Pády - učíme se ptát

Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 597.41 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lenka Syrová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 1. 2025
Sdílet:

použití: individuální práce, práce ve skupině, práce s celou třídou, tvorba otázek a odpovědí, pádové otázky

OBSAH MATERIÁLU:

  • Materiál obsahuje 5 pracovních listů a tvořivý úkol pro žáky v podobě prázdné šablony k vlastní tvorbě.

  • Použitá slova ke skloňování v pracovních listech – maminka, počítač, motorka, strom, míč.

  • Na každém pracovním listu je 7 vět. Úkolem žáků je vytvořit k větě otázku a odpovědět si.

  • První 3 listy jsou určeny k nácviku tvorby otázek k určování pádů, věty jsou tedy řazeny s podstatnými jmény dle pořadí od 1. do 7. pádu.

  • Na dalších 2 listech jsou věty s podstatnými jmény řazeny na přeskáčku.

  • Součástí je i jeden pracovní list, kde si žáci sami vyberou slovo, které nakreslí do rámečku. K němu utvoří věty ve všech pádech. Mohou pracovat postupně (od 1. pádu k 7., nebo na přeskáčku). Dále mohou sami tvořit otázky a odpovědi. Lze také zvolit variantu, že dané předpřipravené listy si vymění žáci mezi sebou.  Žáci mezi sebou se vzájemně znají, mohou si tak vytvořit listy pro kamarády „na míru“, dle jejich zálib.

 

Obměna: můžeme vystřihnout z časopisů obrázky a rozdat je žákům. Žáci obrázek vlepí do rámečku a vytvoří k němu 7 vět ve všech pádech.

  • Pokud si předpřipravené práce žáků nakopírujeme, vznikne mu portfolio pracovních listů k dalšímu využití.

 

Poznámka:

  • Výuka pádů je pro žáky velmi náročné učivo.

 

Na těchto pracovních listech se žáci učí:

  • vyhledávat tvary slova v textu (ve větě)

  • pracovat se slovem v kontextu věty

  • tvořit otázky s využitím pádových otázek

  • tvořit odpovědi na otázky

  • určovat pády

  • skloňovat slovo – použít slovo ve všech pádech jednotného čísla

Další produkty od autora Lenka Syrová

747551
Prvouka
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
použití : výzdoba třídy, rozvrh hodin, dny v týdnu OBSAH MATERIÁLU: •kartičky pro sestavení rozvrhu se na magnetickou
65.00 Kč
780765
Český jazyk
2., 3.
Demonstrační obrázky - kartičky
použití : samostatná práce, práce ve skupině, rozvoj mluvních dovedností, psaní znamének za větou, převádění vět, např
50.00 Kč
753056
Matematika
1., Speciální pedagogika
Demonstrační obrázky - kartičky
OBSAH MATERIÁLU: •30 oboustranných početních tulipánů (řetězců), tj. početní řetězec a výsledek na druhé straně •1
54.00 Kč
780906
Český jazyk
2., 3., 4.
Kolíčkování
OBSAH MATERIÁLU: 100 slov k označení synonym šablona s 10 kartičkami k dopsání své slovní zásoby fixou Na jednom listu
45.00 Kč
Pády - učíme se ptát Pády - učíme se ptát
použití: individuální práce, práce ve skupině, práce s celou třídou, tvorba otázek a odpovědí, pádové otázkyOBSAH MATERIÁLU:Materiál obsahuje 5 pracovních listů a tvořivý úkol pro žáky v podobě prázdné šablony k vlastní tvorbě.Použitá slova ke skloňování v pracovních listech – maminka, počítač, motorka, strom, míč.Na každém pracovním listu je 7 vět. Úkolem žáků je vytvořit k větě otázku a odpovědět si.První 3 listy jsou určeny k nácviku tvorby otázek k určování pádů, věty jsou tedy řazeny s podstatnými jmény dle pořadí od 1. do 7. pádu.Na dalších 2 listech jsou věty s podstatnými jmény řazeny na přeskáčku.Součástí je i jeden pracovní list, kde si žáci sami vyberou slovo, které nakreslí do rámečku. K němu utvoří věty ve všech pádech. Mohou pracovat postupně (od 1. pádu k 7., nebo na přeskáčku). Dále mohou sami tvořit otázky a odpovědi. Lze také zvolit variantu, že dané předpřipravené listy si vymění žáci mezi sebou.  Žáci mezi sebou se vzájemně znají, mohou si tak vytvořit listy pro kamarády „na míru“, dle jejich zálib. Obměna: můžeme vystřihnout z časopisů obrázky a rozdat je žákům. Žáci obrázek vlepí do rámečku a vytvoří k němu 7 vět ve všech pádech.Pokud si předpřipravené práce žáků nakopírujeme, vznikne mu portfolio pracovních listů k dalšímu využití. Poznámka:Výuka pádů je pro žáky velmi náročné učivo. Na těchto pracovních listech se žáci učí:vyhledávat tvary slova v textu (ve větě)pracovat se slovem v kontextu větytvořit otázky s využitím pádových otázektvořit odpovědi na otázkyurčovat pádyskloňovat slovo – použít slovo ve všech pádech jednotného čísla
UUCZ-768375
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>3.>4.>Speciální pedagogika
49.00