Milé kolegyně a kolegové,
odpusťte mi, prosím chlubení. Já mám totiž dnes ze svého didaktického materiálu strašně velikou radost! Strávila jsem nad tím cca 28 hodin! :-) Psala jsem o své třídě. Třídě, která je podobná té Vaší. A myslím si, že se mi podařilo vymyslet něco super!!! Ještě k tomu chci natočit podcast a v něm povídání, což Vám také poskytnu ke zpestření i Vašeho vyučování. Mám dnes opravdu radost a nemohu se dočkat, až to svým dětem ukážu. :-)
Mám Vás ráda, paní učitelky a páni učitelé v menšině :-)...nemáme to snadné, ale milujeme děti :-) Já vím, že i Vy :-)
Didaktický popis výukového materiálu: Objevování slovních druhů s třídou 3.B
Popis materiálu:
47 stran
Ke každému slovní u druhu příběh na 2 - 3 stránky, barevný obrázek na tabuli, 10 černobílých omalovánek s linkami a názvem slovního druhu - jako pracovní listy, kam si děti mohou napsat, co slovní druh vyjadřuje.
Tento výukový materiál přináší interaktivní a poutavou cestu k objevování slovních druhů pro žáky 3. třídy. Prostřednictvím dobrodružných příběhů, her a aktivit děti zaujmete a přiblížíte jim prostředí školy i u jiných dětí.
Celý materiál sleduje skupinu žáků ze třídy 3.B a jejich učitelku Libušku, která pomocí prožitkového učení zapojuje děti do různých dobrodružství. Každá kapitola se zaměřuje na konkrétní slovní druh a obsahuje:
- Dynamický příběh – děti se učí v kontextu zážitku, který je vtáhne do děje poznávání slovních druhů.
- Popis praktických úkolů a aktivit, které můžete aktivně praktikovat – stanoviště, šipkovaná, skupinová práce, hledání indicií - popsáno přímo v ději příběhů a vy můžete společně realizovat – návrhy, jak materiál efektivně využít ve výuce.
Co tento materiál přinese učiteli?
- Úsporu času – hotové scénáře pro výuku slovních druhů bez nutnosti složité přípravy.
- Zapojení žáků – děti se učí aktivně, prožitkem, což zvyšuje zapamatování.
- Flexibilitu – možnost využít materiál jak pro jednotlivé hodiny, tak i pro projektové dny.
- Podporu spolupráce – skupinové aktivity a zapojení rodičů přispívají k lepší dynamice třídy.
Jak vypadá praktická aplikace v hodině?
- Například kapitola o příslovcích:
- Čtení příběhu o šipkované se stanovišti, kde děti poznávají příslovce místa, času a způsobu.
- Práce ve skupinách – plnění úkolů v terénu podle pokynů maminek na stanovištích.
- Reflexe a diskuse – zhodnocení, co se naučili, tvořivé doplňování příslovcí do vět.
Pro koho je materiál vhodný?
- Učitele českého jazyka na 1. stupni ZŠ
- Volnočasové aktivity aktivních skupin rodičů
- Učitele, kteří chtějí propojit češtinu s prožitkovou pedagogikou
- Děti budou nadšené – učitelé spokojení!
Získejte materiál a zažijte výuku slovních druhů jinak!
Pokud si mě i mé materiály oblíbíte, budu moc ráda. Podívejte se i na mé webové stránky.
Mgr. L. Sudová
www.primauca.cz