Soubor obsahuje 50 testových úloh všeho typu:
- otevřené otázky (vypiš, napiš, doplň),
- otázky k rozhodování ANO/NE,
- otázky s volbou ABCD,
- přiřazování.
Učivo bylo vybíráno podle požadavku č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov:
● postihne význam pojmenování v daném kontextu;
● postihne význam obecně známých přísloví, rčení, pořekadel, pranostik, doplní jejich chybějící část;
● nahradí běžně užívaná slova přejatá českými ekvivalenty;
● rozliší původní i přenesený význam slova, rozezná v textu ustálené slovní spojení, uvede jeho význam;
● porovná významy pojmenování, rozliší slova významově nadřazená, podřazená, souřadná;
● rozliší slova jednoznačná a mnohoznačná;
● uvede k daným pojmenováním synonyma a antonyma;
● rozezná slova citově zabarvená a zdrobněliny;
● rozliší spisovné a nespisovné jazykové prostředky; nespisovný tvar slova / nespisovné slovo nahradí spisovným tvarem slova / spisovným slovem;
● rozezná slova příbuzná, uvede slovo příbuzné s určitým slovem;
● rozliší slovo, slabiku, hlásku (samohlásku, souhlásku, dvojhlásku) a písmeno;
● orientuje se ve stavbě slov (předpona / předponová část, kořen, přípona / příponová část).
Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.
Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:
- kompetence k učení:
- vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
- vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
- operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
- poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,
- kompetence pracovní:
- používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
- využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,
- kompetence k řešení problémů:
- vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
- samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.