Přijímačky ČJ, požadavek č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov (50 testových úloh)

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
10
Velikost: 147.34 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Soubor obsahuje 50 testových úloh všeho typu:

  • otevřené otázky (vypiš, napiš, doplň),
  • otázky k rozhodování ANO/NE,
  • otázky s volbou ABCD,
  • přiřazování.

 

Učivo bylo vybíráno podle požadavku č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov:

● postihne význam pojmenování v daném kontextu;

● postihne význam obecně známých přísloví, rčení, pořekadel, pranostik, doplní jejich chybějící část;

● nahradí běžně užívaná slova přejatá českými ekvivalenty;

● rozliší původní i přenesený význam slova, rozezná v textu ustálené slovní spojení, uvede jeho význam;

● porovná významy pojmenování, rozliší slova významově nadřazená, podřazená, souřadná;

● rozliší slova jednoznačná a mnohoznačná;

● uvede k daným pojmenováním synonyma a antonyma;

● rozezná slova citově zabarvená a zdrobněliny;

● rozliší spisovné a nespisovné jazykové prostředky; nespisovný tvar slova / nespisovné slovo nahradí spisovným tvarem slova / spisovným slovem;

● rozezná slova příbuzná, uvede slovo příbuzné s určitým slovem;

● rozliší slovo, slabiku, hlásku (samohlásku, souhlásku, dvojhlásku) a písmeno;

● orientuje se ve stavbě slov (předpona / předponová část, kořen, přípona / příponová část).

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.

Další produkty od autora Petra Marešová

45487
Český jazyk
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy pro dobrovolnou práci (pro známky za aktivitu, dobrovolné domácí úkoly, úkoly pro rychlé žáky apod.)
25.00 Kč
62257
Český jazyk
Pracovní listy
Proč mapy? Materiál je pomůckou pro přípravu k maturitě. Cermat nemá na studenty nijak velké nároky, co se týče
30.00 Kč
542655
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Úniková hra pro týmy 3–4 žáků. Součástí hry je pět stanovišť, ve kterých si žáci procvičí pravopis českých i přejatých
45.00 Kč
350333
Matematika
6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah sbírky: sčítání: 10× bez přechodu přes desítku, 10× s přechodem přes desítku, 10× desetinná čísla, 10× zlomky
39.00 Kč
Přijímačky ČJ, požadavek č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov (50 testových úloh) Přijímačky ČJ, požadavek č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov (50 testových úloh)
Soubor obsahuje 50 testových úloh všeho typu: otevřené otázky (vypiš, napiš, doplň), otázky k rozhodování ANO/NE, otázky s volbou ABCD, přiřazování.   Učivo bylo vybíráno podle požadavku č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov: ● postihne význam pojmenování v daném kontextu; ● postihne význam obecně známých přísloví, rčení, pořekadel, pranostik, doplní jejich chybějící část; ● nahradí běžně užívaná slova přejatá českými ekvivalenty; ● rozliší původní i přenesený význam slova, rozezná v textu ustálené slovní spojení, uvede jeho význam; ● porovná významy pojmenování, rozliší slova významově nadřazená, podřazená, souřadná; ● rozliší slova jednoznačná a mnohoznačná; ● uvede k daným pojmenováním synonyma a antonyma; ● rozezná slova citově zabarvená a zdrobněliny; ● rozliší spisovné a nespisovné jazykové prostředky; nespisovný tvar slova / nespisovné slovo nahradí spisovným tvarem slova / spisovným slovem; ● rozezná slova příbuzná, uvede slovo příbuzné s určitým slovem; ● rozliší slovo, slabiku, hlásku (samohlásku, souhlásku, dvojhlásku) a písmeno; ● orientuje se ve stavbě slov (předpona / předponová část, kořen, přípona / příponová část).   Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.
UUCZ-441635
Český jazyk>Pracovní listy>Testy a písemky>9.>SŠ
33.00