Opakování podstatných jmen (pracovní listy, aktivity a hry)

Počet stran:
34
Velikost: 663.47 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Materiály se zabývají podstatnými jmény a vším, co se jich týká. Žáci pracují buď s klasickými pracovními listy na opakování (doplňovačky, vybarvovačky, křížovka, vymýšlení slov či vět dle zadání atd.), nebo formou hry.

 

Obsah:

  • 16 pracovních listů
  • 3 strany návrhů na hry a aktivity v hodině
  • 5 listů ke hře slabikové domino
  • 3 dvojlisty ke skupinové práci formou hry

 

Témata:

  • podstatná jména
  • mluvnické kategorie
  • pravopis podstatných jmen
  • větné členy
  • antonyma, synonyma, vztahy mezi slovy (nadřazenost, souřadnost aj.)
  • jména abstraktní a konkrétní
  • jména obecná a vlastní
  • jména pomnožná, hromadná, látková
  • slova cizího původu (význam, skloňování)

 

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost.

Další produkty od autora Petra Marešová

133565
Anglický jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Aktivita slouží k seznámení s anglickými homofony (stejně/podobně znějícími slovy), k procvičení slovní zásoby a
33.00 Kč
592028
Český jazyk
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Soubor nabízí 10 rozmanitých aktivit, které můžete se svými deváťáky vyzkoušet. Jednotlivé úkoly jsou z velké části
30.00 Kč
100803
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Látka: přímá řeč. Obsah: 1× zápis (pracovní list s přehledem pravidel, která žáci induktivní metodou sami vyvodí); 2×
39.00 Kč
542655
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Úniková hra pro týmy 3–4 žáků. Součástí hry je pět stanovišť, ve kterých si žáci procvičí pravopis českých i přejatých
45.00 Kč
Opakování podstatných jmen (pracovní listy, aktivity a hry) Opakování podstatných jmen (pracovní listy, aktivity a hry)
Materiály se zabývají podstatnými jmény a vším, co se jich týká. Žáci pracují buď s klasickými pracovními listy na opakování (doplňovačky, vybarvovačky, křížovka, vymýšlení slov či vět dle zadání atd.), nebo formou hry.   Obsah: 16 pracovních listů 3 strany návrhů na hry a aktivity v hodině 5 listů ke hře slabikové domino 3 dvojlisty ke skupinové práci formou hry   Témata: podstatná jména mluvnické kategorie pravopis podstatných jmen větné členy antonyma, synonyma, vztahy mezi slovy (nadřazenost, souřadnost aj.) jména abstraktní a konkrétní jména obecná a vlastní jména pomnožná, hromadná, látková slova cizího původu (význam, skloňování)     Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost.
UUCZ-46332
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Testy a písemky>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00