Stáváme se čtenáři

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 8.38 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lenka Válalová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Materiál je určen pro prvňáčky po ukončení Živé abecedy. Obsahuje písmena  M, L, S, P ve spojení se samohláskami. Zapojit můžeme zdatnější žáky, kteří dokážou přečíst, či napsat slovo, ale i žáčky, kteří ještě nemají dostatečně zafixovaná všechna písmena. Dětem pomáhají obrázky.

Příprava:

Soubor vytiskneme a využijeme jako pracovní listy pro jednotlivce či skupiny. Děti potřebují nůžky, lepidlo, případně tužku podle zvolené aktivity.

Zaměření:

  • Rozvoj řeči a slovní zásoby (pojmenování obrázku, případně tvoření jednoduchých vět)
  • Čtení písmen a slabik
  • Určování počtu slabik (jedna z možností)
  • Rozvoj motoriky ruky (stříhání, lepení)
  • Psaní (písmena, slabiky, slova)- jedna z možností
  • Určování náslovné hlásky, slabiky  (diferenciace písmen, slabik)

Způsoby využití:

1) pojmenujeme obrázky, přečteme slova (slabiky, písmena), vystřihneme slova (slabiky, písmena) ve spodní části, nalepíme pod obrázky v horní části listu

2) čteme slova po řádcích ve spodní části a opisujeme slovo (slabiku, písmeno) pod obrázek v horní části listu; nalezená písmena, slabiky, slova postupně vyškrtáváme

3) provádíme grafický rozbor každého obrázku (určování slabičné délky a počtu slabik)

4) skupinové využití formou „běhacího čtení“ – skupinky mají na lavici list s obrázky a chodí si pro nastříhané kartičky (vložené v misce, košíku..), které následně vlepují pod obrázky

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

 

Další produkty od autora Lenka Válalová

192513
Český jazyk
2., 3., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Soubor pracovních listů, celkem 20 křížovek včetně řešení, z toho dvě ke každému písmenku. Q, W, X společně. Jedna z
49.00 Kč
61456
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Pomůcka k rozvoji sluchového a zrakového vnímání. Sada obrázků a "domečků". Dítě pojmenuje obrázek a zařadí jej do
35.00 Kč
60100
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Soubor obsahuje 96 kartiček na procvičení vyjmenovaných slov po B. U každé kartičky lze procvičit 4 slovní spojení
45.00 Kč
630768
Český jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Výzdoba třídy
Materiál určený k výzdobě třídy, nejlépe zavěsit na zeď pomocí šňůry a kolíčků. Každé slovo je umístěno na samostatné
25.00 Kč
Stáváme se čtenáři Stáváme se čtenáři
Materiál je určen pro prvňáčky po ukončení Živé abecedy. Obsahuje písmena  M, L, S, P ve spojení se samohláskami. Zapojit můžeme zdatnější žáky, kteří dokážou přečíst, či napsat slovo, ale i žáčky, kteří ještě nemají dostatečně zafixovaná všechna písmena. Dětem pomáhají obrázky.Příprava:Soubor vytiskneme a využijeme jako pracovní listy pro jednotlivce či skupiny. Děti potřebují nůžky, lepidlo, případně tužku podle zvolené aktivity.Zaměření:Rozvoj řeči a slovní zásoby (pojmenování obrázku, případně tvoření jednoduchých vět)Čtení písmen a slabikUrčování počtu slabik (jedna z možností)Rozvoj motoriky ruky (stříhání, lepení)Psaní (písmena, slabiky, slova)- jedna z možnostíUrčování náslovné hlásky, slabiky  (diferenciace písmen, slabik)Způsoby využití:1) pojmenujeme obrázky, přečteme slova (slabiky, písmena), vystřihneme slova (slabiky, písmena) ve spodní části, nalepíme pod obrázky v horní části listu2) čteme slova po řádcích ve spodní části a opisujeme slovo (slabiku, písmeno) pod obrázek v horní části listu; nalezená písmena, slabiky, slova postupně vyškrtáváme3) provádíme grafický rozbor každého obrázku (určování slabičné délky a počtu slabik)4) skupinové využití formou „běhacího čtení“ – skupinky mají na lavici list s obrázky a chodí si pro nastříhané kartičky (vložené v misce, košíku..), které následně vlepují pod obrázkyJedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.  
UUCZ-203936
Český jazyk>Pracovní listy>1.>Speciální pedagogika
49.00