Přijímačky ČJ, požadavek č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov (50 testových úloh)

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
10
Velikost: 147.34 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Soubor obsahuje 50 testových úloh všeho typu:

  • otevřené otázky (vypiš, napiš, doplň),
  • otázky k rozhodování ANO/NE,
  • otázky s volbou ABCD,
  • přiřazování.

 

Učivo bylo vybíráno podle požadavku č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov:

● postihne význam pojmenování v daném kontextu;

● postihne význam obecně známých přísloví, rčení, pořekadel, pranostik, doplní jejich chybějící část;

● nahradí běžně užívaná slova přejatá českými ekvivalenty;

● rozliší původní i přenesený význam slova, rozezná v textu ustálené slovní spojení, uvede jeho význam;

● porovná významy pojmenování, rozliší slova významově nadřazená, podřazená, souřadná;

● rozliší slova jednoznačná a mnohoznačná;

● uvede k daným pojmenováním synonyma a antonyma;

● rozezná slova citově zabarvená a zdrobněliny;

● rozliší spisovné a nespisovné jazykové prostředky; nespisovný tvar slova / nespisovné slovo nahradí spisovným tvarem slova / spisovným slovem;

● rozezná slova příbuzná, uvede slovo příbuzné s určitým slovem;

● rozliší slovo, slabiku, hlásku (samohlásku, souhlásku, dvojhlásku) a písmeno;

● orientuje se ve stavbě slov (předpona / předponová část, kořen, přípona / příponová část).

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.

Další produkty od autora Petra Marešová

184749
Český jazyk
5., 6.
Pracovní listy
S pravopisnou cvičebnicí si děti nejenom připomenou základní pravopis, který se dosud naučily, ale mj. se také naučí
60.00 Kč
608788
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah souboru: pracovní list s rozmanitými úkoly a s bonusovým úkolem na zamyšlenou, pracovní list s tajenkou
35.00 Kč
337640
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Soubor obsahuje 78 kartiček k aktivitě tabu. Lze jej využít zcela bez přípravy, stačí jen vytisknout a nastříhat
25.00 Kč
175532
Matematika
9., SŠ
Ostatní
Mnoho žáků má potíže se zapamatováním základních geometrických pojmů, což může být u přijímacích zkoušek na škodu. S
25.00 Kč
Přijímačky ČJ, požadavek č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov (50 testových úloh) Přijímačky ČJ, požadavek č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov (50 testových úloh)
Soubor obsahuje 50 testových úloh všeho typu: otevřené otázky (vypiš, napiš, doplň), otázky k rozhodování ANO/NE, otázky s volbou ABCD, přiřazování.   Učivo bylo vybíráno podle požadavku č. 4: Slovní zásoba a tvoření slov: ● postihne význam pojmenování v daném kontextu; ● postihne význam obecně známých přísloví, rčení, pořekadel, pranostik, doplní jejich chybějící část; ● nahradí běžně užívaná slova přejatá českými ekvivalenty; ● rozliší původní i přenesený význam slova, rozezná v textu ustálené slovní spojení, uvede jeho význam; ● porovná významy pojmenování, rozliší slova významově nadřazená, podřazená, souřadná; ● rozliší slova jednoznačná a mnohoznačná; ● uvede k daným pojmenováním synonyma a antonyma; ● rozezná slova citově zabarvená a zdrobněliny; ● rozliší spisovné a nespisovné jazykové prostředky; nespisovný tvar slova / nespisovné slovo nahradí spisovným tvarem slova / spisovným slovem; ● rozezná slova příbuzná, uvede slovo příbuzné s určitým slovem; ● rozliší slovo, slabiku, hlásku (samohlásku, souhlásku, dvojhlásku) a písmeno; ● orientuje se ve stavbě slov (předpona / předponová část, kořen, přípona / příponová část).   Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.
UUCZ-441635
Český jazyk>Pracovní listy>Testy a písemky>9.>SŠ
33.00