiny. Čtení s porozuměním, kruhy, kapky vody i strom na postavení – využití nejen v prvouce… Předchystaný PL ,,SLIB ZEMI“ i dopis od naší planety.PL sázíme stromy k variabilní úpravě učitele..
Vykreslovačka – anglický jazyk – pro 3. a 4. třídu – vykreslování podle tematických okruhů
Třídíme odpad – obrázek dívky a chlapce + pytle – v jednom předepsané y/ý, v druhém i/í. Děti natrhají jednotlivá slova- rozvíjí i jemnou motoriku, třídí slova do pytlů… Nebo může učitel slova roztrhat, nechat např. na koberci a děti si chodí pro slova – sbírají ,,odpadky“ a nosí je do správného pytle… Slova jsou připravená pro 2. třídu – y/ý, i/í pro tvrdých a měkkých souhláskách.. Pro 3. třídu – po vyjmenovaných slovech Pro 4. třídu – podle vzorů podst.jmen Materiál – pytle. přikládám i bez nadepsaných y,i… učitel může materiál použít třeba v matematice – děti třídí příklady , například větší výsledek než, menší,….správný, špatný,….
Ledňáček – ohrožený, chráněný druh ČTENÍ S POROZUMĚNÍM Děti čtou text, odpoví na otázky, ke sluníčku na paprsky píší z textu – jaký je ledňáček… Do mráčku z textu vypisují, co dělá, k větě napíší a vymyslí větu o ledňáčkovi nebo opíší větu, která je zaujala. V kapkách určí slovní druhy a tato slova v textu označí. K ledňáčkovi lepí rybky – nakrmí ledňáčka. Najdou v textu slova příslušného slovního druhu, jako je číslo v ocásku ryby. Přikládám prázdné ryby, aby si mohl učitel upravit, použít více slovních druhů či variabilně použít….
Sázíme nové stromy – variabilnější použití Děti stříhají nové sazenice a lepí kolem dívky, já předepsala číslo slovního druhu a do listů budou děti psát slova… Učitel může tento materiál využít i v matematice, angličtině.. Vzkaz Zemi – děti napíší vzkaz nebo slib Zemi…. Materiál můžeme použít i na přepis, opis,….
STROMY – ke dnu Země patří i téma STROMY – vystřihneme všechny 4 kusy, složíme podél na polovinu a lepíme k sobě vždy bílou nepotištěnou stranou. Do ročních období děti kreslí strom, jak v daném ročním období vypadá. Do spodní části mohou i psát, jak strom vypadá nebo co dělá …. Další část je ,,PĚTILÍSTEK“ o stromu a poslední část je text ,,Čím jsou stromy užitečné“ – děti doplní vynechaná slova z nabídky… Píší co je dalšího napadne….jaký jiný užitek ze stromů máme…
VODA – KAPKA Vystřihneme jednotlivé kapky. Koloběh vody v přírodě – největší kapka – slova v malých kapkách můžeme rozmístit po třídě, po chodbě, na zahradě… Děti kapky hledají a dopisují do vynechaných míst…. Písničky o vodě – text známe písničky – zazpíváme si, do místa pod tím děti píší další písničky, ve kterých se zpívá o vodě…. 😊 Voda – pětilístek Skupenství vody – děti si čtou a kreslí ke každému příklad.. Co už vím – doplní text z nabídky Pranostiky – doplní text z nabídky
KOLEČKA- DEN ZEMĚ - ,,shrnutí“ některých globálních problémů.. Vystřihneme jednotlivá kolečka, přečteme si informace a děti mohou samy nebo společně s učitelem plnit úkoly. Uděláme děrovačkou díru a svážeme např. mašlí nebo provázkem…
Kruhy svázané můžeme také za zadní stranu nalepit například do sešitu prvouky, přírodovědy, …..😊