SLOVNÍ DRUHY - Ten nejlepší příběh o třídě, která dokázala objevit slovní druhy

Počet stran:
47
Velikost: 21.87 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 2. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně a kolegové,

odpusťte mi, prosím chlubení. Já mám totiž dnes ze svého didaktického materiálu strašně velikou radost! Strávila jsem nad tím cca 28 hodin! :-) Psala jsem o své třídě. Třídě, která je podobná té Vaší. A myslím si, že se mi podařilo vymyslet něco super!!! Ještě k tomu chci natočit podcast a v něm povídání, což Vám také poskytnu ke zpestření i Vašeho vyučování. Mám dnes opravdu radost a nemohu se dočkat, až to svým dětem ukážu. :-)

Mám Vás ráda, paní učitelky a páni učitelé v menšině :-)...nemáme to snadné, ale milujeme děti :-) Já vím, že i Vy :-)

Didaktický popis výukového materiálu: Objevování slovních druhů s třídou 3.B

Popis materiálu:

47 stran

Ke každému slovní u druhu příběh na 2 - 3 stránky, barevný obrázek na tabuli, 10 černobílých omalovánek s linkami a názvem slovního druhu -  jako pracovní listy, kam si děti mohou napsat, co slovní druh vyjadřuje.

Tento výukový materiál přináší interaktivní a poutavou cestu k objevování slovních druhů pro žáky 3. třídy. Prostřednictvím dobrodružných příběhů, her a aktivit děti zaujmete a přiblížíte jim prostředí školy i u jiných dětí.

Celý materiál sleduje skupinu žáků ze třídy 3.B a jejich učitelku Libušku, která pomocí prožitkového učení zapojuje děti do různých dobrodružství. Každá kapitola se zaměřuje na konkrétní slovní druh a obsahuje:

  • Dynamický příběh – děti se učí v kontextu zážitku, který je vtáhne do děje poznávání slovních druhů.
  • Popis praktických úkolů a aktivit, které můžete aktivně praktikovat – stanoviště, šipkovaná, skupinová práce, hledání indicií - popsáno přímo v ději příběhů a vy můžete společně realizovat – návrhy, jak materiál efektivně využít ve výuce.

Co tento materiál přinese učiteli?

  • Úsporu času – hotové scénáře pro výuku slovních druhů bez nutnosti složité přípravy.
  • Zapojení žáků – děti se učí aktivně, prožitkem, což zvyšuje zapamatování.
  • Flexibilitu – možnost využít materiál jak pro jednotlivé hodiny, tak i pro projektové dny.
  • Podporu spolupráce – skupinové aktivity a zapojení rodičů přispívají k lepší dynamice třídy.

Jak vypadá praktická aplikace v hodině?

  • Například kapitola o příslovcích:
  • Čtení příběhu o šipkované se stanovišti, kde děti poznávají příslovce místa, času a způsobu.
  • Práce ve skupinách – plnění úkolů v terénu podle pokynů maminek na stanovištích.
  • Reflexe a diskuse – zhodnocení, co se naučili, tvořivé doplňování příslovcí do vět.

Pro koho je materiál vhodný?

  • Učitele českého jazyka na 1. stupni ZŠ
  • Volnočasové aktivity aktivních skupin rodičů
  • Učitele, kteří chtějí propojit češtinu s prožitkovou pedagogikou
  • Děti budou nadšené – učitelé spokojení!

Získejte materiál a zažijte výuku slovních druhů jinak!

Pokud si mě i mé materiály oblíbíte, budu moc ráda. Podívejte se i na mé webové stránky.

