Rýmuj a čaruj!

Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 4.79 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 4. 2025
Sdílet:

Tento čarodějnicky laděný materiál přináší 30 hravých, nedokončených zaklínadel, která vybízejí žáky k tvořivému dokončení.

Každá kartička představuje jakýsi „polotovar“ kouzla, jehož poslední slova nebo verše chybí – úkolem žáků je zaklínadlo dokončit tak, aby dávalo smysl, a ideálně se i rýmovalo.

Zaklínadla jsou tematicky laděná do světa čar a kouzel, ale jejich využití přesahuje samotné období pálení čarodějnic – výborně se hodí i do projektových dnů, dramatické výchovy, českého jazyka nebo tvořivého psaní.

Co materiál obsahuje:

30 zaklínadel k dokončení ve dvou verzích:

  • Kartičky k psaní – ideální k vytištění a zalaminování. Žáci mohou psát mazatelným fixem přímo na kartičku.
  • Kartičky k ústnímu dokončení – vhodné pro práci ve dvojici, skupině nebo jako rychlou rozcvičku v kruhu.

Vhodné pro:

  • 1. stupeň ZŠ (zejména 3.–5. ročník)
  • 2. stupeň ZŠ (6.–9. ročník) – zaklínadla lze snadno přizpůsobit úrovni žáků
  • Školní projektové dny (např. Pálení čarodějnic, Den jazyků, Den tvořivosti)
  • Český jazyk – sloh, jazyková výchova, literatura
  • Dramatická výchova – tvorba scénářů, improvizace, práce s hlasem
  • VV – propojení jazykové a výtvarné tvořivosti

Tipy pro práci s materiálem:

  • Nechte děti zaklínadla dotvořit a přečíst nahlas – výborně fungují i jako jazyková rozcvička.
  • Spojte aktivitu s výtvarnou výchovou– každé zaklínadlo může mít i svou ilustraci nebo kouzelný symbol.
  • Vytvořte si třídní knihu zaklínadel nebo připravte malé třídní divadlo plné kouzlení.

Další produkty od autora Radka ze Základky

753178
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Tento výukový materiál obsahuje didaktickou hru "Já mám, kdo má... Pádové otázky" pro žáky 1. stupně, která je zaměřena
28.00 Kč
719747
Český jazyk - čtení
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Tento výukový materiál pro 2. - 4. třídu obsahuje 24 vánočních příběhů, které jsou záměrně pomíchané. Žáci musí příběhy
42.00 Kč
687942
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tato slovní hra slouží především k rozvoji slovní zásoby u žáků v hodinách anglického jazyka. Díky této hře můžete
33.00 Kč
819287
Matematika
4., 5.
Ostatní
Tento materiál je určen především pro žáky 4. a 5. třídy základní školy a slouží k procvičení a upevnění dovedností
32.00 Kč
Rýmuj a čaruj! Rýmuj a čaruj!
Tento čarodějnicky laděný materiál přináší 30 hravých, nedokončených zaklínadel, která vybízejí žáky k tvořivému dokončení.Každá kartička představuje jakýsi „polotovar“ kouzla, jehož poslední slova nebo verše chybí – úkolem žáků je zaklínadlo dokončit tak, aby dávalo smysl, a ideálně se i rýmovalo.Zaklínadla jsou tematicky laděná do světa čar a kouzel, ale jejich využití přesahuje samotné období pálení čarodějnic – výborně se hodí i do projektových dnů, dramatické výchovy, českého jazyka nebo tvořivého psaní.Co materiál obsahuje:30 zaklínadel k dokončení ve dvou verzích:Kartičky k psaní – ideální k vytištění a zalaminování. Žáci mohou psát mazatelným fixem přímo na kartičku.Kartičky k ústnímu dokončení – vhodné pro práci ve dvojici, skupině nebo jako rychlou rozcvičku v kruhu.Vhodné pro:1. stupeň ZŠ (zejména 3.–5. ročník)2. stupeň ZŠ (6.–9. ročník) – zaklínadla lze snadno přizpůsobit úrovni žákůŠkolní projektové dny (např. Pálení čarodějnic, Den jazyků, Den tvořivosti)Český jazyk – sloh, jazyková výchova, literaturaDramatická výchova – tvorba scénářů, improvizace, práce s hlasemVV – propojení jazykové a výtvarné tvořivostiTipy pro práci s materiálem:Nechte děti zaklínadla dotvořit a přečíst nahlas – výborně fungují i jako jazyková rozcvička.Spojte aktivitu s výtvarnou výchovou– každé zaklínadlo může mít i svou ilustraci nebo kouzelný symbol.Vytvořte si třídní knihu zaklínadel nebo připravte malé třídní divadlo plné kouzlení.
UUCZ-859302
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Český jazyk - sloh>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🧙 Čarodějnice
33.00