Děti si zábavnou formou pomocí různých druhů šifer zopakují počítání, projdou bludištěm, hledají stejné obrázky, procvičí logické myšlení, zrakové vnímání, a to vše nezvyklou a zábavnou formou. Navíc se pracuje ve skupině, tzn. další výhodou je kooperace mezi dětmi.
Učitel/ka rozdělí děti do tří skupin.
Každá skupina dostane každý den v týdnu jednu šifru na vyřešení.
Děti společně vyřeší šifru, vyjde jim jedno, až dvě slova. Není záměrem, aby děti uměly slovo přečíst, ale v rámci grafomotoriky stačí, když opíší písmena. Slovo jim přečte učitel/ka.
Výsledek - slovo/slova napíší děti, nebo učitel/ka na velký papír, nebo nástěnku. Dodržují přitom pořadí - skupina 1, skupina 2, skupina 3. Každý den přibývají nová slova, která navazují na předchozí. Když jsou vyluštěny všechny šifry, vyjde dětem celá tajenka.