Di, ti, ni x dy, ty, ny - skládání sluníček

Ročník:
1., 2., 3.
Počet stran:
43
Velikost: 1.69 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající po_proudu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 1. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje 288 kartiček v podobě paprsků. Žáci tyto paprsky přikládají ke správnému sluníčku. Cílem materiálu je hravou formou procvičit pravopis měkkých a tvrdých slabiky po d, t, n.

Materiál Sluníčka: di, ti, ni x dy, ty, ny je určen primárně žákům 1.-3. třídy a je vytvořen v barveném i černobílém provedení pro snadný tisk a obsahuje řešení. Tento materiál hravou formou procvičuje tvrdé a měkké slabiky (dy, ty, ny / di, ti, ni) a zároveň podporuje práci s délkami (např. ti/tí). Pro delší životnost doporučuji kartičky zalaminovat a používat opakovaně.

Obsah materiálu:

  • Střed sluníčka s klíčovým písmenem či slabikou (celkem 16 středů)
  • Paprsky (celkem 288 paprsků)
  • 2 varianty paprsků:
  • Varianta 1: Ve slově je vynecháno pouze písmeno i/y. (144 paprsků)
  • Varianta 2: Vynechaná je celá slabika (např. ni/ny). (144 paprsků)

Cíle materiálu:

Vzdělávací cíle:

  • Procvičit rozlišování tvrdých a měkkých slabik (dy, ty, ny / di, ti, ni)
  • Procvičit délky samohlásek (např. ti/tí).
  • Upevnit pravopis slov s tvrdými a měkkými slabikami.
  • Rozšířit slovní zásobu a upevnit významy slov.
  • Posílit porozumění měkčení a jeho vlivu na výslovnost a pravopis.
  • Rozvíjet schopnost samostatné kontroly správnosti vyplnění úkolů.

Osobnostní cíle:

  • Rozvíjet jemnou motoriku prostřednictvím manipulace s kartičkami.
  • Podporovat koncentraci, trpělivost a schopnost dokončit úkol.
  • Posilovat schopnost samostatného rozhodování a reflexe vlastních výsledků.

Sociální cíle:

  • Posilovat schopnost spolupráce a komunikace při skupinových aktivitách.
  • Učit se zodpovědnosti za společný výsledek týmu a rozdělení rolí při aktivitách.


 

Další produkty od autora po_proudu

720307
Matematika
2., 3., 4., 5.
Já mám, kdo má
Materiál obsahuje hru Já mám, kdo má zaměřenou na procvičení násobení a dělení v oboru malé násobilky s čertovskou
25.00 Kč
591649
Přírodověda
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Materiál Plakáty - LÉTO slouží k výzdobě třídy, k seznámení s tématem i k rozšiřování slovní zásoby. Materiál je určen
0.00 Kč
735831
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3.
Omalovánky
Materiál Vybarvovačky - malování podle čísel (advent) je určen dětem z MŠ a žákům 1. a 2. třídy ZŠ. Úkolem dětí a žáků
30.00 Kč
703108
Matematika
1., 2.
Běhací diktát
Materiál Svatomartinská matematická běhačka - do 20 je určen žákům 1.-2. třídy a slouží k hravému procvičení násobení a
27.00 Kč
Di, ti, ni x dy, ty, ny - skládání sluníček Di, ti, ni x dy, ty, ny - skládání sluníček
Materiál obsahuje 288 kartiček v podobě paprsků. Žáci tyto paprsky přikládají ke správnému sluníčku. Cílem materiálu je hravou formou procvičit pravopis měkkých a tvrdých slabiky po d, t, n.
Materiál Sluníčka: di, ti, ni x dy, ty, ny je určen primárně žákům 1.-3. třídy a je vytvořen v barveném i černobílém provedení pro snadný tisk a obsahuje řešení. Tento materiál hravou formou procvičuje tvrdé a měkké slabiky (dy, ty, ny / di, ti, ni) a zároveň podporuje práci s délkami (např. ti/tí). Pro delší životnost doporučuji kartičky zalaminovat a používat opakovaně.
Obsah materiálu:Střed sluníčka s klíčovým písmenem či slabikou (celkem 16 středů)Paprsky (celkem 288 paprsků)2 varianty paprsků:Varianta 1: Ve slově je vynecháno pouze písmeno i/y. (144 paprsků)Varianta 2: Vynechaná je celá slabika (např. ni/ny). (144 paprsků)Cíle materiálu:Vzdělávací cíle:Procvičit rozlišování tvrdých a měkkých slabik (dy, ty, ny / di, ti, ni)Procvičit délky samohlásek (např. ti/tí).Upevnit pravopis slov s tvrdými a měkkými slabikami.Rozšířit slovní zásobu a upevnit významy slov.Posílit porozumění měkčení a jeho vlivu na výslovnost a pravopis.Rozvíjet schopnost samostatné kontroly správnosti vyplnění úkolů.Osobnostní cíle:Rozvíjet jemnou motoriku prostřednictvím manipulace s kartičkami.Podporovat koncentraci, trpělivost a schopnost dokončit úkol.Posilovat schopnost samostatného rozhodování a reflexe vlastních výsledků.Sociální cíle:Posilovat schopnost spolupráce a komunikace při skupinových aktivitách.Učit se zodpovědnosti za společný výsledek týmu a rozdělení rolí při aktivitách. 
UUCZ-755063
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>Skládačky>Pracovní listy>1.>2.>3.>☀️ Léto
40.00