Kolektivní plakát je rozdělený na 16 dílků (dle vaší potřeby můžete rozstříhat i na více dílků nebo jejich nepravidelné tvary). Dílky můžete rozdat do dvojic nebo jednotlivě.
Kolektivní plakát může sloužit jako úvodní motivace do celé problematiky. Podněcuje děti k diskuzi, komunikaci a spolupráci.Během malování se můžete pobavit o tom, proč je Den Země důležitý, co pro nás vlastně znamená, jestli jsou aktuálně nějaké problémy, které je potřeba řešit, jak se chovat ekologicky, čím můžeme konkrétně my přispět, apod.
Při použití tohoto plakátu u dětí s SVP doporučuji si nejdříve obrázek složit nebo jim ukázat, jak bude vypadat složený - aby věděli, co bude pevnina, co voda - můžete si osvěžit co je to vlastně pevnina, jaké máme světadíly, moře, oceány…
Na závěr je důležitá reflexe, kdy si s dětmi povídáme o tom že i když každý tvoří nějaký svůj dílek, ve výsledku z toho může být něco velkého a báječného. Takže si nemůžeme říct, že když já netřídím odpad, ničím přírodu, tak se nic nestane. Protože kdyby si tohle řekl každý, tak už tady dávno nejsme. V případě dotazů napište, ráda odpovím!
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
ČJL-3-1-10 píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení
ČJL-3-3-04 pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností
ČJL-9-1-07 zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
ČJL-9-1-04 dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci