Sada 25 pracovních listů k integrované tematické výchově na téma AUTO. Rozvíjí kognitivně-řečové, motorické a tvořivé dovednosti a poskytuje materiály k poznávání dopravy a povídání o autech.
AUTA jsou pro děti jak vyjádřením rychlosti a dynamiky, tak pokojného řádu silnic a pravidel. Jsou skutečná — skutečné předměty, co nás obklopují a v jejichž uzavřených prostorech se přemisťujeme —, ale také podněcují představivost: v pohádkách jsou živá a coby hračky zase příjemně poddajná pod rukou. Tato sada 25 pracovních listů směřuje k poznávání různých aspektů automobilové dopravy i obecně kognitivních a motorických dovedností.
Aktivity se pohybují napříč těmito oblastmi:
Silnice vede pohled
Rozvíjíme zrakové vnímání a grafomotoriku.
Skutečná a vymyšlená auta
Rozlišujeme a ztotožňujeme obrázky a fotografie.
A jako AUTO
Rozvíjíme čtenářskou pregramotnost. Poznáváme a píšeme písmeno A.
Kolik tu je aut?
Počítáme auta a píšeme číslice.
Povídání o autech a bezpečnosti
S vystřihovánkami a obrázky poznáváme dopravu a dopravní prostředky.
Auta a cesty v představivosti
Představujeme si a tvoříme autíčka a cíle našich cest.
Seznam úloh:
- Spoj stejné dopravní prostředky.
- Spoj auto, autobus, strom, dům a mrak s jejich stíny.
- Zakroužkuj na stránce auta. Jak se říká ostatním dopravním prostředkům?
- Spoj obrázky s fotkami a pojmenuj, co na nich je.
- Rozdtřiď auta podle toho, jestli jsou nová, nebo stará.
- Doveď záchranářská auta k nehodám.
- Dojedeš s autíčkem z garáže až na čerpací stanici?
- Napiš písmeno A.
- Procvič si písmeno A.
- Zakroužkuj na stránce všechna písmena A.
- Přečti písmena a doveď k nim auta.
- Spočítej auta na silnici a výsledek napiš do kruhů.
- Spočítej kolik aut od každé barvy vidíš.výsledek napiš do rámečku.
- Poslouchej a opakuj.
- Seřaď obrázky podle toho, jak jdou děje po sobě.
- Vystřihni si auta a ukaž, jak se na silnici předjíždějí.
- Vystřihni si auta a postavu. Ukaž, co se stane, když se potkají na přechodu pro chodce.
- Co musíš udělat, když po cestě potkáš tyhle značky?
- Popiš, co se děje na obrázcích.
- V jakých autech jedou? Zkus je dokreslit.
- Zvládneš nakreslit sebe a svou rodinu, jak jedete v tomhle autě?
- Představ si, že jedeš v tomhle autě na výlet. Zkus dokreslit, kam bys chtěl/a jet.
- Kdyby auta byla živá… Dokresli autíčkům obličeje.