Obsahově a graficky naprosto originální úniková hra na téma PRAVĚK. Jde o typ únikové hry, ve které žáci musí postupně splnit 4 hlavní části. Můžete si vybrat, jestli chcete variantu pro 4. nebo 6. ročník - rozdíl je v grafice, která je u obou verzí úplně jiná. Obsah je stejný. Podívejte se, prosím, na zrychlené video ukázky, které napoví více, než fotografie.
Tematicky je hra logicky zasazena do období pravěku. Hráč musí splnit všechny 4 mise, za každou splněnou získá odměnu - jednu ze 4 částí pro rozdělání ohně a hlavní odměna je potom samotný oheň . Celá hra je ukázána ve video ukázce.
Materiál je zaměřen na učivo starší a mladší doba kamenná, doba bronzová a železná. Dotýká se oblastí jako jsou: způsob života, zvířata, umění apod. Obsahuje opravu pestré typy cvičení a děti se určitě nebudou nudit!
V průběhu hry mohou žáci sledovat vpravo nahoře svůj postup a také mají přehled o tom, kolik odměn už získali. Vše je pěkně graficky znázorněno (viz fotogalerie).
Materiál je interaktivní, je potřeba internetové připojení a stolní PC nebo notebook. MŮŽETE POUŽÍT I MOBIL NEBO TABLET.
Můžete využít dvě varianty - bez hudby v pozadí nebo s hudbou - tematicky jsem vybral skladbu z Jurského parku.
Výsledky kvízu, který je součástí, si mohou žáci zobrazit.
Obsah cvičení:
Mise 1 Pexesa - 2 cvičení, každé obsahuje 20 obrázků (10 + 10 dvojic). Snažil jsem se volit odpovídající obrázky z tohoto období. Po úspěšném splnění se objeví GIF, kliknutím na něj se hráč posouvá dál.
Mise 2 Starší doba kamenná - 2 cvičení typu Dropdown menu se 14 chybějícími slovy. Cvičení obsahují text týkající se dané doby s vynechanými slovy. Hráč z nabídky vybírá správnou možnost. Na závěr se mu zobrazí výsledek, kolik měl správně/špatně. Pokud je něco špatně, musí to opravit, aby se mohl posunout dále.
Mise 3 Mladší doba kamenná - 3 cvičení; 2 cvičení obsahují text týkající se dané doby s vynechanými slovy. Hráč z nabídky vybírá správné slovo a přemísťuje na správnou pozici. Pokud je nějaké slovo špatně, vrátí se po kliknutí na “KONTROLA” na původní místo. Pokud je vše správně, objeví se opět GIF a kliknutím na něj se hráč posune dál.
3. cvičení je “Kolo štěstí” s 6 otázkami na starší i mladší dobu kamennou.
Mise 4 Doba bronzová a železná - Kvíz - 10 otázek z obou období; hráč vybere odpověď a označí ji kliknutím, poté klikne na SEND (odeslat). Pokud je odpověď špatná, nemůže se posunout dál.
Po splnění všech 4 misí se odemkne Hlavní odměna (oheň), hráč na něj klikne a dostává se na závěrečnou obrazovku s fanfárou.
Zrychlené video ukázky obou grafických variant:
Materiál vytvořený v prostředí Genially je zveřejněn v autorské podobě, bez dodatečné jazykové kontroly webu uciteleucitelum.cz.