Soubor didaktických her a pracovních listů Mikuláš ve školce obsahuje vše, co bychom ve školce mohli potřebovat pro zpestření výuky:
- Spoj stejný obrázek
- Najdi stín
- Bludiště s čertem, bludiště s andílkem
- Vytleskej a zapiš (dvě různé verze)
- Pexeso + Zdarma pozadí
- Kolíčkohraní (Počítání do šesti, obsahuje 12 kartiček ke hře)
- Mikulášské omalovánky černobílé
- Porovnávání velikostí Mikuláš, čert a pytel na zlobivé děti (na dobroty)
- Grafomotorika - pro předškoláky a menší děti 3x
- Skládání obrázků puzzle 3x (čert, anděl, Mikuláš)
- Najdi stejné pytlíky s geometrickými tvary
- Co je v pytli? (Najdeš správné místo v pytli pro každý tvar?)
- Zakroužkuj co patří andílkovi a co čertíkovi
- Předčtenářská gramotnost
- Mikulášské sudoku
- Listina hříchů - ZDARMA
Pomůcky lze používat také jako demonstrační obrázky či podklady k dalším hrám.
Po Mikuláši by se mohl hodit do výuky soubor Malované Vánoce ve školce, Vánoční bludiště, Vánoční omalovánky, Vánoční sudoku...
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ, který rozvíjí tyto oblasti z RVP PV:
Dítě a jeho tělo
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
Očekávané výstupy:
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji apod.)
Dítě a jeho psychika
Jazyk a řeč
Dílčí vzdělávací cíle
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální
Očekávané výstupy:
- popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
- poznat některá písmena a číslice, popř. slova
- učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
- učit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Dítě a společnost
- seznamování se světem lidí
Očekávané výstupy:
- dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát férově
- zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami