Trénujeme CHEMICKÉ SUDOKU Názvy prvků - Hravé učení

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 2.07 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 7. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje:

Chemické sudouku

Dvě verze pracovního listu s chemickým sudoku

Opakování a trénink prvků s přiloženým řešením

Verze pro ekonomický tisk - obě varianty na jednom listě

Obsah:

Chemie nemusí být jen o nudném biflování prvků a sloučenin. Sudoku může být zábavnou a relaxační aktivitou, která zároveň stimuluje mozek. Je to skvělý způsob, jak děti zabavit a ještě je přitom něco naučit.

Sudoku vyžaduje systematické přístupy k řešení problému. Žáci se učí, jak se vypořádat s komplexními úkoly krok za krokem a přitom si opakují chemické prvky, které se jim tak lépe vryjí do paměti, neboť luštění sudoku vyžaduje trpělivost a soustředění na detail. V našem pracovním listě jsou tímto detailem chemické prvky.

Proč využít sudoku v hodinách chemie?

  • Zlepšení znalostí chemických prvků: Pravidelné vystavování chemickým prvkům pomáhá žákům lépe si je zapamatovat.
  • Rozvoj logického myšlení: Stejně jako klasické sudoku, i varianta s chemickými prvky podporuje logické uvažování a strategické plánování. Žáci se učí analyzovat situace a hledat správné řešení.
  • Zábavná forma učení: Tento typ úkolu je pro žáky zábavný a může zvýšit jejich zájem o chemii. Učení prostřednictvím hry často vede k lepším výsledkům, protože je méně formální a více motivující.
  • Rozvoj pozornosti a soustředění: Stejně jako u běžného sudoku, i zde je vyžadována trpělivost a schopnost soustředit se na detail. Tím se zlepšují schopnosti koncentrace.
  • Interdisciplinární přístup: Spojení chemie s logickými hádankami podporuje interdisciplinární přístup k učení, který může pomoci žákům vidět souvislosti mezi různými předměty a rozvíjet širší spektrum dovedností.

Využití:

  • Aktivita na začátek roku - úvodní hodiny chemie ve všech ročnících
  • Aktivita na konec roku - závěrečné opakování
  • Propojení chemie a zábavy - např. táborové hry, soustředění apod.
  • Soutěž v týmech / souboje mezi ročníky
  • Motivační hodiny chemie během roku

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora PavMa

653880
Chemie
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 4 pracovní listy A4 s informacemi o tucích, jejich vlastnostech a funkcích 1 list s názorným shrnutím
45.00 Kč
695783
Chemie
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 5 pracovních listů A4 s informacemi o tom, co je doping, jaké jsou jeho druhy a jaké má důsledky na
45.00 Kč
925603
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pohádky s číslovkou v názvu ČERNOBÍLÁ VERZE Tento materiál podporuje čtenářskou gramotnost, kreativní myšlení a
35.00 Kč
892225
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Doplňovací hra na rozvoj slovní zásoby (2. stupeň ZŠ) 1. Popis hry Tato hra je navržena jako psaná doplňovací hra pro
35.00 Kč
Trénujeme CHEMICKÉ SUDOKU Názvy prvků - Hravé učení Trénujeme CHEMICKÉ SUDOKU Názvy prvků - Hravé učení
Materiál obsahuje:Chemické sudoukuDvě verze pracovního listu s chemickým sudokuOpakování a trénink prvků s přiloženým řešenímVerze pro ekonomický tisk - obě varianty na jednom listěObsah:Chemie nemusí být jen o nudném biflování prvků a sloučenin. Sudoku může být zábavnou a relaxační aktivitou, která zároveň stimuluje mozek. Je to skvělý způsob, jak děti zabavit a ještě je přitom něco naučit.Sudoku vyžaduje systematické přístupy k řešení problému. Žáci se učí, jak se vypořádat s komplexními úkoly krok za krokem a přitom si opakují chemické prvky, které se jim tak lépe vryjí do paměti, neboť luštění sudoku vyžaduje trpělivost a soustředění na detail. V našem pracovním listě jsou tímto detailem chemické prvky.Proč využít sudoku v hodinách chemie?Zlepšení znalostí chemických prvků: Pravidelné vystavování chemickým prvkům pomáhá žákům lépe si je zapamatovat.Rozvoj logického myšlení: Stejně jako klasické sudoku, i varianta s chemickými prvky podporuje logické uvažování a strategické plánování. Žáci se učí analyzovat situace a hledat správné řešení.Zábavná forma učení: Tento typ úkolu je pro žáky zábavný a může zvýšit jejich zájem o chemii. Učení prostřednictvím hry často vede k lepším výsledkům, protože je méně formální a více motivující.Rozvoj pozornosti a soustředění: Stejně jako u běžného sudoku, i zde je vyžadována trpělivost a schopnost soustředit se na detail. Tím se zlepšují schopnosti koncentrace.Interdisciplinární přístup: Spojení chemie s logickými hádankami podporuje interdisciplinární přístup k učení, který může pomoci žákům vidět souvislosti mezi různými předměty a rozvíjet širší spektrum dovedností.Využití:Aktivita na začátek roku - úvodní hodiny chemie ve všech ročnícíchAktivita na konec roku - závěrečné opakováníPropojení chemie a zábavy - např. táborové hry, soustředění apod.Soutěž v týmech / souboje mezi ročníkyMotivační hodiny chemie během roku Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-705069
Chemie>Pracovní listy>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00