PÁDY PODSTATNÝCH JMEN - VELIKONOČNÍ TEMATIKA - SKUPINKOVÉ I INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE

Kategorie:
Počet stran:
15
Velikost: 428.75 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 4. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně a kolegové,

připravila jsem si pro svou třídu aktivitu do hodin českého jazyka, kterou využiji k více způsobům procvičování určování pádů podstatných jmen. Materiál jsem připravila k úspornému černobílému tisku, proto ho doporučuji vytisknout na barevné papíry, tedy hlavně ta vejce (třeba různě barevně).

 

Co materiál obsahuje:

 

  • Sadu 77 vět rozdělených podle pádů (1.–7. pád).
  • 7 vajec k přiřazování pádů
  • 2 cvičení na určování pádů v samostatných větách - zamíchané všechny pády - vhodné jako desetiminutovka ke kontrole znalostí.
  • Kontrolní klíč pro ověření výsledků jak k aktivitám mimo lavice, tak k desetiminutovkám.
  • Tematické věty s jarní a velikonoční atmosférou.
  •  

Didaktický cíl:

Žáci si procvičí určování pádů podstatných jmen v kontextu smysluplných vět s velikonoční tematikou.

Materiál podporuje:

• porozumění textu,

• gramatické vnímání jazykových jevů,

• čtenářskou gramotnost,

• skupinovou spolupráci.

 

Nápady jak s materiálem pracovat:

 

1. Varianta – Práce ve skupinkách:

1. Rozdělíme děti 7 do skupin.

2. Každá skupinka dostane vejce označující jeden z pádů.

3. Úkolem je: hledat věty s podstatnými jmény svého pádu a pokládat je ke kartě s vejcem

4. Po nalezení všech jedenácti vět dětem předáme klíč ke kontrole. Klíčem je vytištěná stránka, kterou za účelem připravení klíče nerozstříháme. Děti tak snadno kartičky se svými větami mohou pokládat na list a snadno si tak své určování zkontrolovat.

 

2. Varianta – Individuální práce, možnost kontrolního úkolu - oznámkování:

1. Rozdej vybrané věty jednotlivcům.

2. Děti pracují samostatně – věty přepíší do sešitu a určují pády.

3. Mohou si zkontrolovat výsledky pomocí kontrolního klíče.

3. Varianta – práce jednotlivce v rámci práce celé třídy

1. Po třídě rozmístíme všechny věty.

2. Žáci chodí po třídě, věty berou a přiřazují je k vejci označujícím správný pád.

 

4. Varianta – práce jednotlivce v rámci práce celé třídy

1. Po třídě rozmístíme všechny věty.

2. Žáci mají za úkol vybrat si 7 vět (každou s jiným pádem podstatného jména), nenosit je z místa nálezu, ale větu si zapamatovat a přepsat ji do sešitu podle pořadí pádových otázek.

 

Děkuji za Váš zájem.

 

Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

268835
Český jazyk - čtení
4., 5., 6.
Didaktické hry
Brožura s texty a obrázky mořských ryb a paryb. Děti se často neumí vyjadřovat a chybí jim slovní zásoba. Proto jsem
49.00 Kč
762491
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vážené paní učitelky a páni učitelé, tento výukový materiál jsem vytvořila tak, aby učitelům pomohl efektivně pracovat s
45.00 Kč
803417
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Milé kolegyně, tento didaktický materiál propojuje čtení s porozuměním, tvořivost a tematické aktivity spojené s
45.00 Kč
761312
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
TISK JE ČERNOBÍLÝ PRACOVNÍCH LISTŮ. ZBYTEK LZE NETISKNOUT, ALE JEN PROMÍTNOUT NA TABULI. Materiál pro učitele –
39.00 Kč
PÁDY PODSTATNÝCH JMEN - VELIKONOČNÍ TEMATIKA - SKUPINKOVÉ I INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE PÁDY PODSTATNÝCH JMEN - VELIKONOČNÍ TEMATIKA - SKUPINKOVÉ I INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE
Milé kolegyně a kolegové,připravila jsem si pro svou třídu aktivitu do hodin českého jazyka, kterou využiji k více způsobům procvičování určování pádů podstatných jmen. Materiál jsem připravila k úspornému černobílému tisku, proto ho doporučuji vytisknout na barevné papíry, tedy hlavně ta vejce (třeba různě barevně). Co materiál obsahuje: Sadu 77 vět rozdělených podle pádů (1.–7. pád).7 vajec k přiřazování pádů2 cvičení na určování pádů v samostatných větách - zamíchané všechny pády - vhodné jako desetiminutovka ke kontrole znalostí.Kontrolní klíč pro ověření výsledků jak k aktivitám mimo lavice, tak k desetiminutovkám.Tematické věty s jarní a velikonoční atmosférou. Didaktický cíl:Žáci si procvičí určování pádů podstatných jmen v kontextu smysluplných vět s velikonoční tematikou.Materiál podporuje:• porozumění textu,• gramatické vnímání jazykových jevů,• čtenářskou gramotnost,• skupinovou spolupráci. Nápady jak s materiálem pracovat: 1. Varianta – Práce ve skupinkách:1. Rozdělíme děti 7 do skupin.2. Každá skupinka dostane vejce označující jeden z pádů.3. Úkolem je: hledat věty s podstatnými jmény svého pádu a pokládat je ke kartě s vejcem4. Po nalezení všech jedenácti vět dětem předáme klíč ke kontrole. Klíčem je vytištěná stránka, kterou za účelem připravení klíče nerozstříháme. Děti tak snadno kartičky se svými větami mohou pokládat na list a snadno si tak své určování zkontrolovat. 2. Varianta – Individuální práce, možnost kontrolního úkolu - oznámkování:1. Rozdej vybrané věty jednotlivcům.2. Děti pracují samostatně – věty přepíší do sešitu a určují pády.3. Mohou si zkontrolovat výsledky pomocí kontrolního klíče.3. Varianta – práce jednotlivce v rámci práce celé třídy1. Po třídě rozmístíme všechny věty.2. Žáci chodí po třídě, věty berou a přiřazují je k vejci označujícím správný pád. 4. Varianta – práce jednotlivce v rámci práce celé třídy1. Po třídě rozmístíme všechny věty.2. Žáci mají za úkol vybrat si 7 vět (každou s jiným pádem podstatného jména), nenosit je z místa nálezu, ale větu si zapamatovat a přepsat ji do sešitu podle pořadí pádových otázek. Děkuji za Váš zájem. Mgr. L. Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-847755
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🐰 Velikonoce
39.00