Materiál je určen pro prvňáčky po ukončení Živé abecedy. Obsahuje písmena M, L, S, P ve spojení se samohláskami. Zapojit můžeme zdatnější žáky, kteří dokážou přečíst, či napsat slovo, ale i žáčky, kteří ještě nemají dostatečně zafixovaná všechna písmena. Dětem pomáhají obrázky.
Příprava:
Soubor vytiskneme a využijeme jako pracovní listy pro jednotlivce či skupiny. Děti potřebují nůžky, lepidlo, případně tužku podle zvolené aktivity.
Zaměření:
- Rozvoj řeči a slovní zásoby (pojmenování obrázku, případně tvoření jednoduchých vět)
- Čtení písmen a slabik
- Určování počtu slabik (jedna z možností)
- Rozvoj motoriky ruky (stříhání, lepení)
- Psaní (písmena, slabiky, slova)- jedna z možností
- Určování náslovné hlásky, slabiky (diferenciace písmen, slabik)
Způsoby využití:
1) pojmenujeme obrázky, přečteme slova (slabiky, písmena), vystřihneme slova (slabiky, písmena) ve spodní části, nalepíme pod obrázky v horní části listu
2) čteme slova po řádcích ve spodní části a opisujeme slovo (slabiku, písmeno) pod obrázek v horní části listu; nalezená písmena, slabiky, slova postupně vyškrtáváme
3) provádíme grafický rozbor každého obrázku (určování slabičné délky a počtu slabik)
4) skupinové využití formou „běhacího čtení“ – skupinky mají na lavici list s obrázky a chodí si pro nastříhané kartičky (vložené v misce, košíku..), které následně vlepují pod obrázky
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.