V prostoru (ve třídě, po škole, v přírodě) vytvoříme trasu, po které rozmístíme jednotlivé karty ze stezky.
Žáci dostanou odpovědní odpovědní kartu.
Žák musí vyřešit úkol/úkoly u každého čísla ze stezky a zapsat řešení do odpovědní karty. Pro rychlou kontrolu je k dispozici řešení.
Seznamte žáky s tématem před hodinou. Primárním cílem stezky je opakování a procvičování učiva, nikoliv expozice. Žáci budou plnit různé úkoly, které jsou sice doprovázené textem, ale v textu není obsaženo vše.
Doprovodný text slouží k uvedení do tématu, jde o vodítko, nápovědu a krátké shrnutí dílčího tématu.
Materiál by se dal využít k expozici učiva v případě, že by žáci měli doplňkový zdroj informací (učebnice, internet...). V takovém případě by stezka sloužila jako interaktivní pracovní listy.