ŠIFRY - Skřítek luštitel - OPIS, PŘEPIS VĚT! 2. třída konec 1. třídy

Před vámi je sada originálních pracovních karet, které děti provedou světem skřítků hravou formou. Každá karta spojuje obrázkovou šifru a prostor k přepisu či opisu vět. Děti si při práci procvičí čtení i psaní, ale také přesnost, soustředění a radost z objevování.

Jak s kartami pracovat?

Na horní části karty je věta ukrytá do obrázků. Úkolem dítěte je rozluštit šifru – tedy pojmenovat obrázek, zjistit, na jaké písmeno začíná, a toto písmeno doplnit na prázdné místo. Postupně složí celou větu. Důležité je sledovat i interpunkci: tečky, otazníky a vykřičníky.

Ve spodní části karty je prostor pro psaní. Děti mohou:

přepisovat větu psacím písmem přímo do linek,

nebo větu opsat do svého sešitu jako samostatný úkol.

Karty doporučuji zalaminovat – děti pak mohou psát mazací fixou opakovaně, což prodlouží životnost materiálu a umožní jeho využití pro různé činnosti (rychlíci, práce ve dvojici, skupiny, domácí úkoly).

Co děti rozvíjejí?

Pozornost a soustředění – musí rozpoznat obrázek, vyslovit začáteční hlásku a doplnit písmeno.

Slovní zásobu – pojmenovávají předměty a tvary na obrázcích.

Čtení s porozuměním – rozlišují typy vět (oznamovací, tázací, zvolací).

Pravopis – upevňují si velké písmeno na začátku věty, diakritiku a interpunkci.

Psaní – trénují přepis i opis, rozvíjejí jemnou motoriku a tvarosloví písmen.

Spolupráci – při práci ve dvojici či skupině se učí domluvě a střídaní rolí.

Radost z učení – vnímají psaní jako hru a dobrodružství, ne jako povinnost.

Tip z praxe

Bystré děti si často rychle všimnou, že se ve větách opakuje slovo skřítek nebo některé obrázky, a snaží se větu odhadnout.

Je to pro ně zábavné, ale nestačí jim to jen „uhodnout“.

Proto je dobré po nich chtít, aby každý doplněný znak vysvětlily:

„Co je to za obrázek?“

„Na jaké písmeno to začíná?“

Tím se z pouhé hádanky stává vědomá činnost, která propojuje čtení, mluvení i psaní.

Možnosti využití

Ve třídě – jako doplňková aktivita, práce pro rychlíky, samostatné stanoviště.

Ve dvojici – děti si karty vyměňují a soutěží, kdo rychleji a správně větu rozluští.

Doma – rodiče mohou karty použít na hravé procvičování čtení a psaní.

Domácí úkol – dítě zapíše do sešitu vybranou vyluštěnou větu.

✨ Díky spojení šifry, psaní a pohádkového motivu skřítků děti vnímají učení jako dobrodružství.

Další produkty od autora Učíme se hrou s Luckou

871886
Český jazyk
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento materiál je vytvořen pro rozvoj čtení s porozuměním u dětí, především v 1. třídě. Děti si nejprve přečtou
30.00 Kč
566372
Prvouka
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
BINGO - VYSTŘIHNI, NALEP TEBOU VYBRANÉ ČASY DO HRACÍ KARTY. JAKMILE BUDEŠ MÍT 4 ŠKRTNUTÉ ČASY - ZAVOLEJ “BINGO.” KDO
25.00 Kč
715966
Český jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Čtecí dobrodružství s Mikulášem, čertem a andělem. Tato pohybová a čtecí hra na téma Mikuláš, čert a anděl přináší do
35.00 Kč
595813
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Nabízím prázdninový deník, obsahuje 14 PL. Na Vašem zvážení bude, kolik listů dětem namnožíte. Deník je jednoduchý
35.00 Kč
ŠIFRY - Skřítek luštitel - OPIS, PŘEPIS VĚT! 2. třída konec 1. třídy ŠIFRY - Skřítek luštitel - OPIS, PŘEPIS VĚT! 2. třída konec 1. třídy
Před vámi je sada originálních pracovních karet, které děti provedou světem skřítků hravou formou. Každá karta spojuje obrázkovou šifru a prostor k přepisu či opisu vět. Děti si při práci procvičí čtení i psaní, ale také přesnost, soustředění a radost z objevování.
Jak s kartami pracovat?
Na horní části karty je věta ukrytá do obrázků. Úkolem dítěte je rozluštit šifru – tedy pojmenovat obrázek, zjistit, na jaké písmeno začíná, a toto písmeno doplnit na prázdné místo. Postupně složí celou větu. Důležité je sledovat i interpunkci: tečky, otazníky a vykřičníky.
Ve spodní části karty je prostor pro psaní. Děti mohou:
přepisovat větu psacím písmem přímo do linek,
nebo větu opsat do svého sešitu jako samostatný úkol.
Karty doporučuji zalaminovat – děti pak mohou psát mazací fixou opakovaně, což prodlouží životnost materiálu a umožní jeho využití pro různé činnosti (rychlíci, práce ve dvojici, skupiny, domácí úkoly).
Co děti rozvíjejí?
Pozornost a soustředění – musí rozpoznat obrázek, vyslovit začáteční hlásku a doplnit písmeno.
Slovní zásobu – pojmenovávají předměty a tvary na obrázcích.
Čtení s porozuměním – rozlišují typy vět (oznamovací, tázací, zvolací).
Pravopis – upevňují si velké písmeno na začátku věty, diakritiku a interpunkci.
Psaní – trénují přepis i opis, rozvíjejí jemnou motoriku a tvarosloví písmen.
Spolupráci – při práci ve dvojici či skupině se učí domluvě a střídaní rolí.
Radost z učení – vnímají psaní jako hru a dobrodružství, ne jako povinnost.
Tip z praxe
Bystré děti si často rychle všimnou, že se ve větách opakuje slovo skřítek nebo některé obrázky, a snaží se větu odhadnout.
Je to pro ně zábavné, ale nestačí jim to jen „uhodnout“.
Proto je dobré po nich chtít, aby každý doplněný znak vysvětlily:
„Co je to za obrázek?“
„Na jaké písmeno to začíná?“
Tím se z pouhé hádanky stává vědomá činnost, která propojuje čtení, mluvení i psaní.
Možnosti využití
Ve třídě – jako doplňková aktivita, práce pro rychlíky, samostatné stanoviště.
Ve dvojici – děti si karty vyměňují a soutěží, kdo rychleji a správně větu rozluští.
Doma – rodiče mohou karty použít na hravé procvičování čtení a psaní.
Domácí úkol – dítě zapíše do sešitu vybranou vyluštěnou větu.
✨ Díky spojení šifry, psaní a pohádkového motivu skřítků děti vnímají učení jako dobrodružství.
UUCZ-932734
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - psaní>Demonstrační obrázky - kartičky>Didaktické hry>Přehled učiva>Školní družina>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🌲🌳 Les
35.00