Na úvod celé aktivity je vhodné si s žáky sednout do komunitního kruhu, představit jim jednotlivé kartičky a připomenout správný zápis jednotlivých písmen. Doptat se na případné nejasnosti a až poté zahájit aktivitu.
Tři možnosti:
Nastříhané a zalaminované kartičky (kvůli udržitelnosti pro další využití) rozmístěte po třídě. Úkolem žáků bude “doběhnout” k jednotlivým písmenům a přepsat je do sešitu opačným písmem - tedy pokud najdou písmena psaná tiskacím písmem, přepíšou je do sešitu psacím písmem a naopak.
Druhou variantou je rozdělit žáky do skupin, do každé skupiny rozhodit několik písmen psaných tiskacím (/psacím) písmem a nechat žáky hledat správné písmeno napsané psacím (/tiskacím) písmem (možností je, aby je poté každý žák sám za sebe přepsal do sešitu či vždy jeden ze skupiny napíše písmeno na tabuli/interaktivní tabuli).
Další možností je rozdělit pár písmen (psaných tiskacím písmem) každému žákovi, aby je psacím písmem přepsal do sešitu.
Materiál obsahuje průvodní list, 6 listů s kartičky abecedy ( z toho: 35 písmenek abecedy napsaných psacím písmem a 35 písmenek abecedy napsaných tiskacím písmem).
V případě potřeby mě prosím kontaktujte na e-mailu [email protected]