PÁDY PODSTATNÝCH JMEN - VELIKONOČNÍ TEMATIKA - SKUPINKOVÉ I INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE

Kategorie:
Počet stran:
15
Velikost: 428.75 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 4. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně a kolegové,

připravila jsem si pro svou třídu aktivitu do hodin českého jazyka, kterou využiji k více způsobům procvičování určování pádů podstatných jmen. Materiál jsem připravila k úspornému černobílému tisku, proto ho doporučuji vytisknout na barevné papíry, tedy hlavně ta vejce (třeba různě barevně).

 

Co materiál obsahuje:

 

  • Sadu 77 vět rozdělených podle pádů (1.–7. pád).
  • 7 vajec k přiřazování pádů
  • 2 cvičení na určování pádů v samostatných větách - zamíchané všechny pády - vhodné jako desetiminutovka ke kontrole znalostí.
  • Kontrolní klíč pro ověření výsledků jak k aktivitám mimo lavice, tak k desetiminutovkám.
  • Tematické věty s jarní a velikonoční atmosférou.
  •  

Didaktický cíl:

Žáci si procvičí určování pádů podstatných jmen v kontextu smysluplných vět s velikonoční tematikou.

Materiál podporuje:

• porozumění textu,

• gramatické vnímání jazykových jevů,

• čtenářskou gramotnost,

• skupinovou spolupráci.

 

Nápady jak s materiálem pracovat:

 

1. Varianta – Práce ve skupinkách:

1. Rozdělíme děti 7 do skupin.

2. Každá skupinka dostane vejce označující jeden z pádů.

3. Úkolem je: hledat věty s podstatnými jmény svého pádu a pokládat je ke kartě s vejcem

4. Po nalezení všech jedenácti vět dětem předáme klíč ke kontrole. Klíčem je vytištěná stránka, kterou za účelem připravení klíče nerozstříháme. Děti tak snadno kartičky se svými větami mohou pokládat na list a snadno si tak své určování zkontrolovat.

 

2. Varianta – Individuální práce, možnost kontrolního úkolu - oznámkování:

1. Rozdej vybrané věty jednotlivcům.

2. Děti pracují samostatně – věty přepíší do sešitu a určují pády.

3. Mohou si zkontrolovat výsledky pomocí kontrolního klíče.

3. Varianta – práce jednotlivce v rámci práce celé třídy

1. Po třídě rozmístíme všechny věty.

2. Žáci chodí po třídě, věty berou a přiřazují je k vejci označujícím správný pád.

 

4. Varianta – práce jednotlivce v rámci práce celé třídy

1. Po třídě rozmístíme všechny věty.

2. Žáci mají za úkol vybrat si 7 vět (každou s jiným pádem podstatného jména), nenosit je z místa nálezu, ale větu si zapamatovat a přepsat ji do sešitu podle pořadí pádových otázek.

 

Děkuji za Váš zájem.

 

Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

402773
Český jazyk
2., 3.
Omalovánky
Brožura obsahuje 6 obrázků s tématem podzimu, farma, listy stromů s poznávačkou... Děti čtou text a vybarvují list podle
25.00 Kč
515711
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Milé kolegyně a kolegové, máme tu jaro a s ním tematické zaměření našeho vyučování. Proto jsem pro naše druháčky
35.00 Kč
537432
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Milé kolegyně a kolegové, nabízím Vám svou novou hru do matematiky, která bude děti určitě bavit. Procvičí si ale nejen
39.00 Kč
270321
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Lapbook
Brožura s náměty a materiály k motivaci dětí ke čtení. Milé paní učitelky, napadlo mě připravit šablonu, kterou bychom
39.00 Kč
PÁDY PODSTATNÝCH JMEN - VELIKONOČNÍ TEMATIKA - SKUPINKOVÉ I INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE PÁDY PODSTATNÝCH JMEN - VELIKONOČNÍ TEMATIKA - SKUPINKOVÉ I INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE
Milé kolegyně a kolegové,připravila jsem si pro svou třídu aktivitu do hodin českého jazyka, kterou využiji k více způsobům procvičování určování pádů podstatných jmen. Materiál jsem připravila k úspornému černobílému tisku, proto ho doporučuji vytisknout na barevné papíry, tedy hlavně ta vejce (třeba různě barevně). Co materiál obsahuje: Sadu 77 vět rozdělených podle pádů (1.–7. pád).7 vajec k přiřazování pádů2 cvičení na určování pádů v samostatných větách - zamíchané všechny pády - vhodné jako desetiminutovka ke kontrole znalostí.Kontrolní klíč pro ověření výsledků jak k aktivitám mimo lavice, tak k desetiminutovkám.Tematické věty s jarní a velikonoční atmosférou. Didaktický cíl:Žáci si procvičí určování pádů podstatných jmen v kontextu smysluplných vět s velikonoční tematikou.Materiál podporuje:• porozumění textu,• gramatické vnímání jazykových jevů,• čtenářskou gramotnost,• skupinovou spolupráci. Nápady jak s materiálem pracovat: 1. Varianta – Práce ve skupinkách:1. Rozdělíme děti 7 do skupin.2. Každá skupinka dostane vejce označující jeden z pádů.3. Úkolem je: hledat věty s podstatnými jmény svého pádu a pokládat je ke kartě s vejcem4. Po nalezení všech jedenácti vět dětem předáme klíč ke kontrole. Klíčem je vytištěná stránka, kterou za účelem připravení klíče nerozstříháme. Děti tak snadno kartičky se svými větami mohou pokládat na list a snadno si tak své určování zkontrolovat. 2. Varianta – Individuální práce, možnost kontrolního úkolu - oznámkování:1. Rozdej vybrané věty jednotlivcům.2. Děti pracují samostatně – věty přepíší do sešitu a určují pády.3. Mohou si zkontrolovat výsledky pomocí kontrolního klíče.3. Varianta – práce jednotlivce v rámci práce celé třídy1. Po třídě rozmístíme všechny věty.2. Žáci chodí po třídě, věty berou a přiřazují je k vejci označujícím správný pád. 4. Varianta – práce jednotlivce v rámci práce celé třídy1. Po třídě rozmístíme všechny věty.2. Žáci mají za úkol vybrat si 7 vět (každou s jiným pádem podstatného jména), nenosit je z místa nálezu, ale větu si zapamatovat a přepsat ji do sešitu podle pořadí pádových otázek. Děkuji za Váš zájem. Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-847755
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🐰 Velikonoce
39.00