Di, ti, ni x dy, ty, ny - skládání sluníček

Ročník:
1., 2., 3.
Počet stran:
43
Velikost: 1.69 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající po_proudu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 1. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje 288 kartiček v podobě paprsků. Žáci tyto paprsky přikládají ke správnému sluníčku. Cílem materiálu je hravou formou procvičit pravopis měkkých a tvrdých slabiky po d, t, n.

Materiál Sluníčka: di, ti, ni x dy, ty, ny je určen primárně žákům 1.-3. třídy a je vytvořen v barveném i černobílém provedení pro snadný tisk a obsahuje řešení. Tento materiál hravou formou procvičuje tvrdé a měkké slabiky (dy, ty, ny / di, ti, ni) a zároveň podporuje práci s délkami (např. ti/tí). Pro delší životnost doporučuji kartičky zalaminovat a používat opakovaně.

Obsah materiálu:

  • Střed sluníčka s klíčovým písmenem či slabikou (celkem 16 středů)
  • Paprsky (celkem 288 paprsků)
  • 2 varianty paprsků:
  • Varianta 1: Ve slově je vynecháno pouze písmeno i/y. (144 paprsků)
  • Varianta 2: Vynechaná je celá slabika (např. ni/ny). (144 paprsků)

Cíle materiálu:

Vzdělávací cíle:

  • Procvičit rozlišování tvrdých a měkkých slabik (dy, ty, ny / di, ti, ni)
  • Procvičit délky samohlásek (např. ti/tí).
  • Upevnit pravopis slov s tvrdými a měkkými slabikami.
  • Rozšířit slovní zásobu a upevnit významy slov.
  • Posílit porozumění měkčení a jeho vlivu na výslovnost a pravopis.
  • Rozvíjet schopnost samostatné kontroly správnosti vyplnění úkolů.

Osobnostní cíle:

  • Rozvíjet jemnou motoriku prostřednictvím manipulace s kartičkami.
  • Podporovat koncentraci, trpělivost a schopnost dokončit úkol.
  • Posilovat schopnost samostatného rozhodování a reflexe vlastních výsledků.

Sociální cíle:

  • Posilovat schopnost spolupráce a komunikace při skupinových aktivitách.
  • Učit se zodpovědnosti za společný výsledek týmu a rozdělení rolí při aktivitách.


 

Další produkty od autora po_proudu

592251
Český jazyk
2., 3.
Pracovní listy
Materiál je určen žákům žákům 2. třídy, kterým slouží k procvičení a zopakování probraného učiva v českém jazyce v
35.00 Kč
661780
Matematika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je určen žákům 2.-5. ročníku ZŠ a slouží k hravému procvičování násobení a dělení v oboru malé násobilky
49.00 Kč
612736
Matematika
1.
Didaktické hry
Materiál Domino do 5 je určen žákům 1. ročníku ZŠ. Slouží k procvičování sčítání a odčítání v oboru do 5. Materiál je
25.00 Kč
717317
Nezařazené k předmětu
Ostatní
🎄 Adventní kalendář pro klidný a radostný advent 🎄Připravila jsem 2 speciální varianty adventního kalendáře – pro
35.00 Kč
Di, ti, ni x dy, ty, ny - skládání sluníček Di, ti, ni x dy, ty, ny - skládání sluníček
Materiál obsahuje 288 kartiček v podobě paprsků. Žáci tyto paprsky přikládají ke správnému sluníčku. Cílem materiálu je hravou formou procvičit pravopis měkkých a tvrdých slabiky po d, t, n.
Materiál Sluníčka: di, ti, ni x dy, ty, ny je určen primárně žákům 1.-3. třídy a je vytvořen v barveném i černobílém provedení pro snadný tisk a obsahuje řešení. Tento materiál hravou formou procvičuje tvrdé a měkké slabiky (dy, ty, ny / di, ti, ni) a zároveň podporuje práci s délkami (např. ti/tí). Pro delší životnost doporučuji kartičky zalaminovat a používat opakovaně.
Obsah materiálu:Střed sluníčka s klíčovým písmenem či slabikou (celkem 16 středů)Paprsky (celkem 288 paprsků)2 varianty paprsků:Varianta 1: Ve slově je vynecháno pouze písmeno i/y. (144 paprsků)Varianta 2: Vynechaná je celá slabika (např. ni/ny). (144 paprsků)Cíle materiálu:Vzdělávací cíle:Procvičit rozlišování tvrdých a měkkých slabik (dy, ty, ny / di, ti, ni)Procvičit délky samohlásek (např. ti/tí).Upevnit pravopis slov s tvrdými a měkkými slabikami.Rozšířit slovní zásobu a upevnit významy slov.Posílit porozumění měkčení a jeho vlivu na výslovnost a pravopis.Rozvíjet schopnost samostatné kontroly správnosti vyplnění úkolů.Osobnostní cíle:Rozvíjet jemnou motoriku prostřednictvím manipulace s kartičkami.Podporovat koncentraci, trpělivost a schopnost dokončit úkol.Posilovat schopnost samostatného rozhodování a reflexe vlastních výsledků.Sociální cíle:Posilovat schopnost spolupráce a komunikace při skupinových aktivitách.Učit se zodpovědnosti za společný výsledek týmu a rozdělení rolí při aktivitách. 
UUCZ-755063
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>Skládačky>Pracovní listy>1.>2.>3.>☀️ Léto
40.00