Energetická gramotnost - ÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
30
Velikost: 18.19 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Veronika Věcková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 1. 2025
Sdílet:

Energetická gramotnost

ÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE 

Technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie

Obsah prezentace:

Úspory elektrické energie - Technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie

  • Smart grid (Inteligentní sítě)
  • Systémy pro řízení spotřeby energie (DSM)
  • Internet of Things (IoT) pro energetiku
  • Smart city
  • Smart home

Samostatná práce/projektová výuka

  • K dispozici jsou připravené předlohy (návrhy možných řešení, vytřihovánky, hotová předloha k popisu technologií apod.)

Průvodní list

Tyto materiály mohou sloužit k prvotnímu seznámení s danou problematikou, rozšíření základních znalostí nebo opakování tématu.

Potřebné vybavení: dataprojektor, PC, internet

Pro samostatnou práci žáků: buď mobily s internetem, nebo PC

Určeno pro žáky na 2 st. ZŠ i SŠ.

 

Prvotní seznámení s tématem:

Nejprve bych zvolila práci s prezentací (bez kontrolních otázek) – učitel s žáky projde jednotlivé technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie, a následně třeba v rámci závěrečné diskuze mohou společně zodpovědět kontrolní otázky.

Časová náročnost: 45 min.

 

Rozšíření základních znalostí o technologiích pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie:

Prezentace v kombinaci s kontrolními otázkami, kdy žáci postupně zjišťují odpovědi na otázky.

Časová náročnost: 45-90 min. dle toho, zda se jedná o ZŠ či SŠ, a zda necháváte vypracovávat všechny otázky.

 

Samostatná práce žáků/projektová výuka:

V rámci samostatné práce či projektové výuky vytisknout vystřihovánky (obrázky), které mohou žáci použít pro návrh jejich vlastního Smart city či Smart home a popisu jednotlivých technologií. Případně mohou nakreslit vlastní projekty Smart city nebo Smart home.

Časová náročnost: 45-90 min.


 

Další produkty od autora Veronika Věcková

917587
Nezařazené k předmětu
MŠ - předškoláci, 1., 2.
Venkovní hry - bojovka - bez vzdělávání
Vydej se s Dýňovým králem na kouzelnou halloweenskou stezku! Čeká tě 9 zábavných úkolů, hádanek a šifer. Získej všechna
50.00 Kč
806947
Fyzika
9., SŠ
Pexeso
Materiál obsahuje 2x PDF soubor s připravenými 22 dvojicemi obrázků pro hru PEXESO. Jak s PDF souborem pracovat? ·
25.00 Kč
904115
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hra je inspirována známou televizní soutěží „Riskuj“. Je určena pro žáky základních a středních škol a slouží k
35.00 Kč
760669
Fyzika
9., SŠ
Pexeso
Jednoduchá hra PEXESO na téma ELEKTRICKÝ OBVOD pro černobílý tisk. Materiál obsahuje celkem 34 dvojic kartiček. Sada
25.00 Kč
Energetická gramotnost - ÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE Energetická gramotnost - ÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE
Energetická gramotnostÚSPORY ELEKTRICKÉ ENERGIE Technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energieObsah prezentace:Úspory elektrické energie - Technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energieSmart grid (Inteligentní sítě)Systémy pro řízení spotřeby energie (DSM)Internet of Things (IoT) pro energetikuSmart citySmart homeSamostatná práce/projektová výukaK dispozici jsou připravené předlohy (návrhy možných řešení, vytřihovánky, hotová předloha k popisu technologií apod.)Průvodní listTyto materiály mohou sloužit k prvotnímu seznámení s danou problematikou, rozšíření základních znalostí nebo opakování tématu.Potřebné vybavení: dataprojektor, PC, internetPro samostatnou práci žáků: buď mobily s internetem, nebo PCUrčeno pro žáky na 2 st. ZŠ i SŠ. Prvotní seznámení s tématem:Nejprve bych zvolila práci s prezentací (bez kontrolních otázek) – učitel s žáky projde jednotlivé technologie pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie, a následně třeba v rámci závěrečné diskuze mohou společně zodpovědět kontrolní otázky.Časová náročnost: 45 min. Rozšíření základních znalostí o technologiích pro optimalizaci výroby a spotřeby elektrické energie:Prezentace v kombinaci s kontrolními otázkami, kdy žáci postupně zjišťují odpovědi na otázky.Časová náročnost: 45-90 min. dle toho, zda se jedná o ZŠ či SŠ, a zda necháváte vypracovávat všechny otázky. Samostatná práce žáků/projektová výuka:V rámci samostatné práce či projektové výuky vytisknout vystřihovánky (obrázky), které mohou žáci použít pro návrh jejich vlastního Smart city či Smart home a popisu jednotlivých technologií. Případně mohou nakreslit vlastní projekty Smart city nebo Smart home.Časová náročnost: 45-90 min. 
UUCZ-741990
Fyzika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>9.>SŠ
50.00