Pracovní listy - podzim

Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 2.09 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lucie Janigová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 10. 2025
Sdílet:

Metodický list k materiálu „Podzim“

Cílová skupina: žáci 1. ročníku ZŠ, využitelné také ve speciální pedagogice (žáci s poruchami učení, lehkým mentálním postižením či ADHD).

Počet pracovních listů: 12

Obsah a zaměření pracovních listů:

  1. Zvířata a jejich obydlí (2 PL)
    • Úkol: děti přiřazují zvířata (liška, medvěd) k místu, kde žijí.
    • Rozvoj: logické myšlení, rozšiřování slovní zásoby, propojení s prvoukou.
    • Vhodné pro děti s poruchami učení – podpora vizuální paměti a pochopení vztahů.
  2. Potrava zvířat (1 PL)
    • Úkol: určování, co jí veverka (výběr správných možností).
    • Rozvoj: třídění, rozvoj poznatků o přírodě, procvičení pozornosti.
  3. Práce se slovy (2 PL)
    • Úkol: opis a přepis jednoduchých slov (např. MED, LES).
    • Rozvoj: grafomotorika, správný tvar písmen, upevnění spojení hláska – písmeno.
    • Využití ve speciální pedagogice: vhodné pro děti se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie) – cvičení krátkých slov s vizuální oporou.
  4. Hláskování (1 PL)
    • Úkol: děti určují první písmeno ve slově (např. L).
    • Rozvoj: fonematický sluch, příprava na čtení a psaní.
  5. Houby (1 PL)
    • Úkol: třídění obrázků na jedlé a nejedlé houby.
    • Rozvoj: orientace v realitě, logické myšlení, environmentální výchova.
    • Přínos pro speciální pedagogiku: podporuje schopnost kategorizace a systematického uvažování.
  6. Matematika – počítání do 5 (4 PL)
    • Úkoly:
      • počítání obrázků na řádku,
      • přiřazování čísel,
      • porovnávání obrázků vlevo a vpravo,
    • Rozvoj: základní matematické dovednosti, vizuálně-motorická koordinace, upevňování číselné řady.
    • Vhodné pro děti s poruchami učení – jednoduché a názorné formy úloh, podpora koncentrace.
  7. Omalovánka (1 PL)
    • Motiv: beruška se 7 tečkami a 6 nožičkami.
    • Rozvoj: jemná motorika, kreativita, relaxační prvek mezi úlohami.
    • Využití ve speciální pedagogice: odlehčení práce, možnost využít jako motivační nebo relaxační aktivitu.

Vzdělávací cíle:

  • Rozvoj čtenářských dovedností (hláskování, opis a přepis slov).
  • Rozvoj matematických představ do 5.
  • Posílení fonematického sluchu a grafomotoriky.
  • Podpora logického myšlení a schopnosti kategorizace.
  • Vytváření základních poznatků o přírodě a podzimu.

Metodické doporučení:

  • Materiál lze využít v běžné třídě i v hodinách speciální pedagogiky.
  • Pracovní listy jsou krátké a přehledné, vhodné pro děti s poruchami učení, které potřebují vizuální oporu a jasně strukturované úkoly.
  • Úkoly lze využít při frontální práci, skupinové spolupráci i individuálně (dle potřeby žáka).
  • Doporučuje se zařazovat relaxační nebo kreativní úkol (omalovánka) po více náročných listech.

Další produkty od autora Lucie Janigová

934541
Nezařazené k předmětu
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
Materiál obsahuje: metodické listy ke 2 hrám vhodné na začátek školního roku, kartičky • Vhodné pro: 1. – 2. ročník ZŠ
30.00 Kč
902163
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Já mám, kdo má
,,Já mám, kdo má?“ je interaktivní řetězová hra určená pro děti z MŠ a 1. stupně ZŠ včetně žáků s minimálními výstupy a
30.00 Kč
878360
Matematika
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Pracovní listy jsou vhodné pro individuální i skupinovou práci. Pracovní listy jsou vhodné k propojení učivu o želvách
25.00 Kč
870799
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pexeso
V tomto materiálu najdete 108 příkladů (na jedné straně příklad, na druhé výsledek). K tomu jeden list (6 květin) s
25.00 Kč
Pracovní listy - podzim Pracovní listy - podzim
Metodický list k materiálu „Podzim“Cílová skupina: žáci 1. ročníku ZŠ, využitelné také ve speciální pedagogice (žáci s poruchami učení, lehkým mentálním postižením či ADHD).Počet pracovních listů: 12Obsah a zaměření pracovních listů:Zvířata a jejich obydlí (2 PL)Úkol: děti přiřazují zvířata (liška, medvěd) k místu, kde žijí.Rozvoj: logické myšlení, rozšiřování slovní zásoby, propojení s prvoukou.Vhodné pro děti s poruchami učení – podpora vizuální paměti a pochopení vztahů.Potrava zvířat (1 PL)Úkol: určování, co jí veverka (výběr správných možností).Rozvoj: třídění, rozvoj poznatků o přírodě, procvičení pozornosti.Práce se slovy (2 PL)Úkol: opis a přepis jednoduchých slov (např. MED, LES).Rozvoj: grafomotorika, správný tvar písmen, upevnění spojení hláska – písmeno.Využití ve speciální pedagogice: vhodné pro děti se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie) – cvičení krátkých slov s vizuální oporou.Hláskování (1 PL)Úkol: děti určují první písmeno ve slově (např. L).Rozvoj: fonematický sluch, příprava na čtení a psaní.Houby (1 PL)Úkol: třídění obrázků na jedlé a nejedlé houby.Rozvoj: orientace v realitě, logické myšlení, environmentální výchova.Přínos pro speciální pedagogiku: podporuje schopnost kategorizace a systematického uvažování.Matematika – počítání do 5 (4 PL)Úkoly:počítání obrázků na řádku,přiřazování čísel,porovnávání obrázků vlevo a vpravo,Rozvoj: základní matematické dovednosti, vizuálně-motorická koordinace, upevňování číselné řady.Vhodné pro děti s poruchami učení – jednoduché a názorné formy úloh, podpora koncentrace.Omalovánka (1 PL)Motiv: beruška se 7 tečkami a 6 nožičkami.Rozvoj: jemná motorika, kreativita, relaxační prvek mezi úlohami.Využití ve speciální pedagogice: odlehčení práce, možnost využít jako motivační nebo relaxační aktivitu.Vzdělávací cíle:Rozvoj čtenářských dovedností (hláskování, opis a přepis slov).Rozvoj matematických představ do 5.Posílení fonematického sluchu a grafomotoriky.Podpora logického myšlení a schopnosti kategorizace.Vytváření základních poznatků o přírodě a podzimu.Metodické doporučení:Materiál lze využít v běžné třídě i v hodinách speciální pedagogiky.Pracovní listy jsou krátké a přehledné, vhodné pro děti s poruchami učení, které potřebují vizuální oporu a jasně strukturované úkoly.Úkoly lze využít při frontální práci, skupinové spolupráci i individuálně (dle potřeby žáka).Doporučuje se zařazovat relaxační nebo kreativní úkol (omalovánka) po více náročných listech.
UUCZ-984199
Český jazyk>Matematika>Prvouka>Pracovní listy>MŠ - předškoláci>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🍂 Podzim
25.00