Energetická gramotnost - ÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
30
Velikost: 18.19 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2025
Sdílet:

Energetická gramotnost

ÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE 

Technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie

Obsah prezentace:

Úspory elektrické energie - Technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie

  • Smart grid (Inteligentní sítě)
  • Systémy pro řízení spotřeby energie (DSM)
  • Internet of Things (IoT) pro energetiku
  • Smart city
  • Smart home

Samostatná práce/projektová výuka

  • K dispozici jsou připravené předlohy (návrhy možných řešení, vytřihovánky, hotová předloha k popisu technologií apod.)

Průvodní list

Tyto materiály mohou sloužit k prvotnímu seznámení s danou problematikou, rozšíření základních znalostí nebo opakování tématu.

Potřebné vybavení: dataprojektor, PC, internet

Pro samostatnou práci žáků: buď mobily s internetem, nebo PC

Určeno pro žáky na 2 st. ZŠ i SŠ.

 

Prvotní seznámení s tématem:

Nejprve bych zvolila práci s prezentací (bez kontrolních otázek) – učitel s žáky projde jednotlivé technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie, a následně třeba v rámci závěrečné diskuze mohou společně zodpovědět kontrolní otázky.

Časová náročnost: 45 min.

 

Rozšíření základních znalostí o technologiích pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie:

Prezentace v kombinaci s kontrolními otázkami, kdy žáci postupně zjišťují odpovědi na otázky.

Časová náročnost: 45-90 min. dle toho, zda se jedná o ZŠ či SŠ, a zda necháváte vypracovávat všechny otázky.

 

Samostatná práce žáků/projektová výuka:

V rámci samostatné práce či projektové výuky vytisknout vystřihovánky (obrázky), které mohou žáci použít pro návrh jejich vlastního Smart city či Smart home a popisu jednotlivých technologií. Případně mohou nakreslit vlastní projekty Smart city nebo Smart home.

Časová náročnost: 45-90 min.


 

Další produkty od autora Veronika Věcková

836802
Fyzika
9., SŠ
Já mám, kdo má
Materiál obsahuje 2 typy jednoduchých aktivit do výuky na téma ENERGETIKA (dle RVP ZV vhodné pro ZŠ i SŠ). Aktivity jsou
25.00 Kč
877930
Český jazyk
1., 2.
Demonstrační obrázky - kartičky
Cíl hry: Nasbírejte co nejvíce kartiček, které patří do zadané kategorie – např. začínají na určité písmeno, mají
25.00 Kč
790365
Fyzika
9., SŠ
Pracovní listy
Úniková hra – VODNÍ ELEKTRÁRNY Průvodní list Název hry: "Zachraň elektrárnu!" Téma hry: Hra se zaměřuje na diagnostiku a
50.00 Kč
829056
Tělesná výchova
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Praktický soubor 66 úkolů zaměřených na první pomoc a prevenci úrazů. Obsahuje kvízy, detektivní příběhy, modelové
50.00 Kč
Energetická gramotnost - ÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE Energetická gramotnost - ÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE
Energetická gramotnostÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE Technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energieObsah prezentace:Úspory elektrické energie - Technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energieSmart grid (Inteligentní sítě)Systémy pro řízení spotřeby energie (DSM)Internet of Things (IoT) pro energetikuSmart citySmart homeSamostatná práce/projektová výukaK dispozici jsou připravené předlohy (návrhy možných řešení, vytřihovánky, hotová předloha k popisu technologií apod.)Průvodní listTyto materiály mohou sloužit k prvotnímu seznámení s danou problematikou, rozšíření základních znalostí nebo opakování tématu.Potřebné vybavení: dataprojektor, PC, internetPro samostatnou práci žáků: buď mobily s internetem, nebo PCUrčeno pro žáky na 2 st. ZŠ i SŠ. Prvotní seznámení s tématem:Nejprve bych zvolila práci s prezentací (bez kontrolních otázek) – učitel s žáky projde jednotlivé technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie, a následně třeba v rámci závěrečné diskuze mohou společně zodpovědět kontrolní otázky.Časová náročnost: 45 min. Rozšíření základních znalostí o technologiích pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie:Prezentace v kombinaci s kontrolními otázkami, kdy žáci postupně zjišťují odpovědi na otázky.Časová náročnost: 45-90 min. dle toho, zda se jedná o ZŠ či SŠ, a zda necháváte vypracovávat všechny otázky. Samostatná práce žáků/projektová výuka:V rámci samostatné práce či projektové výuky vytisknout vystřihovánky (obrázky), které mohou žáci použít pro návrh jejich vlastního Smart city či Smart home a popisu jednotlivých technologií. Případně mohou nakreslit vlastní projekty Smart city nebo Smart home.Časová náročnost: 45-90 min. 
UUCZ-741990
Fyzika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>9.>SŠ
50.00