Pády - učíme se ptát

Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 597.41 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lenka Syrová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 1. 2025
Sdílet:

použití: individuální práce, práce ve skupině, práce s celou třídou, tvorba otázek a odpovědí, pádové otázky

OBSAH MATERIÁLU:

  • Materiál obsahuje 5 pracovních listů a tvořivý úkol pro žáky v podobě prázdné šablony k vlastní tvorbě.

  • Použitá slova ke skloňování v pracovních listech – maminka, počítač, motorka, strom, míč.

  • Na každém pracovním listu je 7 vět. Úkolem žáků je vytvořit k větě otázku a odpovědět si.

  • První 3 listy jsou určeny k nácviku tvorby otázek k určování pádů, věty jsou tedy řazeny s podstatnými jmény dle pořadí od 1. do 7. pádu.

  • Na dalších 2 listech jsou věty s podstatnými jmény řazeny na přeskáčku.

  • Součástí je i jeden pracovní list, kde si žáci sami vyberou slovo, které nakreslí do rámečku. K němu utvoří věty ve všech pádech. Mohou pracovat postupně (od 1. pádu k 7., nebo na přeskáčku). Dále mohou sami tvořit otázky a odpovědi. Lze také zvolit variantu, že dané předpřipravené listy si vymění žáci mezi sebou.  Žáci mezi sebou se vzájemně znají, mohou si tak vytvořit listy pro kamarády „na míru“, dle jejich zálib.

 

Obměna: můžeme vystřihnout z časopisů obrázky a rozdat je žákům. Žáci obrázek vlepí do rámečku a vytvoří k němu 7 vět ve všech pádech.

  • Pokud si předpřipravené práce žáků nakopírujeme, vznikne mu portfolio pracovních listů k dalšímu využití.

 

Poznámka:

  • Výuka pádů je pro žáky velmi náročné učivo.

 

Na těchto pracovních listech se žáci učí:

  • vyhledávat tvary slova v textu (ve větě)

  • pracovat se slovem v kontextu věty

  • tvořit otázky s využitím pádových otázek

  • tvořit odpovědi na otázky

  • určovat pády

  • skloňovat slovo – použít slovo ve všech pádech jednotného čísla

Další produkty od autora Lenka Syrová

754226
Matematika
MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Sadu tvoří 20 karet, na každé je 5 staveb a úkol. Žáci zakroužkováním fixou na mazací tabulku označí správnou odpověď
55.00 Kč
795523
Český jazyk - čtení genetickou metodou
1., 2., Speciální pedagogika
Didaktické hry
použití : samostatná práce, práce ve skupině, procvičování tvarů písmen, písmena tiskací a psací Materiál obsahuje: 2
55.00 Kč
745709
Anglický jazyk
3., 4., 5.
Domino
použití : slovo a obrázek, slovní zásoba, angličtina, didaktická hra, domino, přehled slovní zásoby, Anglie, Londýn
49.00 Kč
757958
Český jazyk
2., Speciální pedagogika
Omalovánky
použití : samohlásky, souhlásky, dělení hlásek, souhlásky tvrdé, souhlásky měkké, souhlásky obojetné, dvojhlásky
25.00 Kč
Pády - učíme se ptát Pády - učíme se ptát
použití: individuální práce, práce ve skupině, práce s celou třídou, tvorba otázek a odpovědí, pádové otázkyOBSAH MATERIÁLU:Materiál obsahuje 5 pracovních listů a tvořivý úkol pro žáky v podobě prázdné šablony k vlastní tvorbě.Použitá slova ke skloňování v pracovních listech – maminka, počítač, motorka, strom, míč.Na každém pracovním listu je 7 vět. Úkolem žáků je vytvořit k větě otázku a odpovědět si.První 3 listy jsou určeny k nácviku tvorby otázek k určování pádů, věty jsou tedy řazeny s podstatnými jmény dle pořadí od 1. do 7. pádu.Na dalších 2 listech jsou věty s podstatnými jmény řazeny na přeskáčku.Součástí je i jeden pracovní list, kde si žáci sami vyberou slovo, které nakreslí do rámečku. K němu utvoří věty ve všech pádech. Mohou pracovat postupně (od 1. pádu k 7., nebo na přeskáčku). Dále mohou sami tvořit otázky a odpovědi. Lze také zvolit variantu, že dané předpřipravené listy si vymění žáci mezi sebou.  Žáci mezi sebou se vzájemně znají, mohou si tak vytvořit listy pro kamarády „na míru“, dle jejich zálib. Obměna: můžeme vystřihnout z časopisů obrázky a rozdat je žákům. Žáci obrázek vlepí do rámečku a vytvoří k němu 7 vět ve všech pádech.Pokud si předpřipravené práce žáků nakopírujeme, vznikne mu portfolio pracovních listů k dalšímu využití. Poznámka:Výuka pádů je pro žáky velmi náročné učivo. Na těchto pracovních listech se žáci učí:vyhledávat tvary slova v textu (ve větě)pracovat se slovem v kontextu větytvořit otázky s využitím pádových otázektvořit odpovědi na otázkyurčovat pádyskloňovat slovo – použít slovo ve všech pádech jednotného čísla
UUCZ-768375
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>3.>4.>Speciální pedagogika
49.00