RČENÍ
Materiál slouží k procvičení slovní zásoby pomocí rčení. Děti kompletují rčení pomocí kartičky s textem a obrázkem.
Materiál obsahuje 60 krátkých rčení. Jedno (občas dvě) slovo je ve rčení vynecháno a děti chybějící slovo mají doplnit pomocí kartičky s obrázkem.
Materiál je velice univerzální a můžete ho využít jakkoli, moje tipy jsou následující:
1.SLOHOVÁ VÝCHOVA
a) žák si vybere jedno ze rčení a má dopsat krátké vyprávění, kde se rčení objeví
b) žáci tvoří na rčení hádanky(př. Vůbec mezi nimi nedělal rozdíly, všechny měl za stejné hlupáky – kdo uhádne, co je to za rčení?
c) jakákoli diskuze, kdy děti dané rčení zažili (Kdy jsi zvednul kotvu?, Kdy jsi maloval čerta na zeď?...)
2.AKTIVIZACE
a)Kdykoliv je možno využít jako běhací hru, kdy žáci dostanou neúplná rčení a mají najít druhou část ke
rčení někde po třídě, chodbě
b)Kartičky můžete využít jako témata do pantomimy
3.ROZDĚLENÍ DO DVOJIC
a)Kartičky mohou posloužit jako rozdělení dvojice, kdy si svou dvojici musí ještě dohledat
4.DENNÍ TÉMA
a)U nás funguje, že co se ráno na tabuli objeví, o tom se celý den mluví. Pokud to u vás tak funguje, dejte ráno tři rčení na tabuli, správně je spojte s odpovědí (dávám víc odpovědí), vysvětlete, co znamenají a žáci o tom můžou celý den diskutovat. My máme ve třídě i magnetky se jmény a pokud chce někdo říct svou příhodu nahlas, připne svůj magnetek ke rčení a během výuky dostává čas mluvit nahlas.