Montessori párování slov a písmen "Zdraví"

Počet stran:
16
Velikost: 6.61 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající TriKY od NiKY
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 2. 2025
Sdílet:

Montessori demonstrační obrázky párování slov a písmen "Zdraví" určené k práci s tématem "Nemoci + U lékaře" - třísložkové Montessori karty, které lze také zakoupit k tématu. 

SOUBOR OBSAHUJE:

  • 16 demonstračních obrázků s textem

POSTUP PRÁCE A TISK: 

  • Demonstrační obrázky vytiskněte a zalaminujte 1x.
  • Vytiskněte zbytek textu a rovněž zalaminujte.
  • Stříhání: 1x zůstává celé slovo v tabulce, 1x nastříhat na jednotlivé hlásky, případně slabiky (v tomto případě musíte mít 3x celé slovo).

 

PRÁCE S DĚTMI:

1. Seznámení s celými slovy (globální metoda)

Cíl: Dítě si zvyká na vizuální podobu slova a propojuje jej s jeho významem.

✅ Učitel ukáže obrázky se slovy s odpovídajícím obrázkem
✅ Dítě páruje celé slovo s obrázkem/textem – zleva doprava jak se později i slova čtou a píšou.
✅ Dítě si slovo/písmeno nahlas přečte (děti nadané) nebo poslechne jeho správnou výslovnost
✅ Učitel pomáhá s porozuměním slova, pokud je potřeba

 

2. Rozklad slova na jednotlivá písmena

Cíl: Dítě pochopí, že slova se skládají z jednotlivých písmen, a rozvíjí si schopnost analýzy a syntézy.

✅ Dítě dostane slovo na kartičce, přikládá jednotlivá písmena k předloze textu opět zleva doprava.
✅ Písmena seřadí tak, aby odpovídala napsanému slovu
✅ Vyslovuje jednotlivé hlásky a skládá je zpět do slova

Variace:

  • Skládání písmen podle sluchu (učitel řekne slovo, dítě sestaví)
  • Hledání písmen v jiných slovech
 

3. Opakování a fixace

Cíl: Upevnit vizuální a zvukovou podobu slov a písmen.

✅ Dítě si procvičuje přiřazování slov i písmen znovu
✅ Může pracovat samostatně nebo s vrstevníky
✅ Postupně přechází k psaní slov (prstem do písku, na tabuli, na papír)

 

Přínosy této metody

🔹 Rozvoj čtenářské pregramotnosti – dítě si osvojuje vizuální podobu slov a chápe jejich strukturu.
🔹 Posílení fonematického uvědomování – rozpoznávání písmen podporuje schopnost analyzovat a syntetizovat slova.
🔹 Podpora samostatnosti – dítě pracuje vlastním tempem a objevuje principy jazyka přirozeně.
🔹 Propojení smyslového vnímání – práce s abecedou zapojuje hmat a zrak, což posiluje učení.
🔹 Jemná motorika a koordinace oko-ruka – manipulace s kartičkami a písmeny zlepšuje přesnost pohybů.
🔹 Sebevědomí v komunikaci – dítě si postupně osvojí slova, což mu pomáhá v mluveném projevu.

 

Tento Montessori postup přirozeně připravuje děti na čtení a psaní a zároveň podporuje jejich radost z práce s jazykem 😊 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další produkty od autora TriKY od NiKY

815911
Český jazyk - čtení genetickou metodou
MŠ, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Třísložkové karty na téma "Evropský den mozku - mozek" + Montessori párování slov a písmen s realistickými obrázky - pro
69.00 Kč
822000
Český jazyk
MŠ, 1.
Písničky, básničky
Třísložkové karty "HMYZ" s realistickými obrázky - pro děti v předškolním věku jsou realistické obrázky často lepší
46.00 Kč
802056
Český jazyk
MŠ, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Demonstrační obrázky - kartičky
Třísložkové karty NEMOC + U LÉKAŘE s realistickými obrázky - pro děti v předškolním věku jsou realistické obrázky často
30.00 Kč
Montessori párování slov a písmen "Zdraví" Montessori párování slov a písmen "Zdraví"
Montessori demonstrační obrázky párování slov a písmen "Zdraví" určené k práci s tématem "Nemoci + U lékaře" - třísložkové Montessori karty, které lze také zakoupit k tématu. SOUBOR OBSAHUJE:16 demonstračních obrázků s textemPOSTUP PRÁCE A TISK: Demonstrační obrázky vytiskněte a zalaminujte 1x.Vytiskněte zbytek textu a rovněž zalaminujte.Stříhání: 1x zůstává celé slovo v tabulce, 1x nastříhat na jednotlivé hlásky, případně slabiky (v tomto případě musíte mít 3x celé slovo). PRÁCE S DĚTMI:1. Seznámení s celými slovy (globální metoda)Cíl: Dítě si zvyká na vizuální podobu slova a propojuje jej s jeho významem.✅ Učitel ukáže obrázky se slovy s odpovídajícím obrázkem✅ Dítě páruje celé slovo s obrázkem/textem – zleva doprava jak se později i slova čtou a píšou.✅ Dítě si slovo/písmeno nahlas přečte (děti nadané) nebo poslechne jeho správnou výslovnost✅ Učitel pomáhá s porozuměním slova, pokud je potřeba
 
2. Rozklad slova na jednotlivá písmenaCíl: Dítě pochopí, že slova se skládají z jednotlivých písmen, a rozvíjí si schopnost analýzy a syntézy.✅ Dítě dostane slovo na kartičce, přikládá jednotlivá písmena k předloze textu opět zleva doprava.✅ Písmena seřadí tak, aby odpovídala napsanému slovu✅ Vyslovuje jednotlivé hlásky a skládá je zpět do slovaVariace:Skládání písmen podle sluchu (učitel řekne slovo, dítě sestaví)Hledání písmen v jiných slovech
 
3. Opakování a fixaceCíl: Upevnit vizuální a zvukovou podobu slov a písmen.✅ Dítě si procvičuje přiřazování slov i písmen znovu✅ Může pracovat samostatně nebo s vrstevníky✅ Postupně přechází k psaní slov (prstem do písku, na tabuli, na papír)
 
Přínosy této metody🔹 Rozvoj čtenářské pregramotnosti – dítě si osvojuje vizuální podobu slov a chápe jejich strukturu.🔹 Posílení fonematického uvědomování – rozpoznávání písmen podporuje schopnost analyzovat a syntetizovat slova.🔹 Podpora samostatnosti – dítě pracuje vlastním tempem a objevuje principy jazyka přirozeně.🔹 Propojení smyslového vnímání – práce s abecedou zapojuje hmat a zrak, což posiluje učení.🔹 Jemná motorika a koordinace oko-ruka – manipulace s kartičkami a písmeny zlepšuje přesnost pohybů.🔹 Sebevědomí v komunikaci – dítě si postupně osvojí slova, což mu pomáhá v mluveném projevu. Tento Montessori postup přirozeně připravuje děti na čtení a psaní a zároveň podporuje jejich radost z práce s jazykem 😊                      
UUCZ-802087
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - psaní>Demonstrační obrázky - kartičky>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>2.>Speciální pedagogika>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🔤 Abeceda>🍉 Jídlo/Zdravá strava>🫁 Lidské tělo
35.00