Brožura s didaktickými materiály k využití v projektovém dni obsahuje kompletně zpracovaný projektový den UČÍME SE V PŘÍRODĚ.
45 stran
Děti budou do terénu potřebovat pero, lepidlo, podložku nebo sešit na psaní.
Program odpovídá časové dotaci na jedno dopolední vyučování v přírodě.
Pokyny pro učitele: Nejprve vyberete místo na kterém se celý den budete
pohybovat. Vytisknete a zalaminujete 5 krámečků skřítků (budou označovat
stanoviště s úkoly). Ke každému krámečku máte připravené 3 úkoly (rozšířené o podúkoly).
Děti rozdělíte do skupinek. Každá skupinka bude po celou dobu pracovat společně.
Na kartě na stanovišti mají děti popsané, co mají dělat. Mohou tedy pracovat zcela samostatně.
Učitel si někde na místě, odkud bude na všechny děti vidět, založí své stanoviště. K němu budou děti chodit se svými splněnými úkoly a učitel jim za splnění vždy dá
kolečko s včelkou, které si skupinka nalepí do svého stromu splněných úkolů.
Podle mých zkušeností takovéto aktivity děti velmi baví. Je to náročnější na přípravu, ale děti pak pracují zcela samostatně, nesedí v lavici, pohybují se a učí se
spolupracovat.
Přeji Vám krásný den učení v přírodě.
Mgr. L. Sudová
Úkoly jsou ke každému stanovišti 3 - rozstřiháme je a umístíme ke stanovišti s krámkem skřítka . Skupinka za každý ze tří splněných úkolů získává kolečko, které vlepí do hodnotícího listu.
Úkoly z matematiky: 1) 10 početních řetězců schováme kolem stanoviště s obchůdkem a děti hledají a řeší, výsledky zapisují do připravené tabulky. 2) skupinky řeší 3 slovní úlohy na pracovním listu. Výsledky zapíše do řetězce a učiteli hlásí výsledek. 3) skupinka v okolí vyhledá co nejvíce objektů, které mají tvar zakreslený na pracovním listu. Zapíše a ukáže učitelce. Odměnu kolečka nakoupí u učitelky pouze po vyplnění všech políček.
Úkoly ze psaní: 1) přepište na lístečky psacím písmem každý lísteček napsaný tiskacím písmem 2) vyluštěte jaké slovo se skrývá ve spleti čar na listu papíru 3) vymyslete a napište krátký příběh, ve kterém použijete slova - Alenka, maminka, pes Rek, párek, večeře
Úkoly ze čtení: 1, 2, 3 texty ke čtení s otázkou na porozumění textu Úkoly z prvouky:
1)text ve kterém děti hledají chybu - keř není bylina 2)hledání krabiček se zvířaty, sestavování a lepení zvířecích rodin - samec, samice, mládě 3) sběr listů a pojmenování rostlin
hádanky:
3 hádanky na 3 kartách