Cílem materiálu je vytvořit si mini knížku o písmenku M, která je přizpůsobená dětem v 1. třídě. Dalším cílem je získat procvičit sluchové a zrakové vnímání a slabikování. Materiál rozvíjí grafomotoriku a logické myšlení. Materiál lze využít v hodinách českého jazyka/čtení/psaní/ nebo v hodinách pracovní výchovy.
Každý žák obdrží 3 dvojstránkové listy, které přehne dle půlící čáry, jako knihu.
strana číslo 1 – Pouze úvodní, motivační s podpisem žáka. Možno vybarvit, do vyzdobit. Rozlišování všech tvarů písmene m.
strana číslo 2 – Vytleskávání slabik, grafické znázornění počtu slabik. Rozvoj sluchového vnímání.
strana číslo 3 – Vyhledávání písmene M, m v autorské básničce. Žáci ilustrují obrázek k básničce, čtenáři si mohou básničku i sami přečíst. Prvňáčci dopisují tiskací tvar písmene M a již se snaží zhodnotit, jak se jim práce zdařila a dle spokojenosti si vybarví počet hvězdiček.
strana číslo 4 – Žáci uvolňují ruku a ramenní kloub pomocí grafomotorického cvičení a rozvíjí logické myšlení formou bludiště.
strana číslo 5 – Rozvoj sluchového vnímání (písmeno m), žáci zapisují písmeno m do správného chlívečku. Šikovní mohou zapsat i jiná písmena či celá slova. Obrázky si mohou žáci vybarvit a opět se snaží sebehodnotit svoji práci.
strana číslo 6 – Žáci procvičují první čtení slabik s písmenem m. Opět mohou děti obrázky vybarvit.
Materiál obsahuje:
Materiál je nutné si předem připravit – vytisknout a nakopírovat. Nutný pouze jednostranný tisk – z důvodu stříhání a možného nenavázání stránek.
Při práci s materiálem budou potřeba nůžky, pastelky a lepidlo. Materiál ze využít nejvíce na začátku 1. třídy.