Stáváme se čtenáři

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 8.38 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lenka Válalová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Materiál je určen pro prvňáčky po ukončení Živé abecedy. Obsahuje písmena  M, L, S, P ve spojení se samohláskami. Zapojit můžeme zdatnější žáky, kteří dokážou přečíst, či napsat slovo, ale i žáčky, kteří ještě nemají dostatečně zafixovaná všechna písmena. Dětem pomáhají obrázky.

Příprava:

Soubor vytiskneme a využijeme jako pracovní listy pro jednotlivce či skupiny. Děti potřebují nůžky, lepidlo, případně tužku podle zvolené aktivity.

Zaměření:

  • Rozvoj řeči a slovní zásoby (pojmenování obrázku, případně tvoření jednoduchých vět)
  • Čtení písmen a slabik
  • Určování počtu slabik (jedna z možností)
  • Rozvoj motoriky ruky (stříhání, lepení)
  • Psaní (písmena, slabiky, slova)- jedna z možností
  • Určování náslovné hlásky, slabiky  (diferenciace písmen, slabik)

Způsoby využití:

1) pojmenujeme obrázky, přečteme slova (slabiky, písmena), vystřihneme slova (slabiky, písmena) ve spodní části, nalepíme pod obrázky v horní části listu

2) čteme slova po řádcích ve spodní části a opisujeme slovo (slabiku, písmeno) pod obrázek v horní části listu; nalezená písmena, slabiky, slova postupně vyškrtáváme

3) provádíme grafický rozbor každého obrázku (určování slabičné délky a počtu slabik)

4) skupinové využití formou „běhacího čtení“ – skupinky mají na lavici list s obrázky a chodí si pro nastříhané kartičky (vložené v misce, košíku..), které následně vlepují pod obrázky

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

 

Další produkty od autora Lenka Válalová

74616
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Princip klasické osmisměrky, zde jednodušší varianta (4 směry). Vyhledávání a vyškrtávání slov. Zbylá písmena tvoří
25.00 Kč
438571
Přírodověda
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
Pomůcka pro učitele, asistenty, děti, rodiče...50 kartiček s otázkami a odpověďmi na téma Voda. Soubor vytiskneme
49.00 Kč
229451
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Zopakování učiva českého jazyka v 1. třídě za 1. pololetí. Děti si upevňují orientaci v tabulce, skládají slabiky a
55.00 Kč
231149
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Bingo
Zábavná hra pro děti k upevnění znalosti čísel a počtu v číselném oboru 0-10. Obsahuje pokyny ke hře. Zaměření: postřeh
25.00 Kč
Stáváme se čtenáři Stáváme se čtenáři
Materiál je určen pro prvňáčky po ukončení Živé abecedy. Obsahuje písmena  M, L, S, P ve spojení se samohláskami. Zapojit můžeme zdatnější žáky, kteří dokážou přečíst, či napsat slovo, ale i žáčky, kteří ještě nemají dostatečně zafixovaná všechna písmena. Dětem pomáhají obrázky.Příprava:Soubor vytiskneme a využijeme jako pracovní listy pro jednotlivce či skupiny. Děti potřebují nůžky, lepidlo, případně tužku podle zvolené aktivity.Zaměření:Rozvoj řeči a slovní zásoby (pojmenování obrázku, případně tvoření jednoduchých vět)Čtení písmen a slabikUrčování počtu slabik (jedna z možností)Rozvoj motoriky ruky (stříhání, lepení)Psaní (písmena, slabiky, slova)- jedna z možnostíUrčování náslovné hlásky, slabiky  (diferenciace písmen, slabik)Způsoby využití:1) pojmenujeme obrázky, přečteme slova (slabiky, písmena), vystřihneme slova (slabiky, písmena) ve spodní části, nalepíme pod obrázky v horní části listu2) čteme slova po řádcích ve spodní části a opisujeme slovo (slabiku, písmeno) pod obrázek v horní části listu; nalezená písmena, slabiky, slova postupně vyškrtáváme3) provádíme grafický rozbor každého obrázku (určování slabičné délky a počtu slabik)4) skupinové využití formou „běhacího čtení“ – skupinky mají na lavici list s obrázky a chodí si pro nastříhané kartičky (vložené v misce, košíku..), které následně vlepují pod obrázkyJedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.  
UUCZ-203936
Český jazyk>Pracovní listy>1.>Speciální pedagogika
49.00