Soubor obsahuje 42 kartiček s obrázky k tématu "Dopravní prostředky".
Kartičky lze použít dvěma způsoby:
- "Obrázek - počet slabik" - Děti si vyberou obrázek dopravního prostředku, ten pojmenují (kartičky s obrázky obsahují také popisky), na kartičku položí robota, slovo vytleskají (či jinak rytmizují) a najdou kartičku s odpovídajícím počtem puntíků (kolik slabik - tolik puntíků). Poté programují robota tak, aby se pohyboval od kartičky s obrázkem ke kartičce s puntíky.
- "Počet slabik - obrázek" - Děti si vyberou kartičku s puntíky, na tu položí robota a zkouší najít kartičku, na které je obrázek s dopravním prostředkem, jehož název má shodný počet slabik s počtem puntíků. Názvy dopravních prostředků si také mohou říkat nahlas, rytmizovat. Až najdou správnou kartičku, naprogramují robota tak, aby se pohyboval od kartičky s puntíky ke kartičce s obrázkem dopravního prostředku.
Prostřednictvím této aktivity u dětí rozvíjíme sluchové vnímání, prostorové vnímání, slovní zásobu, čtenářskou pregramotnost, zrakové vnímání, logické myšlení.
Kartičky lze využít i bez využití průhledné podložky s kapsami nebo robotických hraček - lze k sobě skládat kartičky, které k sobě patří (např. kartička s obrázkem autobusu a kartička se třemi tečkami), třídit je podle počtu slabik atd.