Opakování podstatných jmen (pracovní listy, aktivity a hry)

Počet stran:
34
Velikost: 663.47 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Materiály se zabývají podstatnými jmény a vším, co se jich týká. Žáci pracují buď s klasickými pracovními listy na opakování (doplňovačky, vybarvovačky, křížovka, vymýšlení slov či vět dle zadání atd.), nebo formou hry.

 

Obsah:

  • 16 pracovních listů
  • 3 strany návrhů na hry a aktivity v hodině
  • 5 listů ke hře slabikové domino
  • 3 dvojlisty ke skupinové práci formou hry

 

Témata:

  • podstatná jména
  • mluvnické kategorie
  • pravopis podstatných jmen
  • větné členy
  • antonyma, synonyma, vztahy mezi slovy (nadřazenost, souřadnost aj.)
  • jména abstraktní a konkrétní
  • jména obecná a vlastní
  • jména pomnožná, hromadná, látková
  • slova cizího původu (význam, skloňování)

 

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost.

Další produkty od autora Petra Marešová

45487
Český jazyk
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy pro dobrovolnou práci (pro známky za aktivitu, dobrovolné domácí úkoly, úkoly pro rychlé žáky apod.)
25.00 Kč
134295
Český jazyk
7., 8., 9.
Didaktické hry
Látka: obecná přejatá slova (pravopis, skloňování, význam, původ slov atd.) Obsah: 4 sady pracovních listů pro
55.00 Kč
177119
Pracovní činnosti
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Soubor obsahuje 13 předloh k vyšívání křížkovým stehem. Kromě jednoduchých výšivek děti obrázky i vybarví a krásná
25.00 Kč
622976
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Kolíčkování
Materiál obsahuje celkem 28 karet určených ke kolíčkování. Zaměřením jsou primárně druhy vět (oznamovací, tázací
35.00 Kč
Opakování podstatných jmen (pracovní listy, aktivity a hry) Opakování podstatných jmen (pracovní listy, aktivity a hry)
Materiály se zabývají podstatnými jmény a vším, co se jich týká. Žáci pracují buď s klasickými pracovními listy na opakování (doplňovačky, vybarvovačky, křížovka, vymýšlení slov či vět dle zadání atd.), nebo formou hry.   Obsah: 16 pracovních listů 3 strany návrhů na hry a aktivity v hodině 5 listů ke hře slabikové domino 3 dvojlisty ke skupinové práci formou hry   Témata: podstatná jména mluvnické kategorie pravopis podstatných jmen větné členy antonyma, synonyma, vztahy mezi slovy (nadřazenost, souřadnost aj.) jména abstraktní a konkrétní jména obecná a vlastní jména pomnožná, hromadná, látková slova cizího původu (význam, skloňování)     Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost.
UUCZ-46332
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Testy a písemky>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00