Prostřednictvím aktivit v souboru se žáci učí poznávat a fixovat jednotlivé podoby psacích a tiskacích písmen. Hry vedou žáky k rozvoji pozornosti, soustředění a trénují svoji paměť.
Malý soubor s autorskými ručně malovanými obrázky tvoří:
- PLAKÁTY – a) počítačová podoba písmen (A - Ž)
b) ručně psaná podoba písmen (A - Ž)
2) SKLÁDAČKA – pouze počítačová podoba písmen (A - Ž)
1) Plakáty mohou učiteli sloužit pro výzdobu třídy nebo jako motivační obrázek při vyvození písmene. Žáci mohou kartičky od učitele dostávat, tvořit si kartotéku písmen, které znají nebo si je někam lepit, aby měli zpětnou vazbu, která písmena už znají (tisk 6 stran na list). Je pouze na učiteli, zda preferuje tištěnou podobu písmen nebo ručně psanou.
2) Skládačka může učiteli sloužit při vyvození písmen nebo následně žákům při fixaci a opakování probraných písmen. S rozstříhanými kartičkami si žáci mohou zahrát kvarteto (ale je dobré vybrat jen určitý počet karet) nebo třídit podle zadání (velká tiskací písmena, malá psací písmena, atd.).
Po trvalejší charakter materiálu doporučuji zalaminovat.