Svatý Martin – pracovní listy pro 3. třídu
Cíl materiálu:
Procvičení čtenářských a početních dovedností žáků 3. třídy.
Kombinace učení s kreativními aktivitami, jako je vybarvování a skládání obrázků, s tématem sv. Martina.
Struktura materiálu:
PL1 – Barevné počítání:
Úkol: Žáci počítají příklady na sčítání a odčítání do 100, následně vybarvují výsledky podle zadané legendy.
Rozvoj: Procvičování sčítání a odčítání, upevnění správných výsledků vizuálně.
PL2 – Český jazyk – určování slovních druhů:
Úkol: Žáci určují slovní druhy - podstatná jména, přídavná jména a slovesa.
Rozvoj: Procvičování čtení, psaní a rozlišování slovních druhů.
PL3 – Rozlišování měkkých a tvrdých slabik:
Úkol: Žáci rozlišují měkké a tvrdé slabiky ve slovech, doplňují správnou slabiku.
Rozvoj: Rozvíjení fonetického cítění, pravopisu a správné výslovnosti.
PL4 – Skládání obrázku a trénování malé násobilky (násobení):
Úkol: Žáci rozstříhají omalovánku, řeší příklady malé násobilky (násobení) a podle výsledků lepí části obrázku. Nakonec obrázek vybarví, vzniká tematický motiv sv. Martina.
Rozvoj: Procvičování násobení, logické myšlení a jemná motorika.
PL5 – Skládání obrázku a trénování malé násobilky (dělení):
Úkol: Žáci rozstříhají omalovánku, řeší příklady malé násobilky (dělení) a podle výsledků lepí části obrázku. Nakonec obrázek vybarví, vzniká tematický motiv sv. Martina.
Rozvoj: Procvičování dělení, jemná motorika a schopnost párování výsledků s částmi obrázku.
Pomůcky:
Pastelky, fixy nebo vodové barvy pro vybarvování; tužka pro psaní a doplňování písmen či příkladů.
Způsob použití:
Každý pracovní list lze řešit individuálně nebo ve dvojicích.
Materiál je vhodný pro práci ve škole i domácí přípravu.
Doporučeno začít jednoduššími listy a postupně přecházet k náročnějším.
Vyhodnocení:
listy obsahuje správné řešení, což umožňuje okamžitou kontrolu práce.
Výsledky lze společně diskutovat s dětmi, podporovat samostatnou kontrolu a rozvoj sebereflexe.
Mgr. Eliška Uvírová






