Stáváme se čtenáři

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 8.38 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lenka Válalová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Materiál je určen pro prvňáčky po ukončení Živé abecedy. Obsahuje písmena  M, L, S, P ve spojení se samohláskami. Zapojit můžeme zdatnější žáky, kteří dokážou přečíst, či napsat slovo, ale i žáčky, kteří ještě nemají dostatečně zafixovaná všechna písmena. Dětem pomáhají obrázky.

Příprava:

Soubor vytiskneme a využijeme jako pracovní listy pro jednotlivce či skupiny. Děti potřebují nůžky, lepidlo, případně tužku podle zvolené aktivity.

Zaměření:

  • Rozvoj řeči a slovní zásoby (pojmenování obrázku, případně tvoření jednoduchých vět)
  • Čtení písmen a slabik
  • Určování počtu slabik (jedna z možností)
  • Rozvoj motoriky ruky (stříhání, lepení)
  • Psaní (písmena, slabiky, slova)- jedna z možností
  • Určování náslovné hlásky, slabiky  (diferenciace písmen, slabik)

Způsoby využití:

1) pojmenujeme obrázky, přečteme slova (slabiky, písmena), vystřihneme slova (slabiky, písmena) ve spodní části, nalepíme pod obrázky v horní části listu

2) čteme slova po řádcích ve spodní části a opisujeme slovo (slabiku, písmeno) pod obrázek v horní části listu; nalezená písmena, slabiky, slova postupně vyškrtáváme

3) provádíme grafický rozbor každého obrázku (určování slabičné délky a počtu slabik)

4) skupinové využití formou „běhacího čtení“ – skupinky mají na lavici list s obrázky a chodí si pro nastříhané kartičky (vložené v misce, košíku..), které následně vlepují pod obrázky

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

 

Další produkty od autora Lenka Válalová

109763
Český jazyk
1., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Tabulka s písmeny (tvoří slabiku) + soubor obrázků. Děti si rozstříhají list s obrázky a následně přikládají (vlepují)
29.00 Kč
116997
Český jazyk
1., Speciální pedagogika
Ostatní
Soubor obrázků (základní sada) - téma škola, třída. Doplněno českým názvem. Seznámení se základními pojmy, alternativní
29.00 Kč
41846
Matematika
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Soubor obsahuje 80 kartiček s úkoly v číselném oboru do 1000, včetně výsledků Dvě možnosti využití: - formou diktátů na
65.00 Kč
100705
Český jazyk
3., 4., 5., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Soubor obrázků k doplnění i - y ve slovech, vystříhání a nalepení na podkladové listy. Vhodné pro jednotlivce i pro
29.00 Kč
Stáváme se čtenáři Stáváme se čtenáři
Materiál je určen pro prvňáčky po ukončení Živé abecedy. Obsahuje písmena  M, L, S, P ve spojení se samohláskami. Zapojit můžeme zdatnější žáky, kteří dokážou přečíst, či napsat slovo, ale i žáčky, kteří ještě nemají dostatečně zafixovaná všechna písmena. Dětem pomáhají obrázky.Příprava:Soubor vytiskneme a využijeme jako pracovní listy pro jednotlivce či skupiny. Děti potřebují nůžky, lepidlo, případně tužku podle zvolené aktivity.Zaměření:Rozvoj řeči a slovní zásoby (pojmenování obrázku, případně tvoření jednoduchých vět)Čtení písmen a slabikUrčování počtu slabik (jedna z možností)Rozvoj motoriky ruky (stříhání, lepení)Psaní (písmena, slabiky, slova)- jedna z možnostíUrčování náslovné hlásky, slabiky  (diferenciace písmen, slabik)Způsoby využití:1) pojmenujeme obrázky, přečteme slova (slabiky, písmena), vystřihneme slova (slabiky, písmena) ve spodní části, nalepíme pod obrázky v horní části listu2) čteme slova po řádcích ve spodní části a opisujeme slovo (slabiku, písmeno) pod obrázek v horní části listu; nalezená písmena, slabiky, slova postupně vyškrtáváme3) provádíme grafický rozbor každého obrázku (určování slabičné délky a počtu slabik)4) skupinové využití formou „běhacího čtení“ – skupinky mají na lavici list s obrázky a chodí si pro nastříhané kartičky (vložené v misce, košíku..), které následně vlepují pod obrázkyJedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.  
UUCZ-203936
Český jazyk>Pracovní listy>1.>Speciální pedagogika
49.00