Mgr. L. Sudová

www.primauca.cz

Další podobné materiály

Další produkty od autora Libuše Sudová

731994
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Milé kolegyně a kolegové, připravila jsem trochu jiné běhací čtení s porozuměním. Téma je aktuálně mikulášské, vánoční
39.00 Kč
740099
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Milé kolegyně a kolegové, přináším další ze svých nápadů pro zpestření předvánočního vyučování českého jazyka. Zde jsou
45.00 Kč
530609
Přírodověda
ZŠ – 1. STUPEŇ
Domino
Domino k procvičování poznávání nejznámějších bylin kvetoucích v jarním období a začátkem léta. V náhledovém obrázku na
25.00 Kč
225110
Český jazyk - čtení
1.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva českého jazyka. Cílem použití materiálů je
49.00 Kč
SLOVNÍ DRUHY - Ten nejlepší příběh o třídě, která dokázala objevit slovní druhy SLOVNÍ DRUHY - Ten nejlepší příběh o třídě, která dokázala objevit slovní druhy
Milé kolegyně a kolegové,odpusťte mi, prosím chlubení. Já mám totiž dnes ze svého didaktického materiálu strašně velikou radost! Strávila jsem nad tím cca 28 hodin! :-) Psala jsem o své třídě. Třídě, která je podobná té Vaší. A myslím si, že se mi podařilo vymyslet něco super!!! Ještě k tomu chci natočit podcast a v něm povídání, což Vám také poskytnu ke zpestření i Vašeho vyučování. Mám dnes opravdu radost a nemohu se dočkat, až to svým dětem ukážu. :-)Mám Vás ráda, paní učitelky a páni učitelé v menšině :-)...nemáme to snadné, ale milujeme děti :-) Já vím, že i Vy :-)Didaktický popis výukového materiálu: Objevování slovních druhů s třídou 3.BPopis materiálu:47 stranKe každému slovní u druhu příběh na 2 - 3 stránky, barevný obrázek na tabuli, 10 černobílých omalovánek s linkami a názvem slovního druhu -  jako pracovní listy, kam si děti mohou napsat, co slovní druh vyjadřuje.Tento výukový materiál přináší interaktivní a poutavou cestu k objevování slovních druhů pro žáky 3. třídy. Prostřednictvím dobrodružných příběhů, her a aktivit děti zaujmete a přiblížíte jim prostředí školy i u jiných dětí.Celý materiál sleduje skupinu žáků ze třídy 3.B a jejich učitelku Libušku, která pomocí prožitkového učení zapojuje děti do různých dobrodružství. Každá kapitola se zaměřuje na konkrétní slovní druh a obsahuje:Dynamický příběh – děti se učí v kontextu zážitku, který je vtáhne do děje poznávání slovních druhů.Popis praktických úkolů a aktivit, které můžete aktivně praktikovat – stanoviště, šipkovaná, skupinová práce, hledání indicií - popsáno přímo v ději příběhů a vy můžete společně realizovat – návrhy, jak materiál efektivně využít ve výuce.Co tento materiál přinese učiteli?Úsporu času – hotové scénáře pro výuku slovních druhů bez nutnosti složité přípravy.Zapojení žáků – děti se učí aktivně, prožitkem, což zvyšuje zapamatování.Flexibilitu – možnost využít materiál jak pro jednotlivé hodiny, tak i pro projektové dny.Podporu spolupráce – skupinové aktivity a zapojení rodičů přispívají k lepší dynamice třídy.Jak vypadá praktická aplikace v hodině?Například kapitola o příslovcích:Čtení příběhu o šipkované se stanovišti, kde děti poznávají příslovce místa, času a způsobu.Práce ve skupinách – plnění úkolů v terénu podle pokynů maminek na stanovištích.Reflexe a diskuse – zhodnocení, co se naučili, tvořivé doplňování příslovcí do vět.Pro koho je materiál vhodný?Učitele českého jazyka na 1. stupni ZŠVolnočasové aktivity aktivních skupin rodičůUčitele, kteří chtějí propojit češtinu s prožitkovou pedagogikouDěti budou nadšené – učitelé spokojení!Získejte materiál a zažijte výuku slovních druhů jinak!Pokud si mě i mé materiály oblíbíte, budu moc ráda. Podívejte se i na mé webové stránky.Mgr. L. Sudováwww.primauca.cz
Další podobné materiály
UUCZ-790916
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
65.00