co materiál obsahuje:
1x přiřazování obrázků ke slovům (vi/ví)
6x sloupečky k doplnění i/í a y/ý
1x rozřazovací karty řady vyjmenovaných slov
1x slova k doplnění i/í a y/ý k přiřazení k jednotlivým slovům
1x hra člověče (doplňování i/í a y/ý)
jak s materiálem pracovat:
1.přiřazování obrázků ke slovům (vi/ví)
Jednotlivé obrázky a slova můžete rozstříhat a žáci mají spojit vždy obrázek se slovem. Nebo se může žákům dát papír s obrázky a jejich úkolem je napsat o jaké jde slovo (může jim sloužit jako přehled všech slov).
2.sloupečky k doplnění i/í a y/ý
Doporučuju jednotlivé sloupečky zalaminovat a rozstříhat. Žáci pak mazacím fixem píšou i/í a y/ý. Je vhodné nakopírovat vícekrát, aby každý žák dostal jeden sloupec.
3. rozřazovací karty řady vyjmenovaných slov
Tyto karty doporučuji nakopírovat každému žákovi a dávat jim je postupně, jak se budou učit řadu. Velmi se mi osvědčilo, když si žáci sami kreslili obrázek ke každému slovu. Lépe si to zapamatovali a bylo to jejich vlastní. Samozřejmě obrázek, aby souvisel s tím konkrétním slovem.
4. slova k doplnění i/í a y/ý k přiřazení k jednotlivým slovům
Doporučuji jednotlivá slova rozstříhat a žáci mají za úkol přiřazovat slova k jednotlivým kartám a také ke kartě i/í (viz strana 7). Je možné také použít bez rozřazovacích karet a jen rozdat žákům, kteří řeknou jaké doplní i/í nebo y/ý. Je možné také rozmístit po třídě a žáci jednotlivá slova sbírají a pak rozřazují ke kartám.
5. hra člověče (doplňování i/í a y/ý)
K této hře je potřeba kostka (možná je i online) a figurky dle počtu hráčů. Pak se hraje stejně jako člověče jen s tím, že na poli je vždy slovo k doplnění i/í nebo y/ý. Žáci takto procvičují látku hravým způsobem.